Hvad går 0.kl ud på?

Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Hvad går 0.kl ud på?

Indlægaf Madam Pomfrey » 15. feb 2018, 07:57

FormerlyKnownAs skrev:

Men han springer jo 1 klassetrin over reelt set og mangler den der brobygning der er ved at have der sidste år i børnehaven. Og tænker også hvad vi gør om 4 år når vi formegentligt ender mere permanent i Danmark. Så er han et år forud ift de andre.


Jeg vil umiddelbart tro at der er så stor forskel på kulturen i Burma, i expat/internationale skoler, og kulturen i dansk folkeskole, friskole, privatskole, at du ikke kan sætte det op imod om han er foran eller bagud ifht. den danske skole.
jeg ville undres hvis ikke der var en ret stor forskel i den pædagogiske og didaktiske tilgang til eleverne, at der er forskel på metoder, kultur, forventninger, krav etc.

Og det vil kun være en fordel at være foran på det faglige, hvis i agter at flytte tilbage. For at være foran gør at man kan slappe af på den konto, glide med, bare være, og bruge sine kræfter på det sociale, at lande i en ny klasse, få etableret relationer og venskaber, vende sig til kulturforandringer. For den slags kan også være ret krævende :)
5
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvad går 0.kl ud på?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. feb 2018, 08:07

Madam Pomfrey skrev:
FormerlyKnownAs skrev:

Men han springer jo 1 klassetrin over reelt set og mangler den der brobygning der er ved at have der sidste år i børnehaven. Og tænker også hvad vi gør om 4 år når vi formegentligt ender mere permanent i Danmark. Så er han et år forud ift de andre.


Jeg vil umiddelbart tro at der er så stor forskel på kulturen i Burma, i expat/internationale skoler, og kulturen i dansk folkeskole, friskole, privatskole, at du ikke kan sætte det op imod om han er foran eller bagud ifht. den danske skole.
jeg ville undres hvis ikke der var en ret stor forskel i den pædagogiske og didaktiske tilgang til eleverne, at der er forskel på metoder, kultur, forventninger, krav etc.

Og det vil kun være en fordel at være foran på det faglige, hvis i agter at flytte tilbage. For at være foran gør at man kan slappe af på den konto, glide med, bare være, og bruge sine kræfter på det sociale, at lande i en ny klasse, få etableret relationer og venskaber, vende sig til kulturforandringer. For den slags kan også være ret krævende :)


Skolen følger, og skal følge, de officielle retningslinjer fra UK, da de har købt Cambridge programmet. Så der er ingen svinger i valsen der. Hvorfor det heller ikke kan komme på tale at han kan gå i et alderstrin under hans egentlige, selvom at det akademisk er hvor han reelt er. Alle primære lærere er fra Uk og følger de officielle kurser og what not. De har så også 2 lokale undervisere indvier klasse til at hjælpe, netop fordi der er forskellige behov alt efter barn, land og forudsætninger.

Ja desværre ender udlandseventyrerne nok efter det her, så der er flere ting hvor vi tænker langsigtet.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Hvad går 0.kl ud på?

Indlægaf Madam Pomfrey » 15. feb 2018, 08:21

FormerlyKnownAs skrev:
Madam Pomfrey skrev:
FormerlyKnownAs skrev:

Men han springer jo 1 klassetrin over reelt set og mangler den der brobygning der er ved at have der sidste år i børnehaven. Og tænker også hvad vi gør om 4 år når vi formegentligt ender mere permanent i Danmark. Så er han et år forud ift de andre.


Jeg vil umiddelbart tro at der er så stor forskel på kulturen i Burma, i expat/internationale skoler, og kulturen i dansk folkeskole, friskole, privatskole, at du ikke kan sætte det op imod om han er foran eller bagud ifht. den danske skole.
jeg ville undres hvis ikke der var en ret stor forskel i den pædagogiske og didaktiske tilgang til eleverne, at der er forskel på metoder, kultur, forventninger, krav etc.

