Syg - syg ikke

Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1390
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 16500
Kontakt:

Re: Syg - syg ikke

Indlægaf Ado » 24. maj 2018, 14:31

Confucius skrev:
kartoffelpizza skrev:
Og det er muligt, du synes, ts har ret til det. Det har hun sådan set også.

Så er vi enige.

kartoffelpizza skrev:Det er bare at udnytte et spændt system at gå til lægen med et barn der en enkelt dag eller to har været Mat og med hovedpine.

Jeg vil stadig mene, at hvis det ikke er værd at gå til lægen med det - uanset om man så gør det eller ej - så er det heller ikke værd at melde sig syg over. Så er der bare tale om ondt i pjækketarmen. Det forstår jeg godt at man ikke vil til lægen med, for han ser lige gennem det.

Ej, det passer simpelthen ikke.

Jeg kan ikke gå på arbejde, hvis jeg har migræne eller galdestensanfald. Eller jo, jeg kunne godt, men jeg gør det under ingen omstændigheder. Og lægen? Hvad skulle de kunne gøre ved det?
5
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Akehurst2
Kort karma: 592
Likede indlæg: 12824

Indlægaf Akehurst2 » 24. maj 2018, 14:33

Ado skrev:
Confucius skrev:
kartoffelpizza skrev:

Så er vi enige.

kartoffelpizza skrev:Det er bare at udnytte et spændt system at gå til lægen med et barn der en enkelt dag eller to har været Mat og med hovedpine.

Jeg vil stadig mene, at hvis det ikke er værd at gå til lægen med det - uanset om man så gør det eller ej - så er det heller ikke værd at melde sig syg over. Så er der bare tale om ondt i pjækketarmen. Det forstår jeg godt at man ikke vil til lægen med, for han ser lige gennem det.

Jeg kan ikke gå på arbejde, hvis jeg har migræne eller galdestensanfald. Eller jo, jeg kunne godt, men jeg gør det under ingen omstændigheder. Og lægen? Hvad skulle de kunne gøre ved det?

Præcis. Jeg kan udmærket godt vurdere, at jeg er for syg til at arbejde, men ikke syg nok til at behøve læge/syg på en måde, så lægen kan gøre noget ved det.
1
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4072

Indlægaf Confucius » 24. maj 2018, 14:43

Ado skrev:
Confucius skrev:
kartoffelpizza skrev:

Så er vi enige.

Jeg synes at både migræne og galdestensanfald er værd at gå til lægen over. Minimum for at få diagnosen første gang. Om du så gør det eller ej, er en anden sag.

I TS' tilfælde var der jo ikke tale om barnet led af noget kendt. Der var ikke engang tale om at få det undersøgt. Det fortæller mig at husstanden ikke selv tager det særligt seriøst.. Dvs. noget af husstanden. Faderen ville jo heller ikke holde barnet hjemme. (Måske er han også en troll)? Så det synes jeg ikke er værd at sammenligne med et tilfælde, hvor man er blevet diagnosticeret med migræne eller galdestensanfald.
0
Alle mennesker er lige - uanset om de er sorte, brune, gule, røde eller normale.
Brugeravatar
Confucius

Indlægaf Confucius » 24. maj 2018, 14:45

Tamara skrev:
Du må have en anden læge end os. Han ved godt, at han ser 5-10% af vores samlede sygedage. Og han er fint klar over, at vi ikke pjækker - men en virus kan han alligevel ikke gøre noget ved og vi ringer kun til ham, når vi mener, at han reelt kan gøre noget for os.

