Ikke flere børn- at leve med det.

Iforbifarten
Kort karma: 0
Likede indlæg: 13

Re: Ikke flere børn- at leve med det.

Indlægaf Iforbifarten » 2. okt 2017, 19:47

Hvad med den immundæmpende behandling med Plaquenil, de er begyndt på? Kan du måske få klinikken med på det? Det er en gammel type malariamedicin i pilleform, der stort set koster gratis. Jeg havde helt normale prøver ud over lidt skævt tsh og en bestemt vævstype og det hjalp.
0
Brugeravatar
Denlilleglademy
Kort karma: 97
Likede indlæg: 896

Indlægaf Denlilleglademy » 3. okt 2017, 07:41

Det er ikke noget de er begyndt på som sådan, det er stadig et teststudie.

Talte med dem i går på Riget om de forskellige ting og vires baggrund, resultater osv.

Men alle muligheder er åbne, så det er da værd at læse op på og se om det er aktuelt for os.

Min HCG produktion stiger og stagnerer relativt hurtigt og der er jo problematisk, så det skal jeg have ekstra tilskud af. De har de gode erfaringer med. Så vi må se næste gang når det er aktuelt at bruge de sidste forsøg.
0
Iforbifarten
Kort karma: 0
Likede indlæg: 13

Indlægaf Iforbifarten » 3. okt 2017, 15:46

Ja, det er rigtigt det vist snart kører i et decideret randomiseret forsøg. Jeg var med i den periode hvor de gav det lidt bredere for at have basis for et decideret studie. Man skal ikke læse indlægssedlens del vedr. gravditet, men ingen af de efterhånden mange jeg kender til der har fået det har oplevet det. De anbefaler man taget det mindst 2 mdr før man prøver at blive gravid.

Den ene læge fra Riget arbejder privat hvis en konsultation der kan hjælpe.

Held og lykke med det. Det kunne være dejligt hvis hcg-støtte kunne gøre forskellen :)
0
Brugeravatar
Denlilleglademy

Indlægaf Denlilleglademy » 13. okt 2017, 14:31

Nu er der styr på alle prøver, næsten. Der er en som er let forhøjet som sammen med nogle andre kan indikere forhøjet risiko for blodpropper. Dem som den skal sammenholdes med skal lige tages igen. Er der sammenhæng i de prøver, så bør man overveje hjertemagnyl.

Kromosomprøverne er også endeligt færdige og min mands er fin, hvor min har en afvigelse. Udmiddelbart er det ikke noget man har kendskab til at det har en indflydelse på fertilitet, på den anden side, så ved man det reelt heller ikke, for der er ikke forsket i det. Jeg bliver sendt videre i systemet til en større udredning. Men der er 9 mdr ventetid, så det tager jo ligesom noget tid.

Udover det så har jeg problemer med en diskupolaps i ryggen der kom efter fødslen af min søn, og det viser sig st hele min højre side er totalt skæv. Hele bækkenet er helt skævt også og til det sagde lægen, at han godt kunne forstå mine aborter for der kunne reelt ikke bære en graviditet. Det kan man så mene om hvad man vil, men det er jo nok en brik i det større billede. Så jeg en kiropraktor skal sætte mig på plads og så ser vi ad.

Eller også skal de bare køre mig på forbrændingen ;)
0
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 303
Likede indlæg: 3368

Indlægaf Æble » 14. okt 2017, 07:14

Puha My sikke en masse at forholde sig til. På den ene side er det jo "rart" at der er en grund/flere grunde og på den anden side er det ikke for så skal i forbi de forhindringer.

Håber virkelig i kan få styr på alle de ting i tide til at i kan få et barn mere :kys:
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 113
Likede indlæg: 1525

Indlægaf Bimmerdyret » 14. okt 2017, 15:34

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige, da jeg sagtens kan følge dig i jeres problemer og ved at der er en hårfin grænse mellem - det er jeg ked af at høre/og det skal nok gå.

Been there - kind of...

Jeg har været gravid 6-7 gange for at få "to børn" - back in the days hvor man ikke ville spilde ressourcer på udredning "fordi du bliver jo gravid" :rulle:
Ingen gentest (trods under 12% kendskab til genestisk baggrund), ingen scanninger - men hey...fødselsforberedelse betalte man jo også for.

