Perler fra ungerne

Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Stitch » 1. nov 2018, 09:21

Var med den 4årige på toilettet. Hun var meget langsom, så efter en 10min er jeg lidt træt af at stå der.

Mig: Er du snart færdig, skattepige?
L: hmmm... 3 lorte til.

:lol2:
5
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27051

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf ajnaM » 4. nov 2018, 14:48

Den 6-årige ser Wall-E. Han kommer til et tidspunkt, hvor Wall-E putter et videobånd i en maskine.

"... moar? Hvorfor putter han den der bog ind i den der brødrister?"


:lol: Jeg føler mig gammel nu. :genert:
25
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Urtekussen » 9. nov 2018, 21:30

Vi har været til fødselsdag hos et vennepars søn i dag. På vej hjem i bilen udbryder min datter på 4:
"(Min kæreste) har slet ikke drukket vin i dag"

:lol:

Og nej, det havde han ikke. :-D
5
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf vibbsen » 9. nov 2018, 21:57

Emma (6år) og far taler om dagen der gik på vej hjem. Emma og 2 andre piger havde fundet nogen regnorme. Og Emma fortæller hvordan den ene havde taget alle regnormene selv..

Hvis Emma fortæller om den slags konflikter som børn nu en gang har, så er vores indgangsvinkel altid at tale om årsagen til adfæren.

Far : Hvorfor tror du hun tog alle regnormene ?
Lang tavshed mens der tænkes.
Emma : Måske blev hun bare grådig

:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
6
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf FruKuk » 10. nov 2018, 08:00

vibbsen skrev:Emma (6år) og far taler om dagen der gik på vej hjem. Emma og 2 andre piger havde fundet nogen regnorme. Og Emma fortæller hvordan den ene havde taget alle regnormene selv..

Hvis Emma fortæller om den slags konflikter som børn nu en gang har, så er vores indgangsvinkel altid at tale om årsagen til adfæren.

Far : Hvorfor tror du hun tog alle regnormene ?
Lang tavshed mens der tænkes.
Emma : Måske blev hun bare grådig

:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D


Og hvem vil ikke gerne score et læs regnorme :lol: Man forstår jo godt, at den fristelse har været for stor :lol:
2
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Depeche_Mama » 17. nov 2018, 17:54

A på 7 år: 'Far, hvorfor hikker man egentlig?'

Far (lettere fraværende, bag rattet i bilen): 'Hmmmm, det ved jeg ikke lige...'

A: 'Men Far, kan jeg så ikke høre din teori om hikke...?' :lol:

Eller i morges inde i vores seng. A troede, jeg stadig sov, Far og ham lå og kløede hinanden på ryggen og sludrede. A putter sig helt op af min ryg og snuser mig ved halsen: 'Far, min mor dufter bare altid, som om hun lige har været i bad!' :lun:
9
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Pyjamas » 20. nov 2018, 20:28

"Det er bare for sindssygt sindssygt"

Min 6-årige havde lært et sejt trick :lun:
3
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27051

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf ajnaM » 20. nov 2018, 22:10

"Når jeg kommer i Klubben, så bliver det bare sejt. Så får man også udgangstilladelse, og så kan man købe pizza i frikvartererne."

"Men altså, det koster jo penge at købe pizza. Det kan man ikke gøre hver dag."

"Jo, for når jeg kommer i Klubben, så er jeg stor nok til at få en mobiltelefon. Og så får jeg jo MobilePay..."




:lol: Og så måtte jeg jo gøre det klart for ham, at MobilePay bare endnu en adgang til den samme bunke penge, og ikke en uudtømmelig kilde. Det var lidt et chok for ham. :D
13
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf alfe » 21. nov 2018, 08:46

ajnaM skrev:"Når jeg kommer i Klubben, så bliver det bare sejt. Så får man også udgangstilladelse, og så kan man købe pizza i frikvartererne."

"Men altså, det koster jo penge at købe pizza. Det kan man ikke gøre hver dag."

"Jo, for når jeg kommer i Klubben, så er jeg stor nok til at få en mobiltelefon. Og så får jeg jo MobilePay..."




:lol: Og så måtte jeg jo gøre det klart for ham, at MobilePay bare endnu en adgang til den samme bunke penge, og ikke en uudtømmelig kilde. Det var lidt et chok for ham. :D


:lol:

Derudover kan man først få mobilepay, når man bliver 13. Det var min yngste, nu 13 årige, lillebror svært skuffet over. Han var ude i fusk med CPR-nummer og bare bruge mit :D
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf hotlips » 21. nov 2018, 09:37

Benjamin er vild med varulve for tiden så vi så sådan en amerikansk børne - teenager varulve film for et par uger siden og han har junket den konstant lige siden, der er så sådan en rigtig amerikansk teenager skønhed med så jeg driller ham lidt og spørger om det er fordi han skal glo på daamer.. :savl:
Men Benjamin er forelsket i Vigga fra klassen så jeg får det vildeste"er du da fuldstændig fra den kone-"blik og så spørger han om jeg da slet ikke kan se hun ikke er NÆR så smuk som Vigga.

Det blev jeg så selvfølgelig nødt til at give ham ret i, Vigga er bestemt MEGET smukkere.

Han er meget loyal og går meget op i at de er forelskede. :lun:
12
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf hotlips » 30. nov 2018, 02:22

Vi er ret gode til at hjælpes ad med at blive færdige om morgenen, den der er først færdig klarer de ting der mangler og skal gøres sidst,, og han er ved at være rigtig god til at have styr på det også uden jeg behøver minde ham om det hele, så her til morgen havde han ikke alene slæbt taskerne ud og sat dem i cykelkurven, han stod meget stolt klar til at låse så snart jeg var ude og sagde se mor, jeg fandtede selv nøglen ". :lun:

Jeg rettede det ikke, det lød bare så sødt og jeg vil ikke rette på ham når han ligner en der har verden i sin hule hånd, det skal man have lov til at nyde. :kys:
15
JoyNips
Indlæg: 12051
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf JoyNips » 30. nov 2018, 08:12

I nat sukkede min søn lykkeligt i søvne og mumlede “rundt,rundt,rundt”. :blush2:
Jeps, “Hjulene på bussen” er favoritsang i de her dage. Tydeligvis også i sovende tilstand.
19
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Animi » 30. nov 2018, 10:54

I min børnehave var der to drenge, der hoppede rundt i sofaen. Jeg siger, at de ikke må hoppe i sofaen og argumenterer med, at de jo heller ikke må hoppe rundt i mors sofa. "Jo," siger den ene af drengene med en løftet pegefinger: "Det må vi faktisk godt."
"Arh, må I nu også det?" spørger jeg lidt forundret, fordi jeg jo har mødt deres mor mange gange og ikke helt kan forestille mig det. "Jaaah," fortsætter drengen, stadigvæk med løftet pegefinger. "Fordi vi lader bare være med at spørge først!" :lol: :love:
8
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Lykke » 1. dec 2018, 16:28

Manden er igang med at sætte en brøddej over, og herhjemme er det for det meste mig som laver brød/boller/kager.
Barnet kommer hen til far, og siger: så er mor på arbejde, og så er du mor.
5
JoyNips
Indlæg: 12051
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf JoyNips » 1. dec 2018, 16:37

Lykke skrev:Manden er igang med at sætte en brøddej over, og herhjemme er det for det meste mig som laver brød/boller/kager.
Barnet kommer hen til far, og siger: så er mor på arbejde, og så er du mor.


Min venindes datter valgte forleden at gå ind til sin far som lå og sov og stolt annoncere at “mor boller i køkkenet!” :lol:
7
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Børn"