Junior sengetøj

Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Junior sengetøj

Indlægaf Juki » 13. apr 2018, 03:16

Hvor finder man junior sengetøj, gerne på nettet, uden at det koster en formue fra ny?

Det skal være i 100% bomuld og rimelig neutralt/afdæmpet at se på. Det må gerne være med mønstre og print så længe farverne er rolige.

Jeg har ikke selv børn så jeg er rimelig grøn omkring hvor det findes. Jeg har kigget ved Jysk, Føtex, Bilka, H&M, Ikea, og måske flere steder, hvor jeg troede det var muligt, men enten har de kun baby- eller voksensengetøj, eller også er det meget lidt kønt med motiver fra Disney, popidoler eller i nogle dårligt sammensatte skrigfarver.

Når jeg søger får jeg forslag fra omkring 200 kr og op :gisp: Jeg havde nærmere tænkt maksimalt 100 kr. pr sæt.

Er det utopi at tro det findes? De kommer til at blive brugt og vasket jævnligt, så jeg synes ikke lige jeg har råd til at bruge 300 kr pr sæt. Det behøver derfor heller ikke være et fancy mærke der står bag, men det skal være til at få i Danmark, og ikke fra Wish eller lignende.

Med farver tænker jeg noget sart/pastel. Blå, grå, grøn, beige, lysebrun, rosa, "støvede" farver eller marineblå. Det behøver ikke være kridhvidt, bare det ikke er sort, pang- og neonfarver.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Junior sengetøj

Indlægaf godtnavn » 13. apr 2018, 06:29

Netto har ret ofte noget med vilde dyr på som er ret afdæmpet. Vi gav 75 kr per sæt da vi købte, men der var det vidst sat ned som spotvarer ofte blvier. Så måske tjekke om en Netto nær dig stadig har nogle billige rester?
1
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Junior sengetøj

Indlægaf Lulu » 13. apr 2018, 06:33

Alle de steder du nævner har juniorsengetøj. Om det er på nettet ved jeg så ikke.
Vær forøvrigt obs på størrelser. Ikeas børnesengetøj passer kun på ikeas dyner og puder da Sverige og dk størrelser ikke er ens. Det samme gælder hvis du finder tysk sengetøj.
1
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 518
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 708

Re: Junior sengetøj

Indlægaf Elfenben » 13. apr 2018, 08:08

Prøv at se på Coops hjemmeside, de kører med tilbud på det, Hvor du kan få til 160kr :) https://shopping.coop.dk/kategori/boern ... -og-lagner
1
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9844
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Junior sengetøj

Indlægaf Spjaerten » 13. apr 2018, 08:23

Kender ikke siden men her er noget rest parti

https://www.soveland.dk/shop/search-1.h ... r+sengetøj
1
Tryk på * :slem:
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27374

Re: Junior sengetøj

Indlægaf ajnaM » 13. apr 2018, 11:32

Hvis du kan bare en lillebitte smule på en symaskine, er juniorsæt halv størrelse af voksensæt. Skal du gøre det ultrabilligt, kan du altså købe et billigt, ensfarvet voksenbetræk, sy det om og få to juniorbetræk ud af det.

Men ellers vil jeg anbefale dig at kigge efter på reshopper, trendsales eller den blå avis - der er ofte også nye sæt, hvis du ikke er til genbrug.
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Junior sengetøj

Indlægaf Juki » 13. apr 2018, 13:03

Tak for jeres svar.

Jeg har ikke selv en symaskine så det er desværre ikke en mulighed her og nu.

Jeg har bare søgt på Google efter sengetøj, da jeg ikke normalt køber ting henvendt til børn på nettet eller i butikker og derfor heller ikke kender til diverse mærker og forhandlere. Men jeg var bl.a i Jysk i går hvor de godt nok havde tilbud på sengetøj i den rigtige størrelse, men det var stort set alt sammen sådan noget med farverige motiver og med karakterer fra fx Disney eller Justin Bieber..

Det er måske bare mig der er naiv. Jeg synes bare det er vildt at enkelt bomuldssengetøj skal være så dyrt. Især når man kan få tilsvarende sengetøj til voksne der er billigere :genert:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Junior sengetøj

Indlægaf vibbsen » 13. apr 2018, 13:59

Juki skrev:Tak for jeres svar.

Jeg har ikke selv en symaskine så det er desværre ikke en mulighed her og nu.

Jeg har bare søgt på Google efter sengetøj, da jeg ikke normalt køber ting henvendt til børn på nettet eller i butikker og derfor heller ikke kender til diverse mærker og forhandlere. Men jeg var bl.a i Jysk i går hvor de godt nok havde tilbud på sengetøj i den rigtige størrelse, men det var stort set alt sammen sådan noget med farverige motiver og med karakterer fra fx Disney eller Justin Bieber..

Det er måske bare mig der er naiv. Jeg synes bare det er vildt at enkelt bomuldssengetøj skal være så dyrt. Især når man kan få tilsvarende sengetøj til voksne der er billigere :genert:


Det synes jeg faktisk ikke. Jeg er selv mor. Og jeg vred mig ganske enkelt så meget i smerte over skulle betale nærmest latterlige priser for junior sengetøj (med mindre det var mønstret så jeg fik ondt i øjnene).. at min datter kun havde 2 sæt junior sengetøj. Et fra Sebra med ugler som jeg fandt i en rodekasse til 100 kroner. Og et sæt mørkeblåt med stjerner som jeg fandt i Rema til 60 kroner. Så måtte jeg bare vaske hurtigt hvis det ene blev brækket til...

