Moderne stofbleer

Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 270
Likede indlæg: 2930

Re: Moderne stofbleer

Indlægaf Neenah » 15. apr 2018, 19:17

Allmost_Famous skrev:Neenah, du skal forestille dig det samme som når du selv har valgt stofbind. Du har sikkert nogle bind, som bare er mere dig end andre - det samme vil være tilfældet med din babys bleer.

Æh.. jeg har aldrig brugt andre end dem, du har lavet :genert: Så lige den sammenligning virker ikke så godt. Men I har sikkert ret. Det er bare lidt usmart når man gerne vil være mega godt forberedt og købe ind på forhånd :deer:
0
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 357
Likede indlæg: 3843

Indlægaf Zinde » 15. apr 2018, 19:19

Neenah skrev:
Allmost_Famous skrev:Neenah, du skal forestille dig det samme som når du selv har valgt stofbind. Du har sikkert nogle bind, som bare er mere dig end andre - det samme vil være tilfældet med din babys bleer.

Æh.. jeg har aldrig brugt andre end dem, du har lavet :genert: Så lige den sammenligning virker ikke så godt. Men I har sikkert ret. Det er bare lidt usmart når man gerne vil være mega godt forberedt og købe ind på forhånd :deer:

Lad være :kys:
Ej, det skal jeg selvfølgelig ikke bestemme, men der er bare SÅ mange førstegangsstofblebrugere (fedt ord), der ender med at forsøge at sælge hele lortet for at få råd til et andet system, fordi det de havde købt på forhånd ikke fungerede. Jeg kan fx ikke udelukke, at det også skete for mig, da vi startede :fløjt:
0
Mann tracht und Gott lacht
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 270
Likede indlæg: 2930

Indlægaf Neenah » 15. apr 2018, 19:25

Zinde skrev:
Neenah skrev:

Ej, det skal jeg selvfølgelig ikke bestemme, men der er bare SÅ mange førstegangsstofblebrugere (fedt ord), der ender med at forsøge at sælge hele lortet for at få råd til et andet system, fordi det de havde købt på forhånd ikke fungerede. Jeg kan fx ikke udelukke, at det også skete for mig, da vi startede :fløjt:

:lol: Det er så meget mig!

Jeg synes bare det virker som en jungle at skulle finde ud af hvad der virker, samtidig med at man er helt ny forælder OG man aldrig nogensinde har prøvet at skifte en ble. Det stresser mig faktisk lidt :genert:
0
Allmost_Famous
Kort karma: 356
Likede indlæg: 6668

Indlægaf Allmost_Famous » 15. apr 2018, 19:30

Hvis man er cool med brugt, så kan man leje sådan nogle blandede pakker, hvor der både er forskellige typer og mærker, og så har man dem så i en vis periode, inden de skal videre. Så kan man købe dem, der virkede bedst. Det kræver selvfølgelig, at man kan få booket sådan en pakke til det rigtige tidspunkt.
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
DannyZuko
Kort karma: 4
Likede indlæg: 122

Indlægaf DannyZuko » 15. apr 2018, 19:37

Jeg stemmer i koret og siger prøvepakke! Man kan hurtigt købe sig fattig i noget der ikke fungerer.
Vi brugte lommebleer, men gik kolde på det efter et par måneder. Med en baby der sov ad h til var der ikke overskud til ekstra vasketøj. Det lykkedes heller ikke at finde en løsning, der kunne holde til nattetisseriet.
1
Brugeravatar
Zinde

Indlægaf Zinde » 15. apr 2018, 19:40

Neenah skrev:
Zinde skrev:
Neenah skrev:

:lol: Det er så meget mig!

Jeg synes bare det virker som en jungle at skulle finde ud af hvad der virker, samtidig med at man er helt ny forælder OG man aldrig nogensinde har prøvet at skifte en ble. Det stresser mig faktisk lidt :genert:

Det kan jeg godt forstå!

Jeg ville købe engangsbleer (eller bruge dem fra gratispakkerne) i starten, og så supplere med stofbleer fra prøvepakkerne, til I har fundet noget, der virker. Sået der ingen stress, og baby tager ikke skade af nogle dage i engangs.
1
godtnavn
Kort karma: 411
Likede indlæg: 3431

Indlægaf godtnavn » 15. apr 2018, 21:18

Zinde skrev:
Jeg tænker typer. Altså fx en prøvepakke med ai2 til nyfødt.
Bestbottom skulle vistnok også være gode til nyfødte, ellers kan man jo bruge coveret over en gylpeklud, hvis det virker bedre helt i starten.

