Navnet/navnene på jeres arving(er)

Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 693
Likede indlæg: 8787

Re: Navnet/navnene på jeres arving(er)

Indlægaf Dmitra » 19. jul 2018, 11:59

FormerlyKnownAs skrev:
Dmitra skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Iznogood skrev:Mine to døtre heder Sarah og Helene.
Sarah er min mors mellemnavn og Helene er min kones mors mellemnavn.
Det har altid været en tradition i min mors familie at give et af sine navne til den nye generation.

Oh dear, så stod på den Ulla, Laila eller Kylle herhjemme.

Men jeres har heldigvis nogle virkelig fine navne

Mine sønners farmor spurgte hvad min mor hed og foreslog at hvis vi en dag fik en datter kunne hun hedde Ayşe Lene efter hende selv og min mor, ingen af os var særligt begejstrede for navnet :-D.

Ayse er egentlig meget pænt synes jeg. Men de to sammen...ahhh...:lol:

Kunne ellers være flot med Kylle og så os der bor i udlandet hvor det lille skulles siges på engelsk...Njar

Aishah er rigtigt fint, den tyrkiske stavemåde Ayşe er lidt gammelkoneagtigt, men man siger det stort set ens, så i fald det var blevet sådan ville det være blevet Aishah :).

Kylle, kan lige høre det for mig, alle steder uden for DK stort set ville det lyde frygteligt. I DK, der er det bare grimt.

En af grundene til min modvilje mod mit fødenavn er det er så besværligt udenlands.
0
Life is the bitch, and death is her sister.
Sleep is the cousin, we're a fuckin' family picture :deer:
FormerlyKnownAs
Kort karma: 542
Likede indlæg: 4116

Indlægaf FormerlyKnownAs » 19. jul 2018, 12:04

[quote="Dmitra"][quote="FormerlyKnownAs"][quote="Dmitra"][quote="FormerlyKnownAs"][quote="Iznogood"]Mine to døtre heder Sarah og Helene.
Sarah er min mors mellemnavn og Helene er min kones mors mellemnavn.
Det har altid været en tradition i min mors familie at give et af sine navne til den nye generation.[/quote]

Oh dear, så stod på den Ulla, Laila eller Kylle herhjemme.

Men jeres har heldigvis nogle virkelig fine navne[/quote]

Mine sønners farmor spurgte hvad min mor hed og foreslog at hvis vi en dag fik en datter kunne hun hedde Ayşe Lene efter hende selv og min mor, ingen af os var særligt begejstrede for navnet :-D.[/quote]

Ayse er egentlig meget pænt synes jeg. Men de to sammen...ahhh...:lol:

Kunne ellers være flot med Kylle og så os der bor i udlandet hvor det lille skulles siges på engelsk...Njar[/quote]

Aishah er rigtigt fint, den tyrkiske stavemåde Ayşe er lidt gammelkoneagtigt, men man siger det stort set ens, så i fald det var blevet sådan ville det være blevet Aishah :).

Kylle, kan lige høre det for mig, alle steder uden for DK stort set ville det lyde frygteligt. I DK, der er det bare grimt.

En af grundene til min modvilje mod mit fødenavn er det er så besværligt udenlands.[/quote]

Kylle bliver egentlig bare til Kill i mit hoved :lol:

Tænker dit bliver Christine eller Kirsten. Og ingen af delene er jo rigitgt
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 407
Likede indlæg: 4042

Indlægaf Danseprinsesse » 19. jul 2018, 13:07

Vores søn hedder Knud.

Før jeg var blev gravid (og før jeg planlagde at blive det), har jeg fortalt min kæreste, at jeg gerne ville opkalde en evt. kommende søn efter min farfar.
Da jeg blev gravid, talte vi ikke rigtig om hverken pige- eller drengenavne. Til MD-skanningen fortalte de, at der var en dreng i maven. Da vi kom ud fra skanningsrummet, sagde min kæreste som det første "så skal vi have en Knud". Og det fik vi.
11
Bergen
Kort karma: 16
Likede indlæg: 904

Indlægaf Bergen » 19. jul 2018, 13:17

......
Senest rettet af Bergen 6. aug 2018, 01:47, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 369
Likede indlæg: 2017

Indlægaf MyGirl » 19. jul 2018, 13:19

Vi har en Eskild, der lige pt er ved at tømme morfars reol for CD’er :nerve:

Ingen anden mening, end at vi synes, det er fint (og nok lidt fordi vi så Skam, da jeg var gravid :fløjt: )
7
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1444
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 12968

Indlægaf Fru Sunshine » 19. jul 2018, 16:14

Bastian og Alberte.
Det hedder de, fordi både deres far og jeg kunne lide navnene.

Bastian kom jeg på, da jeg så The neverending Story, og Alberte har jeg altid kunnet lide p.g.a. Alberte Winding. Desuden var Alberte det eneste pigenavn, vi kunne enes om.
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 134
Likede indlæg: 2021

Indlægaf twinkle » 19. jul 2018, 16:40

Vi har en Benjamin Karl (et mellemnavn mere) (efternavn)
Vi anede ikke hvad han skulle hede inden jeg fødte, ud over at navnet Karl skulle indgå. Det er min fars navn, han døde for to år siden. Navnet Benjamin har ikke nogen dybere mening ud over, at vi godt kan lide det.

