Børnefødselsdag for klassen

Brugeravatar
Mus84
Indlæg: 157
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:47
Kort karma: 14
Likede indlæg: 237

Børnefødselsdag for klassen

Indlægaf Mus84 » 7. apr 2018, 05:53

Hej

Min dreng bliver snart 6 og i den anledning har vi inviteret alle drengene fra hans førskoleklasse (20 stk :8: )

Vi skal nok have hjemmelavet pizza og gnavegrønt.

Og senere kagemand.

Han ønsker en skattejagt og vi har børnene i 3 timer.

Jeg kan godt bruge alle jeres bedste ideer :kryds:

Hvad fungerede godt og mindre godt når I har holdt fødselsdag.

Ideer til sjove poster/opgaver til skattejagt.

Vi er to voksne, måske skal vi indkalde et par bedste som reservevoksne :gruble:

På forhånd tak for ideer :)
0
"I only drink champagne when I am happy and when I am sad ....
... otherwise I never touch the stuff unless I am thirsty"
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Børnefødselsdag for klassen

Indlægaf Æble » 7. apr 2018, 06:02

Har i have? Min erfaring er at man ikke behøver fylde programmet ud med aktiviteter. De km også godt lide at drøne rundt og lege på værelset osv.

Vi har altid haft som backup at vi satte en film på.

Jeg ville hente forstærkninger ind for når den ene er inde og lave saftevand så står den anden alene med 20 børn man måske ikke kender så godt. Nogle sidder roligt og leger med LEGO, andre cykler pludselig rundt ude på vejen (ja det har jeg prøvet)

Tovtrækning plejer børnene at være glade for, selvfølgelig børnene mod de voksne.

Hvis i har have, så køb et par ekstra fodbolde og noget kridt.

Og held og lykke. Om kort tid er der et helt pr til i skal igen :-D
5
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Børnefødselsdag for klassen

Indlægaf Æble » 7. apr 2018, 06:04

Mht skattejagt har vi altid haft den simple version hvor der var en tegning af bilen og så var næste post ved bilen hvor der var en tegning af terrassen. Osv. Og så slik poser i skatten.
1
Brugeravatar
Mus84
Indlæg: 157
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:47
Kort karma: 14
Likede indlæg: 237

Re: Børnefødselsdag for klassen

Indlægaf Mus84 » 7. apr 2018, 12:01

Æble skrev:Har i have? Min erfaring er at man ikke behøver fylde programmet ud med aktiviteter. De km også godt lide at drøne rundt og lege på værelset osv.

Vi har altid haft som backup at vi satte en film på.

Jeg ville hente forstærkninger ind for når den ene er inde og lave saftevand så står den anden alene med 20 børn man måske ikke kender så godt. Nogle sidder roligt og leger med LEGO, andre cykler pludselig rundt ude på vejen (ja det har jeg prøvet)

Tovtrækning plejer børnene at være glade for, selvfølgelig børnene mod de voksne.

Hvis i har have, så køb et par ekstra fodbolde og noget kridt.

Og held og lykke. Om kort tid er der et helt pr til i skal igen :-D


Vi har heldigvis have. Har bedt om at børne medbringer udendørstøj tilpasset vejret :D

God ide med tovtrækning :gogo:

Glæder mig nu faktisk. Gad bare at det var knap så mange børn når jeg kun kender halvdelen af dem (de er lige startet i førskole og kommer fra flere forskellige børnehaven). Det skal nok blive festligt.
0
"I only drink champagne when I am happy and when I am sad ....
... otherwise I never touch the stuff unless I am thirsty"
Brugeravatar
Mus84
Indlæg: 157
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:47
Kort karma: 14
Likede indlæg: 237

Re: Børnefødselsdag for klassen

Indlægaf Mus84 » 7. apr 2018, 12:04

Dikus skrev:Jeg har altid sørget for maks en halv time, før alle bliver samlet og dysset til ro og en fællesaktivitet går i gang. Det giver et godt flow og nogle hyggelige timer, hvor alle opfører sig pænt og intet er kaos

En aktivitet for i gang efter fem minutter, hvis de er for overgearede :cool: Så ofte har jeg flere aktiviteter i ærmet, end jeg har brug for.

