Ikke flere børn- at leve med det.

Akehurst2
Kort karma: 517
Likede indlæg: 10959

Re: Ikke flere børn- at leve med det.

Indlægaf Akehurst2 » 23. okt 2017, 11:39

Jeg har overhovedet ikke noget klogt at sige, men vil blot sende dig en masse varme tanker og knus - for du lyder så ulykkelig, at det skærer i hjertet.

Sorgen over en mistet drøm er jo en sorg som andre sorger, og jeg synes, du skal overveje, om du har brug for professionel hjælp til at håndtere den. For sorg går ikke bare væk af sig selv altid.
0
Brugeravatar
Denlilleglademy
Kort karma: 97
Likede indlæg: 897

Indlægaf Denlilleglademy » 23. okt 2017, 11:52

Akehurst2 skrev:Jeg har overhovedet ikke noget klogt at sige, men vil blot sende dig en masse varme tanker og knus - for du lyder så ulykkelig, at det skærer i hjertet.

Sorgen over en mistet drøm er jo en sorg som andre sorger, og jeg synes, du skal overveje, om du har brug for professionel hjælp til at håndtere den. For sorg går ikke bare væk af sig selv altid.

Tak. Men det er jo altså trods alt ikke sådan at jeg sidder og hyler og føler mig ulykke dag ud og dag ind. Men jeg er meget bedrøvet over at fået det her kort i livets spil. Det er en kæmpe joker. Man kan ikke planlægge alt, men jeg har vidst siden at jeg var en lille pige at jeg ville have en mand, en bondegård og 3-4 børn. Mindst. Så det ER en kæmpe sorg. Selvom om bondegården er i hus ;)

Smerten er naturligvis aller størst hver gang jeg er i situationen hvor endnu en graviditet går til. Det var også der jeg lavede tråden. For fuck hvor gør det ondt. Jeg har heldigvis verdens sødeste læge på verdens bedste klinik og de vil gøre, og gør, alt hvad de kan, for at hjælpe os.

Det gør ondt langt ind i sjælen at have et barn der spørger om han ikke godt må få en lillebror eller lillesøster. Om han altid bare skal lege alene. At se ham være omgivet af tonsvis af legetøj fordi vi totalt overkompenserer fordi han er alene, og så se ham sidde der midt i alt sin materielle rigdom og bare ønsker en at lege med som ikke er hans mor eller far. Det er egentligt ikke særligt fedt når man har en lille social dreng der elsker at være omgivet af andre børn.

Jeg ahr ikke det store behov for proff hjælp nu, men er meget bevidst om at det nok kommer hvis vi ikke får vores drøm opfyldt.
2
Brugeravatar
Denlilleglademy

Indlægaf Denlilleglademy » 23. okt 2017, 12:28

Skal til genetisk rådgivning/undersøgelse i morgen iøvrigt. Fik jo en diagnose om kromosomfejl ifb. med udredning. Man ved desværre meget lidt om den, men de kvinder der finder ud af at de har det, de finder ud af det ved fertilitetsudredning. Så som de sagde i telefonen. "Vi ved ikke at det har en indflydelse, men ved vi heller ikek det omvendte for det er aldrig undersøgt. Men det er klart at alle der får diagnosen ifb. med urdedning har jo min. 3x aborter i bagagen. Så der tegner sig jo et billede".
0
Sorenspige
Kort karma: 329
Likede indlæg: 1733

Indlægaf Sorenspige » 23. okt 2017, 19:13

Jeg har ikke været der, hvor du er lige nu. Med alle din mistede graviditeter og braste håb og drømme.

Men jeg har været et sted, der minder om. Da vi var igennem en masse forsøg, og jeg ikke vidste, om jeg nogensinde ville blive nogens mor. Da ønsket om barn nummer to kom og viste sig at være overraskende stort, og jeg ikke vidste, om drømmen ville blive opfyldt.

Håbløsheden, kærligheden, savnet til det barn der mangler er uendelig svær at forstå, når man ikke har prøvet det. Som du siger, kan man ikke forestille sig det, når man ikke har prøvet det.

Jeg håber af hele min hjertet, at jeres ønske om endnu et barn bliver opfyldt :kys:.
1
Brugeravatar
Denlilleglademy

Indlægaf Denlilleglademy » 23. okt 2017, 19:23

Sorenspige skrev:Jeg har ikke været der, hvor du er lige nu. Med alle din mistede graviditeter og braste håb og drømme.

Men jeg har været et sted, der minder om. Da vi var igennem en masse forsøg, og jeg ikke vidste, om jeg nogensinde ville blive nogens mor. Da ønsket om barn nummer to kom og viste sig at være overraskende stort, og jeg ikke vidste, om drømmen ville blive opfyldt.

Håbløsheden, kærligheden, savnet til det barn der mangler er uendelig svær at forstå, når man ikke har prøvet det. Som du siger, kan man ikke forestille sig det, når man ikke har prøvet det.

Jeg håber af hele min hjertet, at jeres ønske om endnu et barn bliver opfyldt :kys:.

Jeg prøver virkelig ikke at negligere andres oplevelser eller følelser omkring det. Med det du skriver så har du jo været der, ikke bare en, men to gange. Det gør satans ondt. Og med al respekt, så kan man altså ikke forholde sig til det med mindre at man har stået i det. Jeg ved heller ikke hvordan det er at miste en arm, en mor eller alle mulige andre ting. Jeg kan forestille mig det, men jeg ved det ikke.

Det handler både om hjerte, men i høj grad også biologi og nogle fuldstændigt irrationelle tanker som ens biologi og hormonsystem sætter igang og det kan jeg ikke arbejde imod. Jeg har et dybtfølt ønske som jeg har båret i mig de sidste 25 år. Jeg er kun 35. Bondegården og de 3-4 børn og mit liv og drømme for mig selv, min mand, mit og vores liv er bygget op omkring det. Der er også andet i mit liv, selvsagt. Men det var og er drømmen.

Og tak, vi håber inderligt lige til det sidste.
0

Tilbage til "Graviditet"