Syg - syg ikke

Rosie
Indlæg: 96
Tilmeldt: 18. okt 2015, 15:15
Kort karma: 5
Likede indlæg: 123

Re: Syg - syg ikke

Indlægaf Rosie » 25. maj 2018, 05:25

Når man først en gang har set influenza og Roskilde sygdom sprede sig på en afdeling, og se hvor syge ældre og børn kan blive, så vil jeg mene, at man kan se årsagen til, at man ikke går op til lægen for lige at blive bekræftet. Fair nok hvis sygdommen bliver så svær, at man har brug for lægehjælp, men det er altså mange mennesker som ikke vil kunne tåle samme omgang. Og de kommer jo som oftest hyppigere hos lægen.
4
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7454
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1758
Likede indlæg: 24344

Re: Syg - syg ikke

Indlægaf Moxy-lady » 25. maj 2018, 06:10

Så vidt jeg husker er din mand ret hård ved jeres søn, og har svært ved at læse hans signaler? Dette ville imo være en ganske valid årsag til at stole mere på min egen mavefornemmelse end hans, ærlig talt.

At det er problematisk at det er sådan, er noget helt andet.
5
My world 12-10-18 :lun:
Minitrolden
Indlæg: 161
Tilmeldt: 4. aug 2017, 20:00
Kort karma: 19
Likede indlæg: 165

Re: Syg - syg ikke

Indlægaf Minitrolden » 25. maj 2018, 09:33

Hvis i tvivl, så altid hold hjemme imo. En hjemmedag er bedre end at skulle ringes hjem fra skole, som det skete herhjemme i går eks. :rulle: Dårlige forældre :panik:

Jeg kan endda finde på at holde mine børn hjemme, hvis de har en dag, hvor de måske ikke er syge, men bare er rigtig uoplagte.
0
ajnaM
Indlæg: 9908
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27007

Re: Syg - syg ikke

Indlægaf ajnaM » 25. maj 2018, 10:04

Confucius skrev:
Allmost_Famous skrev:Tror din chef da ikke på dig hvis du melder dig syg?


Det tror jeg dag. Men min arbejdsplads har nu engang en firmapolitik, der siger at vi skal indhente lægeerklæring ved bestemte antal dages fravær.


Ydrk.

Jeg har fået lægeerklæringer få gange, alle gange i forbindelse med graviditet. Den ene gang skulle jeg bruge en lægeerklæring, så jeg kunne tage sygeeksamen, da jeg fødte den dag, jeg skulle til eksamen.
Selv da var min læge mildt sagt pisseirriteret over at skulle bruge sin tid på at skrive en lægeerklæring. Han talte højlydt om, hvor åndssvagt systemet var, at der var behov for den slags dokumentation for noget, der var så åbenlyst.

Jeg har slet ikke lyst til at tænke på, hvordan han ville se ud, hvis jeg kom op og bad om en lægeerklæring, hver gang jeg havde en sygedag.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33855

Re: Syg - syg ikke

Indlægaf JoyNips » 25. maj 2018, 10:20

Moxy-lady skrev:Så vidt jeg husker er din mand ret hård ved jeres søn, og har svært ved at læse hans signaler? Dette ville imo være en ganske valid årsag til at stole mere på min egen mavefornemmelse end hans, ærlig talt.

At det er problematisk at det er sådan, er noget helt andet.


Omvendt, så har TS så vidt jeg husker, også omtalt sig selv som "pylret" (eller lignende udtryk).
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12837

Re: Syg - syg ikke

Indlægaf godtnavn » 25. maj 2018, 22:08

Animi skrev:Han virkede mat i går aftes, og sagde han stadigvæk følte sig lidt sløj her til morgen. Jeg synes det er det helt rigtige valg, at lade ham blive hjemme i dag


Det samme tænker jeg. Jeg synes ofte man kan undgå rigtig sygdom ved at lytte til kroppen i en sådan situation. De dage jeg har presset mig selv efter at være småsløj et par dage er jeg endt med at blive syg, de dage jeg har givet mig selv lov til at slappe af en dag er jeg ikke endt syg. At han går lige hjem og dropper fritidsaktiviteter viser jo at det ikke er dovenskab men at han faktisk har haft det skidt.
2
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Syg - syg ikke

Indlægaf FruKuk » 26. maj 2018, 08:17

Jeg holder mine børn hjemme, som jeg vurderer, at det er nødvendigt. Vi har en høj arbejdsmoral i vores hjem, og jeg er ikke bekymret for, at en skiferie eller en pjækdag ødelægger dette.

I dit tilfælde ville jeg dog klart tænke det som en sygedag, han er/var jo tydeligvis ikke frisk. Håber, at han er frisk igen.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Syg - syg ikke

Indlægaf Fru Sunshine » 27. maj 2018, 19:39

Set fra lærerens synspunkt, foretrækker jeg absolut, at forældrene giver barnet en ekstra dag hjemme, frem for at sende dem i skole, hvis de stadig er småskidt tilpas.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Syg - syg ikke

Indlægaf Bimmerdyret » 27. maj 2018, 21:24

Rosie skrev:Når man først en gang har set influenza og Roskilde sygdom sprede sig på en afdeling, og se hvor syge ældre og børn kan blive, så vil jeg mene, at man kan se årsagen til, at man ikke går op til lægen for lige at blive bekræftet. Fair nok hvis sygdommen bliver så svær, at man har brug for lægehjælp, men det er altså mange mennesker som ikke vil kunne tåle samme omgang. Og de kommer jo som oftest hyppigere hos lægen.


Ja hvis man vil undgå at blive syg, skal man sgu holde sig fra lægens venteværelse :lol:
2

Tilbage til "Børn"