Jeg elsker børnefødselsdage


Gode fif.

Tænker også at have backup aktiviteter hvis det bliver helt ragnarok :nerve: :panik:

Glæder mig og har faktisk set frem til at de blev store nok til at det var ok at afholde fødselsdag med vennerne.

Elsker at arrangere så skal nok få planlagt noget sjovt. Men kan jo altid bruge gode ideer.
0
"I only drink champagne when I am happy and when I am sad ....
... otherwise I never touch the stuff unless I am thirsty"
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Børnefødselsdag for klassen

Indlægaf hotlips » 7. apr 2018, 13:08

Jeg har klaret det alene hver gang og det er gået fint, Benjamin har fundet det legetøj der måtte komme ud frem før de kom, og så har jeg gemt plastic diamanter og guldsten i sandkassen som de har været vilde med at grave efter.
Jeg har stillet lidt at drikke og snacks frem når de kom, så har de selv rendt og leget og efter en halvanden times tid har de fået mad, og så leget en halv times tid mere efter maden til de skulle hjem.

Det første år havde jeg planlagt forskellige lege men det gjorde bare at vi skulle nå alt muligt til bestemte tider og det var noget stresseri, det har fungeret meget bedre uden.
1
Brugeravatar
Mus84
Indlæg: 157
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:47
Kort karma: 14
Likede indlæg: 237

Re: Børnefødselsdag for klassen

Indlægaf Mus84 » 8. apr 2018, 06:10

hotlips skrev:Jeg har klaret det alene hver gang og det er gået fint, Benjamin har fundet det legetøj der måtte komme ud frem før de kom, og så har jeg gemt plastic diamanter og guldsten i sandkassen som de har været vilde med at grave efter.
Jeg har stillet lidt at drikke og snacks frem når de kom, så har de selv rendt og leget og efter en halvanden times tid har de fået mad, og så leget en halv times tid mere efter maden til de skulle hjem.

Det første år havde jeg planlagt forskellige lege men det gjorde bare at vi skulle nå alt muligt til bestemte tider og det var noget stresseri, det har fungeret meget bedre uden.


Tak for gode råd :worship:

God ide med at gemme diamanter i sandkassen.
0
"I only drink champagne when I am happy and when I am sad ....
... otherwise I never touch the stuff unless I am thirsty"
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Børnefødselsdag for klassen

Indlægaf FruKuk » 8. apr 2018, 07:37

Min datter skal holde fødselsdag for 1. A på onsdag, og vores plan er;
- Bustur hjem fra skole
- Gaveudpakning
- Skattejagt
- Snobrød og skumfiduser på bål/leg i haven
- Kage og kaffe til sidst, hvor børnenes forældre er inviteret til at komme også

Ungerne skal kun være ude (men vi har også en KÆMPE have og en skov), skattejagten er et billedløb, hvor datteren er fotograferet forskellige steder rundt på grunden. Bål og snobrød foregår sideløbende med frileg.
Vi tager fra skolen kl 14.00, er hos os kl 15.00, forældrekaffe fra kl 17.00, slut kl 18.00
1
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Børnefødselsdag for klassen

Indlægaf Zombie » 9. apr 2018, 23:15

Da min veninde blev syg kort inden hendes søns fødselsdag i 1. klasse, købte jeg en masse gaffa, tuscher og tog hendes gamle papkasser op fra kælderen. Og så blev der bygget en borg. Det brugte vi to timer på at lege med og med kage m.m. blev det tre timer.