Vi har 2 - jeg ville nok gerne have en eller 2 mere set tilbage, men mine graviditeter var i slutningen så forfærdelige at vi måtte erkende at det bare ikke skulle være - og så glædes over dem vi havde. Og der er nok ikke den store forskel på at have 2 eller 4 og ville have x mere end der er at have 1 og ville have x mere.
Ønsker jer det bedste :kram:
0
Brugeravatar
Denlilleglademy

Indlægaf Denlilleglademy » 16. okt 2017, 09:11

VI ser hvad der kommer til at ske. Vi har et par æg på frys og et icsi forsøg mere tilbage. Alle sejl sættes ind udfra de informationer der nu er kommet.

Ift. den kromosomfejl der er opdaget, så er der ikke noget der viser at det har indflydelse på fertilite. Men som den ledende forsker der er igang med projekt omkring netop den fejl lige nu skrev til mig, så er der heller ikke noget der viser det modsatte. Der er nemlig aldrig forsket ikke det. Så vi tage det som det kommer og elsker og forkæler vores søn så meget som vi plejer, og får vi ikke flere børn er det uden tvivl en sorg som vi ikke kan forholde os til i teorien, men så må vi tage det til den tid. Og forkæle enebarnet endnu mere ;)
2
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 564
Likede indlæg: 7103

Indlægaf Zombie » 22. okt 2017, 22:04

En af mine venner og hans kone fik det råd fra en psykolog, som en anden skrev tidligere: At finde nye drømme, hvis det ikke bliver.
De har ingen børn, hvilket skyldes dem begge - Jeg kender ikke detaljerne.

De sparer nu op og om cirka to års tid, tager de et år fri og rejser hele verden rundt. Det er deres nye drøm. Det giver mening, at de udnytter den frihed, det at være barnløse giver, til sådan en ultimativ tur.

Jeg håber meget, jeres sidste forsøg lykkes. Men vil bare gentage det gode råd. 1 barn giver en anden frihed til at gøre lidt vilde og store ting.
Det vil aldrig erstatte, men kan måske distrahere fra sorgen, indtil sorgen er internaliseret og I lever med den.
0
Brugeravatar
Denlilleglademy

Indlægaf Denlilleglademy » 23. okt 2017, 07:07

Vi har rejst og rejst og rejst, vi har fløjet, sejlet og trekket.

Jeg ved at det er af god mening, men vi har Gjort alle de der livsbekræftende ting. Købt en bondegård og lever livet på den som vi har drømt om i alle de år vi har været sammen. Taget et år ud af kalenderen og rejst jorden rundt. Rejser 4-5 gange om året. Tager på spa get-Away osv osv.

Jeg forstår vitterligt hensigten med at man skal gøre således, men når man HAR gjort det, har fået de oplevelser man ville før man fik børn, har udlevet, og udlever, de største drømme. Ja så er det lidt som at sige til folk i behandling “i skal bare slappe af og tænke på noget andet”.

Det der med at 1 barn og frihed, det er så uendeligt forkert placeret her, sory to say. Vi havde en drøm om 3-4 børn, så jeg er temmelig ligeglad hvor nemt det er med et barn. For tro mig, det er ikke bare nemt med et barn.
2
Brugeravatar
Zombie

Indlægaf Zombie » 23. okt 2017, 08:41

Men min pointe er ikke, at I skal lige præcis de ting, rejse osv. Det handler om at flytte fokus.

Jeg er ikke ude på at servere en erstatning for jer, for der findes ingen erstatning. Intet er godt nok, og det er derfor jeg skriver, at det skal ses som distraktion fra sorgen, indtil sorgen er til at leve med. For det er min erfaring, at for nogle mennesker bliver det sgu ikke okay eller fint nok - for nogle mennesker er det en sorg, der er større eller mindre i perioder, og det vil jeg ikke skrive floskler om.

Hvadend drøm I så finder, sammen eller hver især, må jo stå jer frit for. Det handler ikke om at erstatte, og det skriver jeg vist også nederst. Det handler om, at det her er heavy shit. Jeg er i terapigruppe med en, der står i det - hun har en depression. Og det er et vilkår, hverken terapi eller medicin kan ændre på, men hun er nødt til at komme videre. Ikke over det, for det kan man måske ikke - men videre.

Det handler ikke om at slappe af, men ja det handler om at tænke på noget andet, så I ikke bliver kørt i sænk i det, som ikke blev. Men lærer at leve med det, som er.
4
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 112
Likede indlæg: 2130

Indlægaf Charly » 23. okt 2017, 09:23

Vi har et barn, jeg ville gerne have haft flere, men sådan blev det ikke.

