Syg - syg ikke

bibbs
Indlæg: 952
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Re: Syg - syg ikke

Indlægaf bibbs » 24. maj 2018, 08:13

Ja det tænker jeg også.
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4846
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6406

Re: Syg - syg ikke

Indlægaf Stars » 24. maj 2018, 08:16

Confucius skrev:
ajnaM skrev:
Jadajada skrev:
bibbs skrev:
Min mand og jeg er tit uenige om opdragelsen af børnene, dette er en af mange uoverenstemmelser. Men det er en hel anden tråd :-)


Tag ungen til lægen hver gang. Så er I fri for at diskutere.


Det ville min læge virkelig opponere imod. :D


Det kommer vel an på om barnet fejler noget eller ej. Enten fejler barnet noget, og så kan der blive taget hånd om det. Eller også fejler barnet ikke noget, og så kan forældrene få et realitycheck og indse at der ikke er grund til at holde barnet hjemme.


Men hvis det er en virus, kan lægen alligevel ikke gøre andet end at sende barnet hjem i seng og anbefale Panodil som smertelindring.

Hvis lægen skulle tilse ALLE patienter, som lå hjemme med forkølelse/ mellemørebetændelse/ smitsomme børnesygdomme o.lign, skulle vi godt nok have en del flere praktiserende læger.
12
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
bibbs
Indlæg: 952
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Re: Syg - syg ikke

Indlægaf bibbs » 24. maj 2018, 08:18

Confucius skrev:
bibbs skrev:
Confucius skrev:
Animi skrev:
Ej, man skal da ikke slæbe et barn til lægen, fordi det føler sig lidt sløj over nogle dage. Det ville være total overkill.


Ligesom at holde barnet hjemme, er det.


Er ikke helt enig med sammenligningen, da det jo ikke spilder andres tid og penge at jeg holder ham hjemme.


Du spilder da lærerens tid, som har forberedt sig på et undervisningsforløb, der forudsætter tilstedeværelse af eleverne. Du spilder eventuelle klassekammeraters tid, hvis de skulle fremlægge noget gruppearbejde den dag. Du spilder eventuel tid og penge for forælderens arbejdsplads, hvis det er nødvendigt at holde barnets første sygedag.

Du spilder ikke din læges tid, for han er der for det samme.


Ja hvis man sætter den på spidsen.
Der er andre børn i klassen som læreren også har forberedt sig til.

Jeg arbejder hjemme idag og hvis det havde været en dag det ikke havde været muligt var han afleveret hos bedsteforældre.
(Dette er min anden barnets sygedag på 5 år og jeg har 2 børn)

Men når vi nu er igang med at sætte ting på spidsen, tænker jeg at det er værre hvis vi tager til lægen og får den tid som en anden der fejler noget rigtig alvorligt så ikke får
5
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19499

Re: Syg - syg ikke

Indlægaf Animi » 24. maj 2018, 08:18

Det ER spild af lægens tid, hvis alle forældre der har børn med feber, tager dem til lægen hver evige eneste gang. Børn bliver syge, og det er ikke nødvendigt at få dem tjekket, hver eneste gang de har lidt feber. For det meste kan lægen ikke sige andet, end det forældrene jo godt ved - at barnet skal have hvile, væske og evt. panodil. Det behøver man altså ikke et lægetjek for.
9
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Syg - syg ikke

Indlægaf Sangius » 24. maj 2018, 09:01

Herre gud. Så længe det ikke sker hver måned. Jeg husker "pjækkedagene" som de mest hyggelige fra min barndom. Jeg ser ikke det store problem, nu knægten er lidt småsløj.
Meh.
4
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Syg - syg ikke

Indlægaf Sangius » 24. maj 2018, 09:02

Det er totalt åndssvagt at rende lægen på døre for alt muligt, som tydeligvis ikke skal behandles.
4
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
bibbs
Indlæg: 952
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Re: Syg - syg ikke

Indlægaf bibbs » 24. maj 2018, 09:16

Nu er jeg selv arbejdsgiver, og jeg har intet imod at mine medarbejdere tager en pjækdag med deres børn en til to gange på 5 år :-)

Men enig det skal ikke blive en vane..
0
fisken80
Indlæg: 22022
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51948

Re: Syg - syg ikke

Indlægaf fisken80 » 24. maj 2018, 10:23

Confucius skrev:
ajnaM skrev:
Jadajada skrev:
bibbs skrev:
Min mand og jeg er tit uenige om opdragelsen af børnene, dette er en af mange uoverenstemmelser. Men det er en hel anden tråd :-)


Tag ungen til lægen hver gang. Så er I fri for at diskutere.


Det ville min læge virkelig opponere imod. :D


Det kommer vel an på om barnet fejler noget eller ej. Enten fejler barnet noget, og så kan der blive taget hånd om det. Eller også fejler barnet ikke noget, og så kan forældrene få et realitycheck og indse at der ikke er grund til at holde barnet hjemme.