Han bliver ikke kaldt Benjamin Karl, det er mere er mellemnavn end en del af hans fornavn.
2
godtnavn
Kort karma: 463
Likede indlæg: 3848

Indlægaf godtnavn » 19. jul 2018, 18:17

Jeg har en Luna, fordi det føltes rigtigt. Vi afprøvede mange navne efter fødslen og først med Luna virkede det rigitgt. Så hun var 1 måned før hun fik sit navn :)
1
Brugeravatar
ExCoastal
Kort karma: 211
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 4267

Indlægaf ExCoastal » 19. jul 2018, 18:21

Min søn hedder Søren. Vi ville gerne have et rigtigt dansk navn, der samtidig også kunne udtales på engelsk. Min bonusdatter hedder Briana.
2
Brugeravatar
Vixen
Kort karma: 304
Likede indlæg: 2390

Indlægaf Vixen » 19. jul 2018, 20:21

Vores datter hedder Nora. Jeg hørte først om det via en tidligere chef, hvis datter hed det. Hun var mega kær, og jeg var vild med navnet. Jeg foreslog det til min kæreste, mens jeg var gravid, men han brød sig i første omgang ikke om det. Efterhånden skiftede han dog mening og endte med at være helt vild med det. Jeg havde slået det lidt ud af hovedet, så jeg skulle lige smage på det forfra. Min kæreste blev dog helt vild med navnet, og i takt med at maven voksede, blev vi ligesom enige om, at det skulle være det.
4
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 489
Likede indlæg: 9017

Indlægaf HappyPaww » 19. jul 2018, 20:47

Anton Freddie og Olivia Gudrun :) Vi bruger dog kun Anton og Olivia.

Mellemnavnene er afdøde medlemmer af min familie som vi har valgt for at få lidt ind fra min side, da børnenes efternavne er deres fars fornavn+ son/dottir (han er islænding)
3
kartoffelpizza
Kort karma: 66
Likede indlæg: 1426

Indlægaf kartoffelpizza » 19. jul 2018, 23:25

HappyPaww skrev:Anton Freddie og Olivia Gudrun :) Vi bruger dog kun Anton og Olivia.

Mellemnavnene er afdøde medlemmer af min familie som vi har valgt for at få lidt ind fra min side, da børnenes efternavne er deres fars fornavn+ son/dottir (han er islænding)

Sikke nogle fine kombier :love:
Jeg hader ellers selv at hedde to fornavne på den måde, men jeres kombi synes jeg virkelig er lækre.
1
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 784
Likede indlæg: 14772

Indlægaf Juki » 19. jul 2018, 23:39

ajnaM skrev:Lillebror kom til at hedde Herman, fordi min kæreste i mange år er blevet kaldt Hr. Mand. Og så startede det egentlig lidt som en joke, men så kunne vi ret godt lide det.

Det er faktisk meget sjovt :D Jeg kommer i hvert ikke til at glemme den sammenhæng lige foreløbig når jeg hører det ene eller det andet.

FormerlyKnownAs skrev:Kylle bliver egentlig bare til Kill i mit hoved :lol:

Hvordan får du det til det eller på hvilket sprog? Jeg være mere på noget ala Kylie. Kyl-lay måske :lol:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
FormerlyKnownAs
Kort karma: 542
Likede indlæg: 4116

Indlægaf FormerlyKnownAs » 20. jul 2018, 03:58

Juki skrev:
ajnaM skrev:Lillebror kom til at hedde Herman, fordi min kæreste i mange år er blevet kaldt Hr. Mand. Og så startede det egentlig lidt som en joke, men så kunne vi ret godt lide det.

Det er faktisk meget sjovt :D Jeg kommer i hvert ikke til at glemme den sammenhæng lige foreløbig når jeg hører det ene eller det andet.

FormerlyKnownAs skrev:Kylle bliver egentlig bare til Kill i mit hoved :lol:

Hvordan får du det til det eller på hvilket sprog? Jeg være mere på noget ala Kylie. Kyl-lay måske :lol:

Okay så Killi, på engelsk :lol: men definitivt noget med Kill :D Mest fordi det er dobbelt L at jeg ikke kan se man sige y som y, men som i. Måske jeg bare er jeg biased fordi det er min mors navn og vi ikke rigtig er bedste venner hahaha...

En bekendt var i overvejelser om at flytte til USA samtidig med at de fik en datter som de gav navnet Smilla :gruble:
1
/Dullen
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 489
Likede indlæg: 9017

Indlægaf HappyPaww » 20. jul 2018, 05:04

kartoffelpizza skrev:
HappyPaww skrev:Anton Freddie og Olivia Gudrun :) Vi bruger dog kun Anton og Olivia.

Sikke nogle fine kombier :love:
Jeg hader ellers selv at hedde to fornavne på den måde, men jeres kombi synes jeg virkelig er lækre.

Åh tak :lun: Syntes egentlig at Antons er lidt fjollet - men han er opkaldt efter min far som døde da jeg var teenager, så anderledes kan det ikke være :D Joker med hvos han bliver homoseksuel designer, så kan han bare kalde sig Anton Freddie :lol:
3

Tilbage til "Børn"