Look-a-like skoldkopper

Brugeravatar
SonataA
Indlæg: 518
Tilmeldt: 1. sep 2015, 05:20
Kort karma: 52
Likede indlæg: 823

Look-a-like skoldkopper

Indlægaf SonataA » 9. aug 2018, 16:54

Knægten på 5 har fået en virus, det er - efter at have tilbragt dagen på et udenlandsk hospital - blevet konstateret at der ikke er tale om skoldkopper. Men udslættet er stort set identisk.
Han havde skoldkopper som 7 måneder gammel, hvor han i øvrigt ikke blev ammet.

Men som sagt er vi i udlandet, og knægten har jo synligt udslæt. Han vil sygt gerne ud og bade, lægerne siger ok. Men her melder min tvivl sig, for hvad med de andre mennesker på hotellet? Jeg kan jo godt sige at det er en virus, ikke skoldkopper, men ja?!
Hvad ville I gøre? Vi har 2 dage endnu, og jeg har på nuværende tidspunkt brugt 2 hele dage på hotelværelset - jeg bliver snart skør!!
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Look-a-like skoldkopper

Indlægaf Studsgaard » 9. aug 2018, 16:58

SonataA skrev:Knægten på 5 har fået en virus, det er - efter at have tilbragt dagen på et udenlandsk hospital - blevet konstateret at der ikke er tale om skoldkopper. Men udslættet er stort set identisk.
Han havde skoldkopper som 7 måneder gammel, hvor han i øvrigt ikke blev ammet.

Men som sagt er vi i udlandet, og knægten har jo synligt udslæt. Han vil sygt gerne ud og bade, lægerne siger ok. Men her melder min tvivl sig, for hvad med de andre mennesker på hotellet? Jeg kan jo godt sige at det er en virus, ikke skoldkopper, men ja?!
Hvad ville I gøre? Vi har 2 dage endnu, og jeg har på nuværende tidspunkt brugt 2 hele dage på hotelværelset - jeg bliver snart skør!!

Hvis lægerne siger ja. Så ville jeg godt turde følge lægernes råd i forhold til andre gæster.

Men skoldkopper har jo blæner og sår, hvis han har det mon så det er godt med poolvand.
2
Brugeravatar
SonataA
Indlæg: 518
Tilmeldt: 1. sep 2015, 05:20
Kort karma: 52
Likede indlæg: 823

Re: Look-a-like skoldkopper

Indlægaf SonataA » 9. aug 2018, 17:02

Altså jeg tænker det kan komme an på en prøve.
Han siger at det ikke klør, og at han ikke er generet af det. Men drengen har en ualmindelig høj smertetærskel. Og er på ingen måde pylret, så det er jo svært at sige. Vil dog ikke tvinge ham i vandet hvis han ikke vil.
0
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27053

Re: Look-a-like skoldkopper

Indlægaf ajnaM » 9. aug 2018, 17:16

Selv hvis det er skoldkopper - hvad så? Det har smittet inden udbruddet kom også, og det er noget, alle børn skal have. I mange andre lande er børnene i øvrigt som udgangspunkt vaccineret.


Min dreng har lige haft skoldkopper, og jeg har holdt ham hjemme - men den dag han fik det, var vi i Djurs Sommerland. :genert: Altså, på det tidspunkt havde han 2 små prikker, ingen feber eller noget, og vi vidste ikke, at det var skoldkopper. Men vi har da helt sikkert smittet en ordentlig bunke unger den dag - vi var jo blandt andet i vandland i timevis. Har jeg det dårligt over det? Næh, egentlig ikke. Det er jo sådan, den sygdom fungerer. Og hos jer har lægerne endda sagt, det ikke er det.

For mig ville det komme an på barnets almentilstand. Er barnet frisk, ville jeg klart gå ud fra hotelværelset.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Bergen
Indlæg: 7285
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Look-a-like skoldkopper

Indlægaf Bergen » 9. aug 2018, 18:58

Jeg ville følge lægernes råd og lade ham komme ud. Lægerne nå jo vurdere, at det er forsvarligt mht smitte.

I øvrigt få en lægeerklæring på det ikke er skoldkopper hvis I skal flyve hjem så ikke bliver afvist ved flyet.

God bedring!
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Look-a-like skoldkopper

Indlægaf Æble » 9. aug 2018, 20:17

Hep til det med lægeerklæring. Min datter og mand har lige været 10 dage ekstra i USA hvor jeg måtte tage hjem med de to andre børn pga de skulle vente på at hun blev rask og en lægeerklæring (det var så skoldkopper). De er ret strikse i luftselskaberne med synligt udslæt.
0

Tilbage til "Børn"