Bamse

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Bamse

Indlægaf Bøtte » 27. jun 2018, 10:21

ajnaM skrev:
Bøtte skrev:
vibbsen skrev:
Zombie skrev:Jeg er pædagog i vuggestue og børn er glad for de der nusseklude med små dyr i toppen, særligt kaninerne med lange ører, der kan nulres.

Jeg anbefaler at købe et par stykker af barnets yndlings-halløj, for det er surt at stå fredag aften og indse, at bamsen som barnet svært sover uden, er låst inde i vuggestuen hele weekenden.


Det bliver dog stadig en VIRKELIG dårlig weekend når barnet finder ud af at det ikke er den "ægte" version.

Hilsen Emma's mor som mere end en gang har pisket rundt efter den Ægte Ninus mens en STORHYLENDE Emma har siddet - fuldstændig opløst - og skreget"Det er den forkerte Ninus. Jeg vil have den Ægte Ninus. Det er den forkerte Ninus. Jeg vil have den Ægte Ninus" men begge forældre febrilsk forsøger at finde den Åndssvage kanin.

Om jeg FATTER hvordan barnet kan kende forskel på 3 tilsyneladende fuldstændig ens kaninklude :gruble: :forvirret: :nerve: :tie:



Min datter kunne kende forskel på ens 20 stofbleer. Altså motivet var forskelligt men mærket præcis det samme og favoritten havde vi 5 af med identisk motiv. Men barnet ville kun have den ene. Det endte med at mormor måtte klippe kanten af og sy en ny fordi den var nusset helt i stykker. Barnet var meget lidt imponeret.


Min ældste var også helt afhængig af stofbleer som nusseklude. Det var også nogle helt særlige, han knyttede sig til, og så greb det totalt om sig. Han havde en periode, hvor han startede med at have én stofble, og så blev det to - far klud og mor klud. Og så kom der baby-klud, og så en baby-klud mere - og pludselig gik han konstant rundt med 5 nusseklude - og på den der måde, hvor han INTET ville, før han havde helt styr på hele klude-familien.

Det stoppede først, da vuggestuen sagde fra over for det. :ninja:


Hvor er det sjovt :lol:

Forstår dog godt vuggestuen sagde fra overfor det.

Ved S stoppede det, stik mod min forventning da hun stoppede med sutten.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Bamse

Indlægaf vibbsen » 27. jun 2018, 10:41

ajnaM skrev:
Bøtte skrev:
vibbsen skrev:
Zombie skrev:Jeg er pædagog i vuggestue og børn er glad for de der nusseklude med små dyr i toppen, særligt kaninerne med lange ører, der kan nulres.

Jeg anbefaler at købe et par stykker af barnets yndlings-halløj, for det er surt at stå fredag aften og indse, at bamsen som barnet svært sover uden, er låst inde i vuggestuen hele weekenden.


Det bliver dog stadig en VIRKELIG dårlig weekend når barnet finder ud af at det ikke er den "ægte" version.

Hilsen Emma's mor som mere end en gang har pisket rundt efter den Ægte Ninus mens en STORHYLENDE Emma har siddet - fuldstændig opløst - og skreget"Det er den forkerte Ninus. Jeg vil have den Ægte Ninus. Det er den forkerte Ninus. Jeg vil have den Ægte Ninus" men begge forældre febrilsk forsøger at finde den Åndssvage kanin.

Om jeg FATTER hvordan barnet kan kende forskel på 3 tilsyneladende fuldstændig ens kaninklude :gruble: :forvirret: :nerve: :tie:



Min datter kunne kende forskel på ens 20 stofbleer. Altså motivet var forskelligt men mærket præcis det samme og favoritten havde vi 5 af med identisk motiv. Men barnet ville kun have den ene. Det endte med at mormor måtte klippe kanten af og sy en ny fordi den var nusset helt i stykker. Barnet var meget lidt imponeret.


Min ældste var også helt afhængig af stofbleer som nusseklude. Det var også nogle helt særlige, han knyttede sig til, og så greb det totalt om sig. Han havde en periode, hvor han startede med at have én stofble, og så blev det to - far klud og mor klud. Og så kom der baby-klud, og så en baby-klud mere - og pludselig gik han konstant rundt med 5 nusseklude - og på den der måde, hvor han INTET ville, før han havde helt styr på hele klude-familien.

Det stoppede først, da vuggestuen sagde fra over for det. :ninja:


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Det værste er jo faktisk at vi som forældre accepterer dette indtil f.eks. vuggestuen siger fra :lol: :lol: :lol:

Ems har jo Nusser som er hendes kanin-nusseklud....Højt skattet og alt det der. Da hun startede i vuggestue valgte jeg at købe en særlig "Vuggestue-Nusser" (AKA Forkert Nusser) som hun glad og gerne sov med i vuggestuen....

