Navnet/navnene på jeres arving(er)

ajnaM
Kort karma: 262
Likede indlæg: 5221

Re: Navnet/navnene på jeres arving(er)

Indlægaf ajnaM » 20. jul 2018, 19:17

ExCoastal skrev:Min søn hedder Søren. Vi ville gerne have et rigtigt dansk navn, der samtidig også kunne udtales på engelsk. Min bonusdatter hedder Briana.

Jeg ved godt, Briana er et helt almindeligt pigenavn på dine kanter, men det er nu stadig lidt sjovt på dansk. :D
1
Brugeravatar
Tobywan
Kort karma: 47
Likede indlæg: 993

Indlægaf Tobywan » 20. jul 2018, 19:22

Min søn på nu 5 måneder hedder Sebastian.
2
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 425
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 6185

Indlægaf Studsgaard » 20. jul 2018, 19:33

Den ældste hedder Patrik - bare fordi jeg altid har været vild med navnet og manden kunne også godt lide det.
Mellemsten hedder Mikkel - nu har ældsten samme forbogstav som manden så vi kikkede på navne med samme forbogstav som mig. Og vi begge kunne ret godt lide mikkel.
Lillesøster hedder Nadia - jeg ville faktisk gerne have en Maja, men min mand forbinder det med cacaoen, så det brød han sig ikke om. Det endte med Nadia fordi vi begge godt kunne lidt det. Der var en del navne i spil inden hun blev født.
0
AgentPixie
Kort karma: 94
Likede indlæg: 1598

Indlægaf AgentPixie » 20. jul 2018, 19:34

Min søn på 13 måneder hedder Asger (andet fornavn) (mit mellemnavn) (fars efternavn).

Asger valgte vi, fordi vi kun har mødt søde mennesker med det navn. Vi har en teori om at så kan han næsten kun blive et godt menneske :lol:
At det er et vikingenavn og betyder Odins Spyd, er kun et plus for mig. Jeg har altid elsket nordisk mytologi og de forskellige gamle tider.
Hans andet fornavn var både min fars og morfars andet fornavn. I min fars familie er der tradition for at man får et navn fra afdøde bedste- eller oldeforældre. Jeg er selv opkaldt efter min farmor og oldemor.

I daglig tale er han Plasger :-D
1
That awkward moment between birth and death.
Brugeravatar
ExCoastal
Kort karma: 180
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 3316

Indlægaf ExCoastal » 20. jul 2018, 20:13

ajnaM skrev:
ExCoastal skrev:Min søn hedder Søren. Vi ville gerne have et rigtigt dansk navn, der samtidig også kunne udtales på engelsk. Min bonusdatter hedder Briana.

Jeg ved godt, Briana er et helt almindeligt pigenavn på dine kanter, men det er nu stadig lidt sjovt på dansk. :D

Det var nok ikke et navn, som jeg ville have valgt, selvom jeg egentlig godt kan lide navnet.

Hun har en veninde, der hedder Josephine, men amerikanerne har en sjov ide med at forkorte navne. Så det bliver til Bri Bri og Jo Jo :stoned:
0
Brugeravatar
Brutus
Kort karma: 13
Likede indlæg: 356

Indlægaf Brutus » 20. jul 2018, 20:20

Vi var aldrig i tvivl om at vores datter skulle hedde Karina.
0
For many and many a year ago.
in a kingdom by the sea
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 467
Likede indlæg: 6051

Indlægaf Dmitra » 20. jul 2018, 20:30

ExCoastal skrev:
ajnaM skrev:

Det var nok ikke et navn, som jeg ville have valgt, selvom jeg egentlig godt kan lide navnet.

Hun har en veninde, der hedder Josephine, men amerikanerne har en sjov ide med at forkorte navne. Så det bliver til Bri Bri og Jo Jo :stoned:

Kimberly / Kim.

Jeg var aupair for en dansk familie, faderen hed Kim, uden undtagelse stod der uden på al hans post Mrs. Kimberley xxxx, fordi det med forkortelser er så normalt at det var logisk at tænke han bare skrev Kim fordi det var nemmere end Kimberley :-D.
0
Nobody dies a virgin, life fucks us all :deer:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 777
Likede indlæg: 10990

Indlægaf dgd2007 » 20. jul 2018, 20:44

Dmitra skrev:Kimberly / Kim.

