Madpakker - inspirationstråd

MOGA
Indlæg: 4055
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Madpakker - inspirationstråd

Indlægaf MOGA » 30. apr 2023, 18:26

godtnavn skrev:Nogen med små skolebørn herinde? Hvad giver I med til 10-er mad?
Min store starter i skole nu her og jeg er virkelig i tvivl om hvor meget man skal give med der, har aldrig lavet formiddagsmadpakke, der er madmor i børnehaven og en sjælden gang i mellem når de har skulle have madpakker med har der stadig været formiddag og eftermiddagsmad i børnehaven.

Derudover har I gode idéer til lækre madpakketing man kan lave og have i fryseren?
Det skal være vegetarisk og pt kan jeg kun komme på minitærter og pizzasnegle.


Pirogger er også gode til fryseren.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3733
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 653
Likede indlæg: 11286

Re: Madpakker - inspirationstråd

Indlægaf Danseprinsesse » 30. apr 2023, 18:26

godtnavn skrev:Nogen med små skolebørn herinde? Hvad giver I med til 10-er mad?
Min store starter i skole nu her og jeg er virkelig i tvivl om hvor meget man skal give med der, har aldrig lavet formiddagsmadpakke, der er madmor i børnehaven og en sjælden gang i mellem når de har skulle have madpakker med har der stadig været formiddag og eftermiddagsmad i børnehaven.

Derudover har I gode idéer til lækre madpakketing man kan lave og have i fryseren?
Det skal være vegetarisk og pt kan jeg kun komme på minitærter og pizzasnegle.


Til formiddagsmad har vores f.eks. yoghurt + lidt morgenmadsprodukt og frugt. Eller 1/2 grovbolle + lidt frugt/grønt.

Til i morgen har han hjemmelavede energibarer + cherrytomater og blåbær med.


Vi lever ikke vegansk/vegetarisk, men min søn er ikke så god til de hængse proteinkilder i madpakken, så jeg laver ofte energibarer/kugler med nødder/bønner/kerner/frø sammen med havregryn og dadler. De kan fryses.
1
Sorenspige
Indlæg: 7152
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9548

Re: Madpakker - inspirationstråd

Indlægaf Sorenspige » 30. apr 2023, 19:20

Mine børn får begge en halv rugbrød med pålæg (ost, smøreost eller leverpostej) på samt lidt grøntsager og enten vindruer og blåbær.
1
JoyNips
Indlæg: 12128
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34130

Re: Madpakker - inspirationstråd

Indlægaf JoyNips » 1. maj 2023, 06:13

Dagens til lillesøster i vuggestue og storebror som gar første skoledag og bare får en lille snack-madpakke med til de få timer han skal være der i dag.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
godtnavn
Indlæg: 11208
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13074

Re: Madpakker - inspirationstråd

Indlægaf godtnavn » 1. maj 2023, 16:20

Verdens største madpakke til en 3 timers skoledag :lol:
Men de spiser jo 10-mad, og så spiser de frokost lige før de bliver hentet, så der er lige så meget som når hun de næste måneder får et par timer længere dag.
Det var lillesøster der hjalp med at lave madpakken, jeg havde nok ikke valgt lidt færre miniriskiks og lidt mere æble.
I den store er der: Jordbær, hindbær, dadler og nødder, et par gulerødder, pitabrød med hytteost, majs og agurk og en ostehaps (coops frosne mini pitabrød der er på tilbud i denne uge passer ret perfekt i madkassen)
Den lille er der: groft sandwichbrød med ost, miniriskiks og æble

Billede
2
godtnavn
Indlæg: 11208
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13074

Re: Madpakker - inspirationstråd

Indlægaf godtnavn » 14. maj 2023, 16:32

Jeg havde ikke regnet med at jeg kom til at hade at lave madpakker, alligevel overrasker det mig at jeg rent faktisk elsker det. Det er så hyggeligt! Det er måske ikke så vilde madpakker som andre i denne tråd men barnet elsker dem og der er stort set spist op hver dag, og jeg er ny i det så det bliver nemmere og nemmere tænker jeg.
Jeg har nogle gange været lidt i tvivl om jeg har overtrådt deres sukkerpolitik med f.eks. en figenstang eller tørret frugt men tænker de vel siger hvis det ikke er okay? Der står ikke rigtig specificeret hvad de ser som slik/usunde ting.

Et par madpakker fra den sidste uge:

10'er mad: ½ ostemad, pizzasnegle og poppet hirse
Frokost:Pasta, spansk tortilla, agurk og gulerodsruller, hindbær, ½ ostemad, dadler og nødder

Billede

10'er mad: ½ ostemad, dadler, nødder, linsekiks (ala riskiks) og en porretærte
Frokost: ½ ostemad, hindbær, figenstang, gulerod og byg selv burger med minibolle, ærtebøf, agurk og ketchup

Billede

10'er mad: Bolle, linsekiks og vindruer
Frokost: Pastasalat med pasta, broccoli, majs og agurk, jordbær og blåbær, 2 æg, dadler og nødder

Billede
5
godtnavn
Indlæg: 11208
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13074

Re: Madpakker - inspirationstråd

Indlægaf godtnavn » 14. maj 2023, 16:33

Lidt større billeder end planlagt :lol:
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2859
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3506

Re: Madpakker - inspirationstråd

Indlægaf Torn » 3. maj 2024, 17:14

Tortillas med spinat og røræg, grøntsagsstave, æblebåde, havrefras, emmentalerskiver.
0

Tilbage til "Børn"