Nu skulle man jo så tro at vi også kunne bruge Vuggestue Nusser herhjemme. Hun ville jo gerne sove med den i vuggestuen. Men Næh-nej...Den gik ikke. Hvis ikke hun har Ægte Nusser så skal hun aldeles ikke sove. Så kan vi godt komme igang med at lede :nerve: :nerve: :nerve:

I sidste uge var Ægte Nusser væk. Igen. Hun er nu så gammel at vi siger til hende at hun selv skal lede efter ham. Hvilket typisk adstedkommer et hysterisk anfald af den anden verden. Men det skete ikke.
Istedet gik hun villigt med til bare at sove med Forkert Nusser og så kunne vi lægge Ægte Nusser ind til hende når vi fandt den. Det sagde jeg at det skulle vi nok. Hvorpå barnet gik igang med at instruerer os i hvor vi skulle lede henne. Det sagde vi naturligvis stop overfor. Og forklarede hende at vi nok skulle lægge Ægte Nusser ind til hende hvis vi fandt ham. Men at vi ikke kom til at lede efter ham. Det måtte hun selv gøre.
2 minutter senere fandt hun selv Ægte Nusser. Han havde sørme gemt sig i en skuffe ude i gangen hvor vi ellers har værktøj og den slags. Ja-da....For en kaninklud uden ben og fingre kan naturligvis åbne en lukket skuffe, kravle derned. Og lukke skuffen igen :sarkasme:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Bamse

Indlægaf Pandesteg » 27. jun 2018, 18:58

Jeg har fået en snap i dag hvor den lille dame ligger helt fascineret og smiler til og nuller den bamse jeg købte til hende. Senere fik jeg et billede hvor hun ligger og sover med armen om bamsen. Hun er 3 uger i morgen og allerede mosters pige :lun: :lun:
8
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: Bamse

Indlægaf ajnaM » 28. jun 2018, 20:09

Bøtte skrev:
ajnaM skrev:Min ældste var også helt afhængig af stofbleer som nusseklude. Det var også nogle helt særlige, han knyttede sig til, og så greb det totalt om sig. Han havde en periode, hvor han startede med at have én stofble, og så blev det to - far klud og mor klud. Og så kom der baby-klud, og så en baby-klud mere - og pludselig gik han konstant rundt med 5 nusseklude - og på den der måde, hvor han INTET ville, før han havde helt styr på hele klude-familien.

Det stoppede først, da vuggestuen sagde fra over for det. :ninja:


Hvor er det sjovt :lol:

Forstår dog godt vuggestuen sagde fra overfor det.

Ved S stoppede det, stik mod min forventning da hun stoppede med sutten.


Det forstår jeg virkelig også godt. :lol:

Jeg tror bare, det var en af de der ting, hvor man som forælder bliver kørt ud ad en tangent og ender helt derude, hvor man ikke aner, hvad man laver. :D
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Bamse

Indlægaf vibbsen » 29. jun 2018, 18:18

ajnaM skrev:
Bøtte skrev:
ajnaM skrev:Min ældste var også helt afhængig af stofbleer som nusseklude. Det var også nogle helt særlige, han knyttede sig til, og så greb det totalt om sig. Han havde en periode, hvor han startede med at have én stofble, og så blev det to - far klud og mor klud. Og så kom der baby-klud, og så en baby-klud mere - og pludselig gik han konstant rundt med 5 nusseklude - og på den der måde, hvor han INTET ville, før han havde helt styr på hele klude-familien.

Det stoppede først, da vuggestuen sagde fra over for det. :ninja:


Hvor er det sjovt :lol:

Forstår dog godt vuggestuen sagde fra overfor det.

Ved S stoppede det, stik mod min forventning da hun stoppede med sutten.


Det forstår jeg virkelig også godt. :lol:

Jeg tror bare, det var en af de der ting, hvor man som forælder bliver kørt ud ad en tangent og ender helt derude, hvor man ikke aner, hvad man laver. :D


Som f.eks. dengang med Emmas sut :fløjt: Vi aftalte at hun skulle sælge sine sutter i Toy'r Us. Og det gjorde hun så. Indkasserede sit legetøj. Og skreg i 2 timer om aftenen indtil jeg gav hende en sut.

2 uger senere lavede hende og stuepædagogen en aftale om, at når hun gik hjem den dag, så fik stuepædagogen hendes sutter og så var det slut med det.

Hun har aldrig bedt om en sut siden :-D :-D
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Bamse

Indlægaf fisken80 » 30. jun 2018, 14:03

vibbsen skrev:
Pandesteg skrev:Det er heldigvis den slag forældrene må bøvle med og ikke mig :lol:


:klap: :klap: Det var det min (homoseksuelle) fætter altid sagde når han kom anstigende til jul og fødselsdage med diverse instrumenter, dukker der manisk siger "mama" bare man kigger på dem, støjende geværer og andet legetøj med masser af lyd :klap: :klap: :klap:

Ingen af hans søskende har nogensinde formået at give igen på det :-D :-D :-D


Hahaha, sådan en faster er jeg. Hvad jeg ikke har givet mine niecer af larmende legetøj, og de har elsket det. Og da jeg ingen børn har og heller ikke skal have er der ikke sådan rigtig mulighed for at tage hævn :devil:
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Børn"