Hun kom da også relativt hurtigt over i en almindelig dyne...Tror kun lige hun var fyldt 3...Så jeg kunne slippe om med at købe almindeligt sengetøj til hende...
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Junior sengetøj

Indlægaf Ficus » 13. apr 2018, 14:22

Skal du bruge det til en gave og hvor det skal kunne byttes?

Vi har fået noget i forhandlergave fra Filibabba med luftballoner på, som er nyt og i indpakning, men jeg kommer ikke til at bruge det umiddelbart, da vi har rigeligt i forvejen.
Mener det er hvidt og luftballonerne er grå (ved hvor det ligger, men har ikke kigget på det siden i sommers :genert: ). Skal nok lige tjekke, men er ret sikker på at det er junior.

Du kan jo prøve at google det og se om det er noget du kan lide :D
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Junior sengetøj

Indlægaf Juki » 13. apr 2018, 16:14

Ficus skrev:Skal du bruge det til en gave og hvor det skal kunne byttes?

Vi har fået noget i forhandlergave fra Filibabba med luftballoner på, som er nyt og i indpakning, men jeg kommer ikke til at bruge det umiddelbart, da vi har rigeligt i forvejen.
Mener det er hvidt og luftballonerne er grå (ved hvor det ligger, men har ikke kigget på det siden i sommers :genert: ). Skal nok lige tjekke, men er ret sikker på at det er junior.

Du kan jo prøve at google det og se om det er noget du kan lide :D

Det skal ikke gives i gave, men er faktisk til mine hunde :blush: De elsker at sove, putte og hygge i tæpper, dyner og puder, så det er egentlig bare fordi det er lettere at holde sengetøj rent og lugtfrit, fremfor fleecetæpper osv.

Det er også derfor jeg er lidt for nærig til at bruge flere hundrede kroner på sengetøj til dem, da det skal kunne holde til at blive vasket jævnligt og evt. ødelagt.

Og da det skal ligge fremme i stuen er jeg lidt sippet med hvad jeg vil have liggende af sengetøj med diverse motiver osv. :genert:

Det behøver ikke være nyt fra en butik, men jeg er for sart til at købe noget fra en genbrugsbutik :blush:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Junior sengetøj

Indlægaf Juki » 13. apr 2018, 16:18

Ficus skrev:Skal du bruge det til en gave og hvor det skal kunne byttes?

Vi har fået noget i forhandlergave fra Filibabba med luftballoner på, som er nyt og i indpakning, men jeg kommer ikke til at bruge det umiddelbart, da vi har rigeligt i forvejen.
Mener det er hvidt og luftballonerne er grå (ved hvor det ligger, men har ikke kigget på det siden i sommers :genert: ). Skal nok lige tjekke, men er ret sikker på at det er junior.

Du kan jo prøve at google det og se om det er noget du kan lide :D

Er det dette?
Billede
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Junior sengetøj

Indlægaf JoyNips » 13. apr 2018, 16:46

Genbrugsbutik? Du kan jo evt bare købe 140x200 og halvere det, hvis du har en symaskine. Så har du 2 junior-sæt.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Junior sengetøj

Indlægaf godtnavn » 13. apr 2018, 17:04

Ficus skrev:Skal du bruge det til en gave og hvor det skal kunne byttes?

Vi har fået noget i forhandlergave fra Filibabba med luftballoner på, som er nyt og i indpakning, men jeg kommer ikke til at bruge det umiddelbart, da vi har rigeligt i forvejen.
Mener det er hvidt og luftballonerne er grå (ved hvor det ligger, men har ikke kigget på det siden i sommers :genert: ). Skal nok lige tjekke, men er ret sikker på at det er junior.

Du kan jo prøve at google det og se om det er noget du kan lide :D


Hvis du sælger det billigt og ts ikke vil købe kunne jeg godt være interesseret, har en ting med luftballoner :genert:
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Junior sengetøj

Indlægaf Allmost_Famous » 13. apr 2018, 17:09

Hvor mange skal du bruge? Og hvilke mål havde du tænkt (der er lidt forskellige størrelser juniodyner)?
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Junior sengetøj

Indlægaf vibbsen » 13. apr 2018, 17:33

Juki skrev:
Ficus skrev:Skal du bruge det til en gave og hvor det skal kunne byttes?

Vi har fået noget i forhandlergave fra Filibabba med luftballoner på, som er nyt og i indpakning, men jeg kommer ikke til at bruge det umiddelbart, da vi har rigeligt i forvejen.
Mener det er hvidt og luftballonerne er grå (ved hvor det ligger, men har ikke kigget på det siden i sommers :genert: ). Skal nok lige tjekke, men er ret sikker på at det er junior.

Du kan jo prøve at google det og se om det er noget du kan lide :D

Det skal ikke gives i gave, men er faktisk til mine hunde :blush: De elsker at sove, putte og hygge i tæpper, dyner og puder, så det er egentlig bare fordi det er lettere at holde sengetøj rent og lugtfrit, fremfor fleecetæpper osv.

Det er også derfor jeg er lidt for nærig til at bruge flere hundrede kroner på sengetøj til dem, da det skal kunne holde til at blive vasket jævnligt og evt. ødelagt.

Og da det skal ligge fremme i stuen er jeg lidt sippet med hvad jeg vil have liggende af sengetøj med diverse motiver osv. :genert:

Det behøver ikke være nyt fra en butik, men jeg er for sart til at købe noget fra en genbrugsbutik :blush:


OK...Mine hunde havde måttet "nøjes" med en almindelig dyne så :-D Ligesom mit barn... :-D :-D

Men jeg er også en nærigrøv....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Børn"