IPad-reglerne om morgenen?

Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: IPad-reglerne om morgenen?

Indlægaf Sorenspige » 23. mar 2018, 18:43

Hvis jeg var alene med børnene om morgenen i hverdagene, ville de se både tv og tablet. Men vi er to voksne hjemme, og så går det bedst uden, da vores dreng går helt i stå, når fjernsynet er tændt.

Til gengæld ser han både fjernsyn og spiller tablet efter børnehave og det samme om morgenen i weekenderne (her er tablettid 1/2-1,5 time, hvilket nok er mere end anbefalet).
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: IPad-reglerne om morgenen?

Indlægaf FruKuk » 25. mar 2018, 19:39

Hverdagsmorgener - ingen skærme
Hverdagseftermiddage - ingen begrænsning, når pligter og lektier er overstået
Hverdagsaftener - ingen skærme efter aftensmaden
Weekend - ingen begrænsninger
1
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27372

Re: IPad-reglerne om morgenen?

Indlægaf ajnaM » 25. mar 2018, 20:00

Mine drenge ser Disney om fredagen og spiller Nintendo med far mandag aften. Det er det, og sådan har det været i 5 uger.

Især den store kan slet ikke håndtere at se iPad og tv. Han bliver sur og tvær og ugidelig - og laver nærmest ikke andet end at plage om at få lov at se mere. Det er virkelig en afhængighed for ham. Vi har flere gange taget en kold tyrker, og efter en uges tid begynder han at være sig selv igen. Begynder at få fantasien tilbage, begynder at lege selv, begynder at tage initiativ til alt muligt.

Desværre plejer vi også at falde i igen, når en af os bliver syge, er pressede på job, når den lille sover dårligt eller andet, der tager overskud - for det kræver klart mere af os at lege med end at sætte han foran fjerneren. Men det er alt i alt meget bedre, når vi ikke bruger elektronik.
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: IPad-reglerne om morgenen?

Indlægaf milisa » 27. mar 2018, 20:17

Vi har ikke tablets.




Men vi har tv, smartphones og computere, så who kartoffel-kartoffel!!

Vi har ingen regler. Hun er 3½, og vi bruger tv/pc/tlf, når vi har behov for det. Det er fx, når hun vågner kl 5.30 i weekenden, og vi IKKE har lyst til at stå op. Så bliver hun placeret i smørhullet med sin bamse og en tlf og så vækker hun os, når hun bliver tilpas sulten. Der kan sagtens gå 1½ time. I hverdagen ser hun gerne, når hun spiser morgenmad, for så kan jeg tage bad og ordne madpakke. Så kan hun snildt få den om eftermidagen i ulvetimen, når der skal laves mad. Aftensmåltidet er dog som udgangspunkt helligt, om end der kan fraviges, hvis hun er så træt, at alternativet er, at hun ikke spiser.

Jeg tænker, at hun ser tegnefilm/spiller spil 1 time om dagen i hverdagen og 2 timer i weekenden.
1
Tally-ho
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: IPad-reglerne om morgenen?

Indlægaf hotlips » 28. mar 2018, 16:56

Jeg har hidtil undgået det der med at sætte deciderede regler op, der er frit slag når vi kommer hjem fra skole og så bruger han noget elektronisk til vi skal spise, det er vel en time måske halvanden, efter maden er der aftentur og så ser vi en film sammen hver dag.

Så er der dage hvor jeg har hentet ham tidligt og så har han et par timer om eftermiddagen men også nogen hvor vi først er senere hjemme og der er mad efter et kvarter, og der er også stadig mange dage hvor han bare vælger at lege med lego eller andet rigtigt legetøj.

Vi holder fri sådan nogen lunde med en fordeling der hedder hveranden dag er dovne dag og hveranden dag skal der ske noget hvor vi så tager på museum eller noget men når der er dovne dag så er der frit slag til diverse elektroniske dimser, det bliver nu aldrig til hele dagen, vi vil gerne ud så som minimum går vi en tur rundt i området, men det er ikke noget han skal eller noget der er til for at få ham væk fra det.

Jeg er opmærksom på det men jeg synes det går fint og jeg har ikke oplevet det begyndte at påvirke hans adfærd.
1

Tilbage til "Børn"