Du VED jo først om det overhovedet er en virus, når du er blevet undersøgt af lægen. Indtil da GÆTTER du på at du har virus.
0
Alle mennesker er lige - uanset om de er sorte, brune, gule, røde eller normale.
Allmost_Famous
Kort karma: 400
Likede indlæg: 8161

Indlægaf Allmost_Famous » 24. maj 2018, 14:47

Confusius, det er bare forskelligt hvad vi går til lægen med. Nogle går til lægen med lidt snue eller en øm nakke efter en dårlig nats søvn. Andre skal losses gevaldigt i røven før de tager af sted, selvom de åbenlyst skulle have været der for længe siden. Lad nu være med at gøre det til et større nummer end det er.
2
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Confucius

Indlægaf Confucius » 24. maj 2018, 14:54

Allmost_Famous skrev:Confusius, det er bare forskelligt hvad vi går til lægen med. Nogle går til lægen med lidt snue eller en øm nakke efter en dårlig nats søvn. Andre skal losses gevaldigt i røven før de tager af sted, selvom de åbenlyst skulle have været der for længe siden. Lad nu være med at gøre det til et større nummer end det er.

Jeg er helt enig i at det er forskelligt hvad vi går til læge med, og hvornår vi gør det. Nu blev vi så direkte spurgt om vores mening, og den leverede jeg så, og så var jeg egentlig færdig med tråden. Resten af mine indlæg i tråden handler udelukkende om at jeg - som den eneste, åbenbart - skal stå på mål for min holdning, fordi andre bliver så provokeret af den, at de begynder på øgenavne.

Jeg mener ærligt talt ikke at JEG gør et stort nummer ud af det, fordi jeg besvarer indlæg, der indeholder direkte spørgsmål til mig.
0
bibbs
Kort karma: 7
Likede indlæg: 166

Indlægaf bibbs » 24. maj 2018, 15:01

Drengen har ligget på sofaen hele dagen og ikke lavet en hujende fis andet end at læse og se fjerner
Mit bud uden at være læge er at han simpelthen ikke har fået nok væske de sidste par dage.
Så derfor har den stået på masser af kold vand og afslapning, og han er klar imorgen.

Han var træt af ikke at komme afsted fordi han skulle dele invitationer ud til hans fødselsdag...
5
ajnaM
Kort karma: 298
Likede indlæg: 6248

Indlægaf ajnaM » 24. maj 2018, 15:26

Confucius skrev:
fisken80 skrev:
Confucius skrev:
fisken80 skrev:
Hvordan er det lige du mener en læge vil tage hånd om en virus?

Jeg er ikke lægefagligt uddannet, så det ved jeg ikke. Det er jo netop meningen med at opsøge en faglært person. Jeg ved heller ikke om mine problemer overhovedet skyldes en virus, før jeg har været forbi ham.

Så du tager simpelthen til lægen hver gang du føler dig småsløj to dage i træk? Stakkels sundhedssystem, hvis alle var som dig.

Jeg melder mig ikke syg, fordi jeg er småsløj to dage i træk. Der har du forskellen.

Men du melder dig (forhåbentlig) ikke kun syg, hvis det er behandlingskrævende, og du er nødt til at tage til lægen? Jeg går ud fra, at du, ligesom de fleste andre, også er hjemme, når du har influenza, feber eller hvad der nu ellers kan være i vejen.

De ting har børn oftere end voksne. Derudover kommer en masse tilfælde, hvor man som voksen ikke helt er klar over, om det er noget behandlingskrævende, og derfor lige tager en dag eller to, før man tager til lægen.

Der kan altså være masser af grænsetilfælde, hvor man ikke er døden (eller lægen) nær, men stadig holder barnet hjemme.
5
fisken80
Kort karma: 280
Likede indlæg: 9721

Indlægaf fisken80 » 24. maj 2018, 15:42

Confucius skrev:
Ado skrev:
Confucius skrev:
kartoffelpizza skrev:

Så er vi enige.

Jeg synes at både migræne og galdestensanfald er værd at gå til lægen over. Minimum for at få diagnosen første gang. Om du så gør det eller ej, er en anden sag.

I TS' tilfælde var der jo ikke tale om barnet led af noget kendt. Der var ikke engang tale om at få det undersøgt. Det fortæller mig at husstanden ikke selv tager det særligt seriøst.. Dvs. noget af husstanden. Faderen ville jo heller ikke holde barnet hjemme. (Måske er han også en troll)? Så det synes jeg ikke er værd at sammenligne med et tilfælde, hvor man er blevet diagnosticeret med migræne eller galdestensanfald.