Mit bedste råd er at give dig selv lov til at være ked af, komme igennem den sorg, det reelt er. Lige nu er du ikke der, hvor du har lyst til at forestille dig livet uden mange børn, og det er ok. Jeg tror man er nødt til at acceptere at det ER en sorg, at det gør skidehamrende ondt, men desværre noget som du/I skal igennem.

Jeg har som sagt "kun" et barn, og jeg kunne sagtens skrive en længere roman om fordelene og glæderne ved det, men det tror jeg ikke, du får noget ud af - lige nu. Jeg kan kun sige til det, at det gjorde ondt i lang tid, og jeg blev slået helt ud, når omgangskredsen annoncerede den ene graviditet efter den anden. Men nu er jeg der, hvor livet ER godt, selvom det slet ikke blev som jeg havde troet - det blev helt anderledes men absolut ikke dårligt. Og det handler meget om at finde de nye drømme for ens liv - uanset hvad de måtte være. Men man skal være klar til at give slip på de gamle drømme, og det er en hård og lang proces.

Jeg ved ikke om det her giver mening, jeg kan bare virkelig genkende mig selv, og jeg ville bare sige, at jeg forstår din sorg. *kram*
3
Brugeravatar
Denlilleglademy

Indlægaf Denlilleglademy » 23. okt 2017, 09:41

Zombie skrev:Men min pointe er ikke, at I skal lige præcis de ting, rejse osv. Det handler om at flytte fokus.

Jeg er ikke ude på at servere en erstatning for jer, for der findes ingen erstatning. Intet er godt nok, og det er derfor jeg skriver, at det skal ses som distraktion fra sorgen, indtil sorgen er til at leve med. For det er min erfaring, at for nogle mennesker bliver det sgu ikke okay eller fint nok - for nogle mennesker er det en sorg, der er større eller mindre i perioder, og det vil jeg ikke skrive floskler om.

Hvadend drøm I så finder, sammen eller hver især, må jo stå jer frit for. Det handler ikke om at erstatte, og det skriver jeg vist også nederst. Det handler om, at det her er heavy shit. Jeg er i terapigruppe med en, der står i det - hun har en depression. Og det er et vilkår, hverken terapi eller medicin kan ændre på, men hun er nødt til at komme videre. Ikke over det, for det kan man måske ikke - men videre.

Det handler ikke om at slappe af, men ja det handler om at tænke på noget andet, så I ikke bliver kørt i sænk i det, som ikke blev. Men lærer at leve med det, som er.

Du misforstår hvad jeg skriver hvis du tager det bogstavligt at vi netop har rejst, netop fundet drømme og fået dem opfyldt. Men netop fordi vi har alt det vi gerne vil, så kan man altså ikke blive ved med at opfinde den dybe tallerken for at finde en distraktion, bare for at gøre det. Vi har levet det liv vi ville inden vi besluttede at det var tid til børn. Vi har gjort alt det. Vi har skabt de rammer vi ville for at have børn. Men de kommer sgu ikke de børn. Du er hverken den første eller sidste der skriver eller siger det med andet fokus. Det er hørt til hudløshed ligeså vel som "bare slap af, så kommer det nok". Det er i min optik i samme kategori. Og jeg beklager, men det er er trættene gang på gang. Fordi man ikke kan forstå konceptet hvis ikke man er situationen og har den konkrete sorg i sig. LIgesom man aldrig kan sætte sig ind i hvordan det er for 3. gang at en dybt dybt ønsket graviditet.

Jeg var ved at kaste op da en spurgte om vi havde tænkt i kost og kosttilskud i alt det her. Det er PRÆCIS grunden til at jeg ikke deler hele det her show med nogen omkring mig. Ingen kan sætte sig ind i det med mindre man selv er der. Uanset hvor meget man vil det eller prøver, eller kender nogen som selv har været der. Det er bare så altopædende. Og så er det uanset at det kommer med de aller bedste intentioner. Men faktum er desværre, og heldigvis, at har man ikke været i de sko, så kan man kun gøre sig forstillinger om det.

At du så nærmer dig noget når det kommer til at leve med det, komme videre fra det og leve med, det er noget helt andet og et andet take. For det er nemlig humlen og det eneste der er at gøre.

Jeg har kasser og kasser med tøj, legetøj osv. Jeg har lyst til at lægge mig i fosterstilling på gulvet og hyle til verdens ende ved tanken om at det skal jeg give videre fordi vi aldrig selv får brug for det igen. Det bliver til en fysisk en smerte at det er umuligt at holde tanken ud.
0
Brugeravatar
Denlilleglademy

Indlægaf Denlilleglademy » 23. okt 2017, 09:43

Charly skrev:Vi har et barn, jeg ville gerne have haft flere, men sådan blev det ikke.

