De bedste aktiviteter i København for børn i pinsen

Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

De bedste aktiviteter i København for børn i pinsen

Indlægaf Tilly » 17. maj 2018, 10:40

Jeg har fornøjelsen af at skulle passe min nevø på 4 år lørdag og søndag i pinsen. Og jeg er ved at se lidt på muligheder for hvad vi skal lave. Jeg tænker at vi skal på en tur både lørdag og søndag, ellers bliver dagene for lange.

Men hvad skal vi lave? Han er en aktiv dreng, der rigtig godt kan lide udendørs oplevelser.

Jeg har fundet denne oversigt over aktiviteter i pinsen

https://bornibyen.dk/koebenhavn/article ... ktiviteter

Men er der mon nogen ting I særlig kan anbefale?

Jeg overvejer lidt børnemusikfestivalen på Nørrebro om lørdagen. Nogen der har erfaring med om det er godt? :)

Og hvad med Middelaldermarkedet i Valby? Er det godt? :)

Tænker også Tivoli-paraden kunne være sjovt. Åh altså, der er alt for mange muligheder :lol:
0
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27067

Re: De bedste aktiviteter i København for børn i pinsen

Indlægaf ajnaM » 17. maj 2018, 13:15

Vandlegepladsen i Fælledparken vil sandsynligvis være åben (der skal være over 20 grader) - det er ret genialt for en 4-årig. Der er sandsynligvis mange mennesker, men det er der til alle de events, du nævner. :)

Vi skal i sommerhus, og jeg tror, vi ender på stranden - men jeg ville overveje vandlegepladsen, hvis vi var i Kbh i weekenden. Middelaldermarked i Valby i 30 graders varme lyder som helvede på jord for mig. :lol:
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: De bedste aktiviteter i København for børn i pinsen

Indlægaf godtnavn » 17. maj 2018, 13:40

Jeg skulle til at foreslå vandlegepladsen :)

Vi skal selv på middelaldermarkedet, en af kærestens venner er med i det og vi har derfor fået billetter, så er det for voldsomt cykler vi bare hjem igen ;) Jeg regner med at vi tager derud lørdag, så kan evt melde tilbage hvordan det var :)

Hvis der komme regn er zoologisk museum også et stort hit i den alder :)
1
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: De bedste aktiviteter i København for børn i pinsen

Indlægaf Tilly » 17. maj 2018, 15:10

godtnavn skrev:Jeg skulle til at foreslå vandlegepladsen :)

Vi skal selv på middelaldermarkedet, en af kærestens venner er med i det og vi har derfor fået billetter, så er det for voldsomt cykler vi bare hjem igen ;) Jeg regner med at vi tager derud lørdag, så kan evt melde tilbage hvordan det var :)

Hvis der komme regn er zoologisk museum også et stort hit i den alder :)

ajnaM skrev:Vandlegepladsen i Fælledparken vil sandsynligvis være åben (der skal være over 20 grader) - det er ret genialt for en 4-årig. Der er sandsynligvis mange mennesker, men det er der til alle de events, du nævner. :)

Vi skal i sommerhus, og jeg tror, vi ender på stranden - men jeg ville overveje vandlegepladsen, hvis vi var i Kbh i weekenden. Middelaldermarked i Valby i 30 graders varme lyder som helvede på jord for mig. :lol:


Åh han ELSKER at lege med vand, så tak for det foreslag! :) Det skal vi da helt sikkert så, hvis det er varmt nok. Min eneste udfordring vil det, vil være at få ham med hjem igen :lol:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: De bedste aktiviteter i København for børn i pinsen

Indlægaf godtnavn » 17. maj 2018, 16:32

Tilly skrev:
godtnavn skrev:Jeg skulle til at foreslå vandlegepladsen :)

Vi skal selv på middelaldermarkedet, en af kærestens venner er med i det og vi har derfor fået billetter, så er det for voldsomt cykler vi bare hjem igen ;) Jeg regner med at vi tager derud lørdag, så kan evt melde tilbage hvordan det var :)