Jeg var aupair for en dansk familie, faderen hed Kim, uden undtagelse stod der uden på al hans post Mrs. Kimberley xxxx, fordi det med forkortelser er så normalt at det var logisk at tænke han bare skrev Kim fordi det var nemmere end Kimberley :-D.

Jeg faldt engang i snak med en amerikansk dame, der viste sig at være af dansk afstamning og hedde Kim Larsen :lol:
9
MOGA
Kort karma: 205
Likede indlæg: 2019

Indlægaf MOGA » 20. jul 2018, 20:51

ExCoastal skrev:
ajnaM skrev:

Det er markant bedre end hende, jeg gik i skole med, som hed Billi Jo...også kendt som BJ.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 568
Likede indlæg: 3967

Indlægaf achillaxedprune » 20. jul 2018, 20:53

Min søn på ca. 20 måneder hedder Klint.

Opkaldt efter Clint Eastwood, den mandligste mand i westen. :-D Det staves med “K” for at give navnet et dansk islæt. Jeg ønskede et stærkt navn, og det synes jeg, han har fået.
5
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Sof
Kort karma: 12
Likede indlæg: 392

Indlægaf Sof » 21. jul 2018, 06:17

Vores hedder Linus.

Jeg er ikke helt tilfreds med det faktisk. Vi var i hver vores verden, når det kom til navne, han fik det også først længe efter han blev født. Andre der var på tapetet var Kalle, Pelle, Aksel, Julius, Vilhelm og Sigurd. Linus fungerer måske ikke optimalt på engelsk, men bedre end Sigurd og Pelle, som ellers var mine yndlings. Da vi har en del engelsktalende familie, gjorde det ikke noget hvis det passede bare en smule hos dem os. Linus tror jeg bare er en smule for “sødt” til mig.

Vi ville have endnu sværere ved en evt. søskende er jeg sikker på, så måske vi bare skal holde os til Lille mus, som er hans kælenavn.
0
Brugeravatar
ExCoastal
Kort karma: 180
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 3316

Indlægaf ExCoastal » 21. jul 2018, 06:43

Sof skrev:Vores hedder Linus.

Jeg er ikke helt tilfreds med det faktisk. Vi var i hver vores verden, når det kom til navne, han fik det også først længe efter han blev født. Andre der var på tapetet var Kalle, Pelle, Aksel, Julius, Vilhelm og Sigurd. Linus fungerer måske ikke optimalt på engelsk, men bedre end Sigurd og Pelle, som ellers var mine yndlings. Da vi har en del engelsktalende familie, gjorde det ikke noget hvis det passede bare en smule hos dem os. Linus tror jeg bare er en smule for “sødt” til mig.

Vi ville have endnu sværere ved en evt. søskende er jeg sikker på, så måske vi bare skal holde os til Lille mus, som er hans kælenavn.

Linus Torvalds er opfinderen af Linux operativsystemet (baseret på Unix). Han klarede sig vist ganske fint i USA.
0
Sof
Kort karma: 12
Likede indlæg: 392

Indlægaf Sof » 21. jul 2018, 07:02

ExCoastal skrev:
Sof skrev:Vores hedder Linus.

Linus Torvalds er opfinderen af Linux operativsystemet (baseret på Unix). Han klarede sig vist ganske fint i USA.

Det ved jeg. Vores bliver kaldt linn-Us, lie-nus (så det rimer på “sinus (infection)”) eller lingus, hvor jeg ikke helt ved hvor de får g’et fra, men det minder jo så om mingus, som os er et navn.
0
Thesen
Kort karma: 10
Likede indlæg: 91

Indlægaf Thesen » 22. jul 2018, 22:08

Mine to piger på 5 og knap 2 hedder Luna og Mynthe :lun:

Ingen dybere mening, andet end at vi godt kan lide navnene...
1
Brugeravatar
Lisva
Kort karma: 51
Likede indlæg: 1560

Indlægaf Lisva » 22. jul 2018, 23:54

Vores børn hedder Alfred Inuk og Asta Nivi, men vi bruger kun deres fornavne. De har fået grønlandske mellemnavne, fordi deres far er fra Grønland. :)
3

Tilbage til "Børn"