Syg - syg ikke

kartoffelpizza
Kort karma: 60
Likede indlæg: 1326

Re: Syg - syg ikke

Indlægaf kartoffelpizza » 24. maj 2018, 10:55

Ej, jeg er seriøst forarget over, at nogen mener, at alt skal forbi lægen.
Tager I også selv forbi lægen med lidt mathedsfølelse, 37,8 i feber og hovedpine? I så fald vil jeg anbefale netdoktors udmærkede guide til hvornår man skal til lægen og hvornår man bare skal skride i seng med 2 pamol.

Det er sgu ikke lægen, der vurderer om man selv eller ens barn skal sygemeldes 1-2-3 dage. Sidst jeg meldte mig syg en dag ville min læge aldrig have fundet noget på mig. Jeg havde ikke sovet i to nætter pga allergi og jeg var helt udmattet af allergien. Det er ikke en af de svære
14
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 386
Likede indlæg: 4432

Indlægaf Zinde » 24. maj 2018, 11:24

Mine børn bliver også hjemme, hvis de er småsløje. Og vi tager kun til lægen, når jeg er i tvivl, om det kan være behandlingskrævende, dvs. max 10% af sygdomsforløbene.
1
Mann tracht und Gott lacht
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 611
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 8852

Indlægaf Delfin » 24. maj 2018, 11:31

Confucius skrev:
Stars skrev:
Hvis lægen skulle tilse ALLE patienter, som lå hjemme med forkølelse/ mellemørebetændelse/ smitsomme børnesygdomme o.lign, skulle vi godt nok have en del flere praktiserende læger.

Lægen SKAL tilse alle de af hans patienter, som anmoder om det. Det er derfor læger har begrænsning på hvor mange patienter de må have. Pointen var såmænd, at hvis man er sløj mere end én dag, så er det en god ide at smutte forbi lægen og se om der skulle være noget alvorligt bag. At det så samtidigt kan afgøre en uoverensstemmelse mellem forældrene, er bare en bonus.

Går du seriøst til lægen, hver gang du har været syg et par dage. Det nægter jeg at tro :8:
5
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 387
Likede indlæg: 3422

Indlægaf Danseprinsesse » 24. maj 2018, 11:41

Jeg ville ikke sende mit barn af sted i det tilfælde, slet ikke når han klager over hovedpine.

At jeg nok selv havde taget på arbejde i den tilstand, siger måske mere om en presset arbejdsplads og egen mangel på evne til at sige fra. Det er i hvert fald ikke noget, jeg mener, et barn i den alder overhovedet behøver at forholde sig til.

Hvis det skete hyppigt, eller der kunne være grund til at mistænke mistrivsel, ville jeg måske håndtere det anderledes, men det lyder jo ikke til at være tilfældet her.

Håber han er helt frisk igen i morgen. :)
8
kartoffelpizza

Indlægaf kartoffelpizza » 24. maj 2018, 11:46

Danseprinsesse skrev:Jeg ville ikke sende mit barn af sted i det tilfælde, slet ikke når han klager over hovedpine.

At jeg nok selv havde taget på arbejde i den tilstand, siger måske mere om en presset arbejdsplads og egen mangel på evne til at sige fra. Det er i hvert fald ikke noget, jeg mener, et barn i den alder overhovedet behøver at forholde sig til.

Hvis det skete hyppigt, eller der kunne være grund til at mistænke mistrivsel, ville jeg måske håndtere det anderledes, men det lyder jo ikke til at være tilfældet her.

Håber han er helt frisk igen i morgen. :)

Plus man som voksen altså nemmere kan gå ind til chefen kl 10.00 og sige “den går ikke, jeg må hjem”.
Af fx en 16-årig ville jeg også forvente de tog afsted hvis det var mathed og måske gik over. De kan jo selv gå hjem i seng igen...
1
bibbs
Kort karma: 7
Likede indlæg: 165

Indlægaf bibbs » 24. maj 2018, 12:32

Vi har prøvet den der med at han skulle sige til læreren at han ikke var frisk.

Men det vil han ikke, spørg mig ikke hvorfor
0
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 196
Likede indlæg: 3571

Indlægaf Confucius » 24. maj 2018, 13:01

kartoffelpizza skrev:
Confucius skrev:
Stars skrev:
Hvis lægen skulle tilse ALLE patienter, som lå hjemme med forkølelse/ mellemørebetændelse/ smitsomme børnesygdomme o.lign, skulle vi godt nok have en del flere praktiserende læger.

Lægen SKAL tilse alle de af hans patienter, som anmoder om det. Det er derfor læger har begrænsning på hvor mange patienter de må have.

Øh nej? Et af de helt store problemer hos praktiserende læger og på hospitaler er netop at folk render til læge med alt muligt småtteri.

Øh jo, det skal din læge.
0
Der findes to slags mennesker:
1) Dem der kan ekstrapolere fra ufuldstændige data.

Kun en tåbe frygter ikke badevægten.
Brugeravatar
Confucius

Indlægaf Confucius » 24. maj 2018, 13:04

fisken80 skrev:
Hvordan er det lige du mener en læge vil tage hånd om en virus?