Hvis der komme regn er zoologisk museum også et stort hit i den alder :)

ajnaM skrev:Vandlegepladsen i Fælledparken vil sandsynligvis være åben (der skal være over 20 grader) - det er ret genialt for en 4-årig. Der er sandsynligvis mange mennesker, men det er der til alle de events, du nævner. :)

Vi skal i sommerhus, og jeg tror, vi ender på stranden - men jeg ville overveje vandlegepladsen, hvis vi var i Kbh i weekenden. Middelaldermarked i Valby i 30 graders varme lyder som helvede på jord for mig. :lol:


Åh han ELSKER at lege med vand, så tak for det foreslag! :) Det skal vi da helt sikkert så, hvis det er varmt nok. Min eneste udfordring vil det, vil være at få ham med hjem igen :lol:


Så kom et par timer før lukketid, så giver det sig selv :P Mener det er kl 17 de fjerner vandet... Eller lok med is når I går :P
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: De bedste aktiviteter i København for børn i pinsen

Indlægaf vibbsen » 17. maj 2018, 18:24

Altså hvis I har adgang til bil, så anbefaler jeg Frilandsmuseet i Lyngby.....Det er altså virkelig virkelig godt. Vi var der sidste weekend og det er mega børnevenligt....

Man kan nok egentlig også sagtens komme dertil med det offentlige....For min datter har været der med børnehaven.....

Det koster 80 kroner for voksne at komme ind. Og 60 kroner for en familiebillet som giver adgang for 1 voksen og 1 barn.....Så det kan godt betale sig at tage et barn med :-D
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27067

Re: De bedste aktiviteter i København for børn i pinsen

Indlægaf ajnaM » 17. maj 2018, 19:17

vibbsen skrev:Altså hvis I har adgang til bil, så anbefaler jeg Frilandsmuseet i Lyngby.....Det er altså virkelig virkelig godt. Vi var der sidste weekend og det er mega børnevenligt....

Man kan nok egentlig også sagtens komme dertil med det offentlige....For min datter har været der med børnehaven.....

Det koster 80 kroner for voksne at komme ind. Og 60 kroner for en familiebillet som giver adgang for 1 voksen og 1 barn.....Så det kan godt betale sig at tage et barn med :-D


Frilandsmuseet ligger tæt på Brede Station, så det er nemt nok med offentlig transport. :) Elskede det også som barn. Men man skal nok huske at tage en klapvogn med til den 4-årige, med mindre det er en 4-årig, der er vant til at gå langt.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: De bedste aktiviteter i København for børn i pinsen

Indlægaf hotlips » 18. maj 2018, 03:13

Vi er tit i området omkring nørreport, der er botanisk have, kgs have med gardere, slottet og legepladsen og arbejder museet ligger lige før Israels plads, det lyder tørt men det er et hit hos børn, de har en afdeling der er lavet kun så børn kan lege købmand fra gamle dage, og der er en masse de må røre og prøve, jeg kan ikke huske hvad det koster men det er ikke alverden.

Nyhavn - guiness museum og de sejlende busser aka busbåde, eller nyhavn - busbåd - Peder skram og sælen har været favoritter hos min dreng siden han var lille og jeg har endnu ikke oplevet Peder skram være overrendt, det er et gammelt krigsskib man må gå rundt i, man kan se kanonerne og granaterne ligge i laderamperne når man er inde i skibet og ved siden af ligger sælen det er en ubåd man også kan komme ind i, og hvis det er bare lidt godt vejr så er det virkelig en hyggelig tur med sådan en lille fyr, vi har altid rygsækken med og så sidder vi og får noget at spise og ser på både og livet i havnen på græsset lige ved siden af hvor skibet er fortøjret.
1
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: De bedste aktiviteter i København for børn i pinsen

Indlægaf Tilly » 22. maj 2018, 14:25

Tak for alle jeres anbefalinger. De er noteret til næste gang jeg skal passe ham. Det endte med at jeg tog ham med i KU.BE på Frederiksberg i lørdags. Der har jeg haft ham med før, og han kan rigtig godt lide at være der, så det spurgte han selv om.

Søndag havde vi så en hyggelig tur til Vandlegepladsen i Fælledparken :)

20180522_162008-550x538.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0

Tilbage til "Børn"