Mit bedste råd er at give dig selv lov til at være ked af, komme igennem den sorg, det reelt er. Lige nu er du ikke der, hvor du har lyst til at forestille dig livet uden mange børn, og det er ok. Jeg tror man er nødt til at acceptere at det ER en sorg, at det gør skidehamrende ondt, men desværre noget som du/I skal igennem.

Jeg har som sagt "kun" et barn, og jeg kunne sagtens skrive en længere roman om fordelene og glæderne ved det, men det tror jeg ikke, du får noget ud af - lige nu. Jeg kan kun sige til det, at det gjorde ondt i lang tid, og jeg blev slået helt ud, når omgangskredsen annoncerede den ene graviditet efter den anden. Men nu er jeg der, hvor livet ER godt, selvom det slet ikke blev som jeg havde troet - det blev helt anderledes men absolut ikke dårligt. Og det handler meget om at finde de nye drømme for ens liv - uanset hvad de måtte være. Men man skal være klar til at give slip på de gamle drømme, og det er en hård og lang proces.

Jeg ved ikke om det her giver mening, jeg kan bare virkelig genkende mig selv, og jeg ville bare sige, at jeg forstår din sorg. *kram*

Det giver selvfølgelig mening. For det gør nemlig ondt, ad helvedes til. Jeg har en veninde som skal føde lige om lidt. en af minde bedste veninder. Hold nu op hvor har det været svært at være veninde med hende igennem hendes graviditet og høre om plukveer, hvor hårdt det bliver, hvor træt hun er af det nu osv. Jeg har holdt mig på lang afstand, og hun ved heldigvis hvorfor, men hun har svært ved at holde tilbage alligevel. Det er jo virkelig svært for både hende og jeg. Hendes største glæde, min største sorg.
0
Brugeravatar
Zombie

Indlægaf Zombie » 23. okt 2017, 10:43

Jeg ved ikke, om jeg kan få børn - på den der "Jeg kan faktisk måske ikke få børn" - pga sygdom, der har påvirket fertiliteten.
Jeg kan ikke adoptere.

Så det er misforstået, at jeg ikke forstår den sorg. Jeg er et andet sted i processen - Jeg er ikke ved at opgive. Men jeg må distrahere mig selv, for at overleve den der følelse af panik og sorg og desperation, ved tanken om at det er langt mere sandsynligt at jeg ikke får børn end at jeg gør... og konsekvenserne for mit parforhold, hvis det forholder sig sådan.

Og jeg ved godt, det lyder som det andet pis, Really - men det virker altså. Selv hvis man skal opfinde en drøm. Det er så ligegyldigt i sammenligning, men når man har lyst til at torturere sig selv med legetøjskasser, babybilleder (andres) osv., så er det bedre at give sig til at fokusere på noget andet.

Når endnu en veninde er gravid på Facebook, afinstallerer jeg app'en og træner min hund. Ellers kan jeg ikke lave andet end at ligge i fosterstilling og det er ikke et liv.
0
Brugeravatar
Denlilleglademy

Indlægaf Denlilleglademy » 23. okt 2017, 10:55

Jeg kender godt din historie zombie, både fra her og den gamle, det er slet ikke i det Men du står ikke lige midt i det med kampen fysisk som emotionelt. Så vidt vides er du ikke igang endnu. (?)

Jeg er altså ked at jeg nok kommer til at fremstå usympatisk, men der er himmelvid forskel på at stå midt i det og så have teorien at kæmpe med. Jeg håber vitterlig at du har mere held end jeg og de mange andre jeg har fået kort og beskeder fra som tilslutter sig mine følelser. At have kæmpet i 5 år, mistet 4 graviditeter i træk og have fået en diagnose oveni som besværliggør det hele, det KAN man bare ikke relatere til med mindre man har bare oplevet en snas af det. Jeg håber aldrig du ender der. Kampen er ulidelig.

Jeg ved ikke hvem der torturerer sig selv med det du remser op, jeg gør ikke. Jeg har sat tingene på lager af en grund.

Jeg må nok stoppe den her med diskussionen, for det der med at at tænke på noget, fjern fokus, opfinde en drøm, lær at strikke. Det er i min optik et fuldstændig forfejlet råd når man står midt i kampen. Det virkelig en gamle traver som skal skydes. Hvis man ulykkeligvis når ud på den anden side med bristede drømme og håb, så giver det mening, det kan selv en blind se. Men det er et håbløst ræsonnement midt i det hele.
5

Tilbage til "Graviditet"