FormerlyKnownAs skrev:Tak for alle input. Sætter virkelig pris på det.
Det var virkelig nedslående det møde i dag. Eller, det startede faktisk fint, men da de viste os skemaet og jeg spurgte ind til om det leg til læring fordi jeg synes at der er mange timer, var det et nej, de læser bøger i engelsk, har matematik i mat osv. Om vores søn da ikke kan læse? Æh nej, han er 4,5 år. Jeg ved godt st systemet i uk og us er anerledes, men alligevel. Reelt hører han til year 1 ift alder til sommer. Men vi talte om kindergarten som er 4-5 år. Men nu når han er så tilbage åbenbart (!) blev hun i tvivl om han reelt skulle i pre-K som er 3-4 år. Ej men stop altså.
Vi skal se en anden skole i morgen som jeg har lidt bedre fornemmelse af ift vores barn og deres læringsmetoder.
Uden videre kendskab til den skole, eller det område, I starter op i, tænker jeg, at du skal have in mente, at det er en skole, der skal have forældrene til at vælge den blandt andre skoler. Det vil sige, at i en kultur, hvor klassisk fagfaglighed er afgørende, vil man typisk sælge sig selv på at have mange timer med højt niveau.
Det betyder bare ikke, at det reelt også er sådan i praksis. Med andre ord kan det godt ske, de siger, at det er et krav til kindergarten, at de kan læse - men det vil mange af dem sandsynligvis ikke kunne, og dermed bliver undervisningen en anden.
Det sagt ville jeg aldrig starte mit barn i en skole, der havde så mange timers reel undervisning i børnehaveklassen. Der er intet belæg for, at antallet af timer har positiv effekt på børnenes indlæring - tværtimod, og slet ikke i 0. klasse. Så jeg ville kigge mig om efter en anden skole. Og alternativt ville jeg ikke tøve med at have ham med de små børn, hvis det var den eneste vej til noget mere leg.