Når baby bliver større og ikke skiftes tit om natten længere, kan I sandsynligvis ikke nøjes med ai2 til natbrug. Men så kan I jo bare bestille en prøvepakke med natbleer til den tid.

Jeg kan anbefale at handle hos koogko.dk, der har jeg altid fået super service, og Line som har det er rigtig sød til at vejlede over mail også.

Min datter klarer sig nu stadig fint med helt almindelig ai2 om natten, hun er så også kun 14 måneder :) Vi har dog en enkelt natble fordi vi jo hørte at de var nødvendige, men vi bruger den aldrig. SÅ er glad for vi ikke købte mange af dem. Kan dog være vi køber flere på et senere tidspunkt hvis hun bliver stortisser om natten. Mange morgener er bleen faktisk tør selvom hun stadig ammer løs om natten. Hun leverer så en ordentlig omgang tis om morgenen :)
1
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 15. apr 2018, 21:27

Jeg troede i øvrigt jeg ville hade velcro, tænkte der kom lort og skidt i, og var derfor overbevist om at vi ville have knapper. Jeg startede dog heldigvis med at købe et par af hver, og siden har jeg kun suppleret op med velcro, det er altså virkelig rart at kunne stramme trinløst og få dem til at sidde helt perfekt, covers med knapper bliver kun brugt når de andre er beskidte.

Vi er rigtig glade for petitlulu :)
1
Brugeravatar
Zinde

Indlægaf Zinde » 16. apr 2018, 06:01

godtnavn skrev:
Zinde skrev:
Bestbottom skulle vistnok også være gode til nyfødte, ellers kan man jo bruge coveret over en gylpeklud, hvis det virker bedre helt i starten.

Når baby bliver større og ikke skiftes tit om natten længere, kan I sandsynligvis ikke nøjes med ai2 til natbrug. Men så kan I jo bare bestille en prøvepakke med natbleer til den tid.

Jeg kan anbefale at handle hos koogko.dk, der har jeg altid fået super service, og Line som har det er rigtig sød til at vejlede over mail også.

Min datter klarer sig nu stadig fint med helt almindelig ai2 om natten, hun er så også kun 14 måneder :) Vi har dog en enkelt natble fordi vi jo hørte at de var nødvendige, men vi bruger den aldrig. SÅ er glad for vi ikke købte mange af dem. Kan dog være vi køber flere på et senere tidspunkt hvis hun bliver stortisser om natten. Mange morgener er bleen faktisk tør selvom hun stadig ammer løs om natten. Hun leverer så en ordentlig omgang tis om morgenen :)

Det må være dejligt! Min snart 4-årige tisser en syndfloden hver nat - og hun drikker ikke om natten :stoned:
0
Brugeravatar
Zinde

Indlægaf Zinde » 16. apr 2018, 06:02

Vi er heller ikke glade for knapper af samme grund som godtnavn.
1
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 16. apr 2018, 06:41

Zinde skrev:
godtnavn skrev:
Zinde skrev:

Det må være dejligt! Min snart 4-årige tisser en syndfloden hver nat - og hun drikker ikke om natten :stoned:

Som sagt kan det jo sagtens komme når hun bliver ældre, men så kan jeg vælge nogle bleer der sidder godt på et stort barn, så er glad for jeg ikke købte en masse her da hun var lille :)
1
bluetof1
Kort karma: 599
Likede indlæg: 3895

Indlægaf bluetof1 » 30. apr 2018, 11:47

Hvis man nu har en fireårig, der stadig bruger ble både nat og dag og hvor man begynder at blive lidt bitter over engangsbleer og også gerne vil motivere knægten til at komme helt af med bleen (kan godt, men har stadig hovedet alle mulige andre steder) hvad vil I så anbefale?
0
Har lige barberet ben for første gang i meget, meget lang tid. Min bodyoil kunne ikke længere fugte min hud. Til gengæld havde jeg virkelig blank pels.

Tilbage til "Børn"