Jeg er ikke lægefagligt uddannet, så det ved jeg ikke. Det er jo netop meningen med at opsøge en faglært person. Jeg ved heller ikke om mine problemer overhovedet skyldes en virus, før jeg har været forbi ham.
0

kartoffelpizza

Indlægaf kartoffelpizza » 24. maj 2018, 13:49

Confucius skrev:
kartoffelpizza skrev:
Confucius skrev:
Stars skrev:

Lægen SKAL tilse alle de af hans patienter, som anmoder om det. Det er derfor læger har begrænsning på hvor mange patienter de må have.

Øh nej? Et af de helt store problemer hos praktiserende læger og på hospitaler er netop at folk render til læge med alt muligt småtteri.

Øh jo, det skal din læge.

Ja, det SKAL han/hun hvis du går derop.
Men det er spild af lægens tid at komme hver gang man hoster en my eller er lidt slap. Vi frabeder os det i øvrigt også i sundhedssektoren. At man kommer hver gang medmindre man er i immundæmpende behandling eller er meget svækket.
Og jeg er faktisk sundhedsfagligt uddannet, og jeg har desuden en stilling med indblik i patientgennemgang og økonomi både regionalt, kommunalt og privat og hold kæft, der bliver brugt mange ressourcer, penge og tid på småtterier som små brandvabler, korte og lette virus (hvor folk henvender sig samme dag selvom alle anbefalinger lyder på henvendelse efter nogle dage uden bedring), små solskoldninger og alt muligt andet Crap der behandles med vand, pamol og søvn i forskellige ratio.

Og det er muligt, du synes, ts har ret til det. Det har hun sådan set også. Det er bare at udnytte et spændt system at gå til lægen med et barn der en enkelt dag eller to har været Mat og med hovedpine.
8
fisken80
Kort karma: 261
Likede indlæg: 8733

Indlægaf fisken80 » 24. maj 2018, 14:13

Confucius skrev:
fisken80 skrev:

Jeg er ikke lægefagligt uddannet, så det ved jeg ikke. Det er jo netop meningen med at opsøge en faglært person. Jeg ved heller ikke om mine problemer overhovedet skyldes en virus, før jeg har været forbi ham.

Så du tager simpelthen til lægen hver gang du føler dig småsløj to dage i træk? Stakkels sundhedssystem, hvis alle var som dig.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
JoyNips
Kort karma: 581
Likede indlæg: 9027

Indlægaf JoyNips » 24. maj 2018, 14:17

Stop feeding the troll, ffs.
8
Brugeravatar
Confucius

Indlægaf Confucius » 24. maj 2018, 14:24

kartoffelpizza skrev:
Og det er muligt, du synes, ts har ret til det. Det har hun sådan set også.

Så er vi enige.

kartoffelpizza skrev:Det er bare at udnytte et spændt system at gå til lægen med et barn der en enkelt dag eller to har været Mat og med hovedpine.

Jeg vil stadig mene, at hvis det ikke er værd at gå til lægen med det - uanset om man så gør det eller ej - så er det heller ikke værd at melde sig syg over. Så er der bare tale om ondt i pjækketarmen. Det forstår jeg godt at man ikke vil til lægen med, for han ser lige gennem det.
0

Brugeravatar
Confucius

Indlægaf Confucius » 24. maj 2018, 14:26

fisken80 skrev:
Confucius skrev:
fisken80 skrev:

Så du tager simpelthen til lægen hver gang du føler dig småsløj to dage i træk? Stakkels sundhedssystem, hvis alle var som dig.

Jeg melder mig ikke syg, fordi jeg er småsløj to dage i træk. Der har du forskellen.
0

Allmost_Famous
Kort karma: 370
Likede indlæg: 7279

Indlægaf Allmost_Famous » 24. maj 2018, 14:29

Du kender dit barn bedre end os, og hvis du vurderer at en "okay, han er ikke sådan rigtigt sløj, men han er totalt i underskud, og har brug for en dag hjemme"-dag, så er det ikke verdens undergang.

Selvfølgelig skal man ikke tage til lægen fordi man er lidt slatten et par dage, hvis der er tale om en tilstand, hvor lægen ikke kan så meget andet end at ordinere et par piller, godt med drikkelse, og hvile. Færdig bum. Det behøver vi skisme ikke diskutere.

Og ja, lærerens planlægning er pænt afhængig af, at børnene dukker op. Og det er fucking irriterende når et barns pjækkedag bliver til "jamen jeg var det ikke den dag, så nu kan jeg ikke lave noget". Og ja, så må forældrene samle op på tingene derhjemme, og ikke bebrejde læreren at lille Bent gik glip af introduktionen, gruppedannelse, det indledende arbejde, og at der i øvrigt blev tildelt nye pladser den dag, og at børnene forresten også fik lov til at stemme om hvorvidt man skulle være nissevenner, og, og, og... Nok ikke TS har tjek på det.
3
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Confucius

Indlægaf Confucius » 24. maj 2018, 14:31

JoyNips skrev:Stop feeding the troll, ffs.

Er jeg en troll fordi du ikke er enig i mine holdninger? Eller er det bare fordi jeg har sagt dig imod i nogle andre tråde?
1

Tilbage til "Børn"