Hver gang???

Hvad med forkølelse? Jeg kan udmærket være så forkølet, at jeg ikke er i stand til andet end at sove, men det er ved gud da ikke noget jeg kunne drømme om at rende at rende til lægen med. Medmindre jeg kan mærke, at jeg har bihulebetændelse og derfor skal have penicilin. Det samme med omgangsyge eller influenza. Begge dele er umuligt at tage på arbejde med, men ikke så alvorligt, at det er nødvendigt at rende til lægen med.

Jeg tror faktisk efterhånden heller ikke på, at du er rigtig.
5
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 784
Likede indlæg: 14765

Indlægaf Juki » 24. maj 2018, 16:09

bibbs skrev:Drengen har ligget på sofaen hele dagen og ikke lavet en hujende fis andet end at læse og se fjerner
Mit bud uden at være læge er at han simpelthen ikke har fået nok væske de sidste par dage.
Så derfor har den stået på masser af kold vand og afslapning, og han er klar imorgen.

Han var træt af ikke at komme afsted fordi han skulle dele invitationer ud til hans fødselsdag...

God bedring til ham.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 566
Likede indlæg: 12115

Indlægaf Sangius » 24. maj 2018, 16:19

Seriøst Confucius.
Jeg hvde influenza sidste år, med feber, muskelsmerter og havde det generelt elendigt.
Jeg kunne absolut ikke tage på arbejde.
Men mine symptomer var klassisk influenza, og ingen symptomer på eventuelle sygdomme som kan udvikle sig deraf.

Så jeg skulle tage til lægen? Få ham til at sige "ja, du ligner lort. Tag hjem igen".

Lad nu være altså.

Selvfølgelig skal man ikke gå til lægen efter et par dages sygdom. Der er en glimrende vejlending til hvornår lægen vil se dig på lægehåndbogen.dk.
4
Brugeravatar
Confucius

Indlægaf Confucius » 24. maj 2018, 16:23

Sangius skrev:Seriøst Confucius.
Jeg hvde influenza sidste år, med feber, muskelsmerter og havde det generelt elendigt.
Men mine symptomer var klassisk influenza, og ingen symptomer på eventuelle sygdomme som kan udvikle sig deraf.

Så jeg skulle tage til lægen? Få ham til at sige "ja, du ligner lort. Tag hjem igen".

Nej, du skal da ikke. MIN mening til ting forpligter ikke DIG på nogen måde.
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 566
Likede indlæg: 12115

Indlægaf Sangius » 24. maj 2018, 16:24

Confucius skrev:

Hvorfor i alverden ville du tage til lægen med en gemen influenza? Hvad vil du opnå?

Hvad hvis du får roskildesyge? Humper du dig så op hos lægen udstyret med plastikpose og potte, for at han kan bekræfte at du rent faktisk skider en del?

Hvis ikke, tager du så på arbejde?
4
Akehurst2
Kort karma: 592
Likede indlæg: 12824

Indlægaf Akehurst2 » 24. maj 2018, 16:29

Sangius skrev:
Confucius skrev:

Hvorfor i alverden ville du tage til lægen med en gemen influenza? Hvad vil du opnå?

Som jeg har forstået det er man kun syg nok til at blive hjemme fra arbejde, hvis man føler det er nødvendigt at tage til lægen (og få fraværet valideret).

Jeg kan næsten ikke bekskrive hvor uenig jeg er.
4
Brugeravatar
Confucius

Indlægaf Confucius » 24. maj 2018, 16:33

Sangius skrev:Hvorfor i alverden ville du tage til lægen med en gemen influenza? Hvad vil du opnå?

1. At få bekræftet at det rent faktisk ER influenza, og ikke noget andet - måske mere alvorligt.
2. Hvis det ER influenza, får jeg helt sikkert brug for en lægeerklæring til mit arbejde - så en lægeerklæring.
0

Tilbage til "Børn"