Og det vil kun være en fordel at være foran på det faglige, hvis i agter at flytte tilbage. For at være foran gør at man kan slappe af på den konto, glide med, bare være, og bruge sine kræfter på det sociale, at lande i en ny klasse, få etableret relationer og venskaber, vende sig til kulturforandringer. For den slags kan også være ret krævende :)


Skolen følger, og skal følge, de officielle retningslinjer fra UK, da de har købt Cambridge programmet. Så der er ingen svinger i valsen der. Hvorfor det heller ikke kan komme på tale at han kan gå i et alderstrin under hans egentlige, selvom at det akademisk er hvor han reelt er. Alle primære lærere er fra Uk og følger de officielle kurser og what not. De har så også 2 lokale undervisere indvier klasse til at hjælpe, netop fordi der er forskellige behov alt efter barn, land og forudsætninger.

Ja desværre ender udlandseventyrerne nok efter det her, så der er flere ting hvor vi tænker langsigtet.


men jeg tror også der er ret stor og markant forskel på UK skole og DK skole på nogle områder, sikkert ligheder på andre.
Men uanset hvad vil et skoleskifte, og et kulturskift, ofte kræve noget energi :)

I har en kvik, sød, lærenem dreng... At han skal springe "0.klasse" over det tror jeg ikke er det store problem, han skal måske arbejde lidt hårdere med nogle ting, men skal nok få dem lært :)
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvad går 0.kl ud på?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. feb 2018, 08:48

Jeg fik lige en rigtig god mail fra rektor fra den skole vi så i dag. Jeg blev positivt stemt og umiddelbart vinder den mere ind på mig end Montessori. Utroligt nok. De har så flere timer, men også færre undervisningsdage og altså mere ferie. Jeg synes det er træls at Montessori kun har 5 ugers ferie, mod 8 uger på alle andre f.eks.

If you are considering Network then any support you can give Christoffer with English in the next six months would be very valuable. With students from over 55 different countries classes have varying levels of English language and teachers are developing language skills through all the subjects. In addition to language acquisition students also arrive at Network with varying degrees of educational background according to the country they come from. However, all the students who have joined us have assimilated themselves to the UK curriculum and teaching and make good progress as I outlined this morning.

De har 6 lektioner om dagen som er en blanding af engelsk, mat og Knowledge & Understanding of the World hver dag og de sidste 3 timer er PE, Library, Assembly, Reading, Art, Myanmar culture, Music

Så alt i alt er jeg nok mere stemt for den generelt. Men vi ser tiden an og hvor meget han lærer af diverse den næste tid og tager den så derfra.
3
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Hvad går 0.kl ud på?

Indlægaf Madam Pomfrey » 15. feb 2018, 09:00

det lyder som en god skole, der har en bred erfaring med netop dette.

Mine egne børn, og niecer, har tillært sig en del engelsk via bl.a. youtube. Der er så mange børnesange og udsendelser om tal, farver, former osv. som de finder vildt intressante. Min søsters pige, som du jo har "fulgtes med" fra terminsgruppe, hun er helt vildt god til engelsk, kan alle farver, tal, dyrenavne m.m.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvad går 0.kl ud på?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. feb 2018, 09:15

Ja C er også meget med på engelsk på tal, dyr, farver, små sætninger ig så forstår han stort ser alt der bliver sagt på
Engelsk. Vi var jo nødt til at lære ham først engelsk, så dansk og nu engelsk igen. Han har “strenge” restriktioner på iPad som er forbeholdt weekender i et mindre tidsrum, så det gør han det ikke meget i. Men jeg har fået forskellige links til learning apps vi skal igang med. Så må jeg slække lidt på på principperne. Midlet helliger målet.

Jeg tror vi ender med den vi så i dag. Den er bare mere lækker på de fysiske rammer og akademisk tror jeg godt at han udfra den sidste mail, nok skal klare det. Jo yngre de er jo bedre er de jo til at indrette og lære.
3
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Hvad går 0.kl ud på?

Indlægaf Madam Pomfrey » 15. feb 2018, 09:27

FormerlyKnownAs skrev:
Jeg tror vi ender med den vi så i dag. Den er bare mere lækker på de fysiske rammer og akademisk tror jeg godt at han udfra den sidste mail, nok skal klare det. Jo yngre de er jo bedre er de jo til at indrette og lære.


Jo mindre jo nemmere tror jeg... de er pisse dygtige til at navigere i det der, til at tilpasse sig og tillære sig det der er nødvendigt :)
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Børn"