Pakkekalender/adventsgave-tråden 2018

Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Pakkekalender/adventsgave-tråden 2018

Indlægaf Skinkehunden » 25. nov 2018, 18:32

Så er jeg faktisk færdig, mangler kun én adventsgave til sønnen og at pakke stalden ind til min datter.

Advents-, kalender- og raflegaver 2018

Tobias:
- [x] Skrabekalender✔️
- [x] Dino pyjamas✔️
- [ ] ?
- [x] Gavekort til Playgames.dk✔️

Clara:
- [x] Chokoladekalender✔️
- [x] Pixibog✔️
- [x] Pixibog✔️
- [x] Julebluse✔️
- [x] Prinsessespejl✔️
- [x] Pixibog✔️
- [x] Duplo✔️
- [x] Gurli Gris strømper✔️
- [x] Dino pyjamas✔️
- [x] Gurli Gris bog✔️
- [x] Prinsesse diadem✔️
- [x] Duplo✔️
- [x] Gurli Gris kop✔️
- [x] Malebog✔️
- [x] Duplo✔️
- [x] Småfolk undulatbluse✔️
- [x] Pixibog✔️
- [x] Duplo✔️
- [x] Gurli Gris bog✔️
- [x] Festav✔️
- [x] Gurli Gris strømper✔️
- [x] Duplo✔️
- [x] Pixibog✔️
- [x] Krea stald
0
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Pakkekalender/adventsgave-tråden 2018

Indlægaf hotlips » 27. nov 2018, 02:59

AgentPixie skrev:Hvis I har ideer til pakkekalender til en dreng på 18 måneder, tager jeg gerne imod råd :deer:

Lige nu tænker jeg pixibøger og en stor kasse Duplo som jeg deler op. Det er bare ikke skide kreativt :lol:


Der er de der biler jeg selvfølgelig ikke kan huske navnet på lige nu, de kan fås i pakker med flere... Hotwheels sq da.. og der er også et mærke der laver køretøjer der er mere traktorer, skraldebiler, forskellige former for gravemaskiner og så videre, jeg kan ikke huske hvad de koster men de er i metal og de passer lige til en lille hånd, de kan også fås i pakker med flere og ihvertfald i br står de samme sted som hotwheels.

De har desuden den fordel at man kan have 5 med i en almindelig håndtaske, de er virkelig en af de mest geniale ting der kan opdrives til sådan en lille fyr, hvis han altså er til den slags.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Pakkekalender/adventsgave-tråden 2018

Indlægaf hotlips » 27. nov 2018, 03:25

Jeg har købt 9 gaver indtil videre, han har bedt om at få lidt dyrere kalendergaver og så ikke få de der lego kalendre han plejer at have ihvertfald to af.. Det passer mig fint, jeg vil gerne give ham noget der er ordentligt og det er nu ikke så nemt hvis man skal holde det for langt nede, en guldtusch alene koster 35 kr.. Men jeg plejer at finde ting der veksler en del i pris og det ser det også ud til at blive til i år.

Jeg har købt et par bøger her i sommer til 10 kr hver i netto og den slags giver så mere til de andre dage.

Menneskekroppen, bog
Dinosaurer, bog
Star wars, bog og lyssværd, 30 kr i Arnold busch
Guldtusch
Sølvtusch
Tusch med 3 farver og en eller anden superhelt
Et sæt med tegnerredskaber, til at lave mønstre og cirkler
En havenisse dreng, 150 kr, den får han med et skrabelod.

Hvis nogen giver ham fortnight i fødselsdagsgave som han har ønsket sig så får han nogle af de der penge de skal bruge til det nogle af dagene, og jeg plejer at have et lille lager af nødgaver der ligger klar og pakket ind, jeg tænker på at det bliver mus, det er sådan nogle nougatchokolader man kan få i rødt og guld papir, og så et skrabelod, det skal nok falde i god jord og hvis jeg finder musene på tilbud så bliver det gaver der koster 14 kr i alt, det giver også lidt flere penge til resten.

Min dreng har ikke nogen kalender eller sådan noget, det er en del af traditionen her at der er en nisse eller en af hans legetøjs figurer, eller bamser der står med dem når han kommer ind i stuen, når han har fødselsdag den 10, så står der en halv hær med gaver når han står op.. Det er desuden kotume at han får en havenisse, og vores have nisser går selv ud fra skuret når man ikke kigger, og så dukker de op lige foran døren eller de gemmer sig bag skraldespanden, men det har skullet være ret åbenlyst indtil videre fordi ellers så opdager han det ikke med et lille morgentræt hoved der skal ud og afsted, så jeg skal lige finde på noget nyt med den havenissedreng jeg har købt i år.. Måske kan han gemme sig i huset eller stå på taget.. Hmmm. Det må jeg lige finde ud af.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Pakkekalender/adventsgave-tråden 2018

Indlægaf godtnavn » 27. nov 2018, 20:31

Jeg har 15 gaver (har en mere hvis jeg kan finde puslespillet). Jeg havde egentlig tænkt mig at lave en lågekalender med duplo, og købte til det en pakke juleduplo i januar da den kom på tilbud, men må erkende at overskuddet ikke er der, så de bliver fordelt i pakkekalenderen, så den er blevet delt i 7 store duplo pakker. Her kommer nissen med en pakke hver nat, så jeg behøver ikke at have alle pakkerne klar d. 1. :)

Så pt hedder kalenderen, i tilfældig rækkefølge:

- Juleduplo x7 dage - 150 kr
- Lille duplopose med ko (hun elsker køer) - 5 kr
- Hårspænder med enhjøringe, regnbuer og karameller - 10 kr (håber at skaffe julevarianten også, selvom jeg nok må give fuld pris her)
- Hvor højt tror du jeg elsker dig, bog - 20 kr
- Lille disneydukke (som jeg dog overvejer at vente med så bliver kun brugt hvis der mangler en gave) - 20 kr
- Smølfepuslespil - 0 kr, fundet nyt i et genbrugsskur
- Børnevenlige tusser - 40 kr
- Skønheden og udyret dvd (igen gemmer jeg hvis jeg finder andre gaver) - 10 kr i Nettos rodekasse
- Bamse/dukke gyngestol magen til hendes egen - 0 kr fundet i genbrugsskur

Så pt har jeg brugt 255 kr og kun gode brugbare ting, jeg er tilfreds :)
0

Tilbage til "Børn"