Hvordan er det lige du mener en læge vil tage hånd om en virus? Udover at sige, at barnet skal holdes hjemme til det er friskt igen?
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25524

Re: Syg - syg ikke

Indlægaf Delfin » 24. maj 2018, 11:31

Confucius skrev:
Stars skrev:
Hvis lægen skulle tilse ALLE patienter, som lå hjemme med forkølelse/ mellemørebetændelse/ smitsomme børnesygdomme o.lign, skulle vi godt nok have en del flere praktiserende læger.


Lægen SKAL tilse alle de af hans patienter, som anmoder om det. Det er derfor læger har begrænsning på hvor mange patienter de må have. Pointen var såmænd, at hvis man er sløj mere end én dag, så er det en god ide at smutte forbi lægen og se om der skulle være noget alvorligt bag. At det så samtidigt kan afgøre en uoverensstemmelse mellem forældrene, er bare en bonus.


Går du seriøst til lægen, hver gang du har været syg et par dage. Det nægter jeg at tro :8:
3
14 11 14
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Syg - syg ikke

Indlægaf Danseprinsesse » 24. maj 2018, 11:41

Jeg ville ikke sende mit barn af sted i det tilfælde, slet ikke når han klager over hovedpine.

At jeg nok selv havde taget på arbejde i den tilstand, siger måske mere om en presset arbejdsplads og egen mangel på evne til at sige fra. Det er i hvert fald ikke noget, jeg mener, et barn i den alder overhovedet behøver at forholde sig til.

Hvis det skete hyppigt, eller der kunne være grund til at mistænke mistrivsel, ville jeg måske håndtere det anderledes, men det lyder jo ikke til at være tilfældet her.

Håber han er helt frisk igen i morgen. :)
6
bibbs
Indlæg: 952
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Re: Syg - syg ikke

Indlægaf bibbs » 24. maj 2018, 12:32

Vi har prøvet den der med at han skulle sige til læreren at han ikke var frisk.

Men det vil han ikke, spørg mig ikke hvorfor
0
fisken80
Indlæg: 22022
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51948

Re: Syg - syg ikke

Indlægaf fisken80 » 24. maj 2018, 14:13

Confucius skrev:
fisken80 skrev:
Hvordan er det lige du mener en læge vil tage hånd om en virus?


Jeg er ikke lægefagligt uddannet, så det ved jeg ikke. Det er jo netop meningen med at opsøge en faglært person. Jeg ved heller ikke om mine problemer overhovedet skyldes en virus, før jeg har været forbi ham.


Så du tager simpelthen til lægen hver gang du føler dig småsløj to dage i træk? Stakkels sundhedssystem, hvis alle var som dig.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33855

Re: Syg - syg ikke

Indlægaf JoyNips » 24. maj 2018, 14:17

Stop feeding the troll, ffs.
7
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Allmost_Famous
Indlæg: 4177
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 745
Likede indlæg: 17174

Re: Syg - syg ikke

Indlægaf Allmost_Famous » 24. maj 2018, 14:29

Du kender dit barn bedre end os, og hvis du vurderer at en "okay, han er ikke sådan rigtigt sløj, men han er totalt i underskud, og har brug for en dag hjemme"-dag, så er det ikke verdens undergang.

Selvfølgelig skal man ikke tage til lægen fordi man er lidt slatten et par dage, hvis der er tale om en tilstand, hvor lægen ikke kan så meget andet end at ordinere et par piller, godt med drikkelse, og hvile. Færdig bum. Det behøver vi skisme ikke diskutere.

Og ja, lærerens planlægning er pænt afhængig af, at børnene dukker op. Og det er fucking irriterende når et barns pjækkedag bliver til "jamen jeg var det ikke den dag, så nu kan jeg ikke lave noget". Og ja, så må forældrene samle op på tingene derhjemme, og ikke bebrejde læreren at lille Bent gik glip af introduktionen, gruppedannelse, det indledende arbejde, og at der i øvrigt blev tildelt nye pladser den dag, og at børnene forresten også fik lov til at stemme om hvorvidt man skulle være nissevenner, og, og, og... Nok ikke TS har tjek på det.
2
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12925
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3532
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55529
Kontakt:

Re: Syg - syg ikke

Indlægaf Ado » 24. maj 2018, 14:31

Confucius skrev:
kartoffelpizza skrev:
Og det er muligt, du synes, ts har ret til det. Det har hun sådan set også.


Så er vi enige.

kartoffelpizza skrev:Det er bare at udnytte et spændt system at gå til lægen med et barn der en enkelt dag eller to har været Mat og med hovedpine.


Jeg vil stadig mene, at hvis det ikke er værd at gå til lægen med det - uanset om man så gør det eller ej - så er det heller ikke værd at melde sig syg over. Så er der bare tale om ondt i pjækketarmen. Det forstår jeg godt at man ikke vil til lægen med, for han ser lige gennem det.

Ej, det passer simpelthen ikke.

Jeg kan ikke gå på arbejde, hvis jeg har migræne eller galdestensanfald. Eller jo, jeg kunne godt, men jeg gør det under ingen omstændigheder. Og lægen? Hvad skulle de kunne gøre ved det?
4
Donna Martin Graduates!

Tilbage til "Børn"