Det var sjovt. :genert:
5
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Mus84
Indlæg: 157
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:47
Kort karma: 14
Likede indlæg: 237

Re: Børnefødselsdag for klassen

Indlægaf Mus84 » 14. apr 2018, 05:30

FruKuk skrev:Min datter skal holde fødselsdag for 1. A på onsdag, og vores plan er;
- Bustur hjem fra skole
- Gaveudpakning
- Skattejagt
- Snobrød og skumfiduser på bål/leg i haven
- Kage og kaffe til sidst, hvor børnenes forældre er inviteret til at komme også

Ungerne skal kun være ude (men vi har også en KÆMPE have og en skov), skattejagten er et billedløb, hvor datteren er fotograferet forskellige steder rundt på grunden. Bål og snobrød foregår sideløbende med frileg.
Vi tager fra skolen kl 14.00, er hos os kl 15.00, forældrekaffe fra kl 17.00, slut kl 18.00


Tror også vi er nået frem til mest ude. Vi bor tæt på park og skov og har børnevenlig have så der er fine muligheder.

Indtil videre bliver de 8 drenge. SU-fristen er overskredet og vi har ikke hørt fra 10, det synes jeg er lidt træls og synd for min dreng der ofte spørger hvem vi har fået svar fra.

Vi har også inviteret til kaffe/kage den sidste halve time.

Tak for din tidsplan. Den giver god ide om hvad vi kan nå på 3 timer.
0
"I only drink champagne when I am happy and when I am sad ....
... otherwise I never touch the stuff unless I am thirsty"
Brugeravatar
Mus84
Indlæg: 157
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:47
Kort karma: 14
Likede indlæg: 237

Re: Børnefødselsdag for klassen

Indlægaf Mus84 » 14. apr 2018, 05:31

Zombie skrev:Da min veninde blev syg kort inden hendes søns fødselsdag i 1. klasse, købte jeg en masse gaffa, tuscher og tog hendes gamle papkasser op fra kælderen. Og så blev der bygget en borg. Det brugte vi to timer på at lege med og med kage m.m. blev det tre timer.

Det var sjovt. :genert:


Fedt. Elsker sådan nogle projekter. Nu får jeg helt lyst til at bygge papfort her i weekenden bare fordi det kunne være sjovt :love: :lol:

Byggede du inden eller var børnene med til det?
0
"I only drink champagne when I am happy and when I am sad ....
... otherwise I never touch the stuff unless I am thirsty"
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Børnefødselsdag for klassen

Indlægaf FruKuk » 14. apr 2018, 07:25

Mus84 skrev:
FruKuk skrev:Min datter skal holde fødselsdag for 1. A på onsdag, og vores plan er;
- Bustur hjem fra skole
- Gaveudpakning
- Skattejagt
- Snobrød og skumfiduser på bål/leg i haven
- Kage og kaffe til sidst, hvor børnenes forældre er inviteret til at komme også

Ungerne skal kun være ude (men vi har også en KÆMPE have og en skov), skattejagten er et billedløb, hvor datteren er fotograferet forskellige steder rundt på grunden. Bål og snobrød foregår sideløbende med frileg.
Vi tager fra skolen kl 14.00, er hos os kl 15.00, forældrekaffe fra kl 17.00, slut kl 18.00


Tror også vi er nået frem til mest ude. Vi bor tæt på park og skov og har børnevenlig have så der er fine muligheder.

Indtil videre bliver de 8 drenge. SU-fristen er overskredet og vi har ikke hørt fra 10, det synes jeg er lidt træls og synd for min dreng der ofte spørger hvem vi har fået svar fra.

Vi har også inviteret til kaffe/kage den sidste halve time.

Tak for din tidsplan. Den giver god ide om hvad vi kan nå på 3 timer.


Det der med manglende tilbagemelding døjer vi også med - det er røv irriterende. Særligt fordi ungerne er så spændte og gerne vil vide, hvem der kommer.

Jeg endte med at lave et reminder-opslag i klassens facebookgruppe (ved ikke, om I har en sådan) og så kom der hurtigt svar fra de fleste.

Håber, at din dreng får en dejlig dag :)
0

Tilbage til "Børn"