Refluks - erfaringer søges

Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Refluks - erfaringer søges

Indlægaf mulledit » 9. dec 2015, 08:52

Kopieret fra den dumme debat :P :

Vi har, som nogen ved, kæmpet en hel del med lillebror og hans søvn.

Først fik han klippet sit tungebånd, da han slet ikke kunne spise ordentligt. Så fik han, som 10 mdr., dræn i. Før dræn vågnede han hvert 45. minut, til han var, ja jeg husker det ikke længere, men flere måneder gammel, sov han kun hos mig eller faderen. Osv osv osv. Siden dræn er en nat med 5-6 opvågninger en god nat.

Efter laaang tid snakkede vi derhjemme om, om vi nu var så vant til at han sov så dårlig at vi overså nogle signaler. Vi var nået dertil hvor vi ikke længere kunne skelne mellem om vi negligerede noget eller om vi sygeligjorde ham, hvis vi mente der var noget i vejen. Så da vi skulle til 15 mdrs vaccination, nævnte vi det for lægen. Ret hurtigt udelukkede hun autisme, og større fysiske ting, han har heller ikke tegn på sukkersyge osv. Så vi blev henvist til børneafdelingen. Der har vi allerede været et par gange og skulle egentlig ha været indlagt til observation, da man i sommers konstaterede at han havde smerter, han fik smertestilledene og efter nogen dage tog vi det fra ham og han var tilbage til bare at sove dårligt.

Men OUH valgte så at sende os på mave/tarm og herfra fik vi så mavesårs medicin, som skulle fjerne hans mavesyre. De første to nætter sov han - DET har vi aldrig prøvet før, det var crazy. Men nu vågner han så igen, han har fået medicinen i fem dage, så de sidste tre nætter har vi igen været wn dwl vågne. Forskellen er at nu er han ikke ked af det, han sover bare dårligt. Så ville egentlig høre om der var nogen der havde nogen erfaringer med refluks børn?

Opdatering 9/12-2015

Vi har under perioden med medicin fået en helt anden dreng. Han har sovet bedre og bedre, ikke perfekt men meget bedre. Han er glad og legende og som et helt normalt barn på den alder. det har været skønt.

For 9 dage siden tog vi så mavesårsmedicinen fra ham. For at se om symptomerne vendte tilbage. De første dage gik godt og så blev det langsom værre og i nat har så været frygtelig. Han satte sig hele tiden op og sagde av av osv. Til morgen lignede han et torturoffer, helt rød om øjnene pga for lidt søvn :( og self var han mega sur og ked af det. Lille stakkel.

Jeg har så haft fat i OUH i morges og afventer nu at børnelægen ringer.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Refluks - erfaringer søges

Indlægaf Whoosh » 9. dec 2015, 12:03

Hvis refluksmedicinen er en syrepumpehæmmer, kan der være opstået rebound effekt.
Medicinen har undertrykt produktion af mavesyre, hvis man man trapper for hurtigt ned, så flammer produktionen meget op.
Jeg har prøvet det, det var meget ubehageligt.

Jeg fik at vide at rebound ville opstå efter ca 4 uger.
Nogle steder står der 8 uger.
Men det er jo på voksne.
Måske fungerer det anderledes på børn.
0
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Refluks - erfaringer søges

Indlægaf mulledit » 11. dec 2015, 09:10

Whoosh skrev:Hvis refluksmedicinen er en syrepumpehæmmer, kan der være opstået rebound effekt.
Medicinen har undertrykt produktion af mavesyre, hvis man man trapper for hurtigt ned, så flammer produktionen meget op.
Jeg har prøvet det, det var meget ubehageligt.

Jeg fik at vide at rebound ville opstå efter ca 4 uger.
Nogle steder står der 8 uger.
Men det er jo på voksne.
Måske fungerer det anderledes på børn.


Alt vi har gjort er dikteret af en Professor på børneafdelingen, har stor tiltro til at han har styr på sit shit. Jeg tænker at dosis er mindre og perioderne anderledes ifht voksne. Min far og jeg selv har også for stor mavemund, så vi kender lidt til det. Men hverken jeg eller min far er blevet behandlet. Eller min far gør nu, mit er ikke så slemt.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
miniphilo
Indlæg: 3
Tilmeldt: 7. mar 2016, 19:54
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: Refluks - erfaringer søges

Indlægaf miniphilo » 7. mar 2016, 20:47

Hvordan går det nu? Hvis det er, så kan jeg anbefale kranio sakrel terapi for refluks. Min store pige på 9 bøvlede lidt med det og efter et par behandlinger har det hjulpet en hel del. Kender en god en her i Odense (mener at kunne huske at du kommer heromkring fra), hvis du vil prøve det.
0
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Refluks - erfaringer søges

Indlægaf mulledit » 8. mar 2016, 07:10

miniphilo skrev:Hvordan går det nu? Hvis det er, så kan jeg anbefale kranio sakrel terapi for refluks. Min store pige på 9 bøvlede lidt med det og efter et par behandlinger har det hjulpet en hel del. Kender en god en her i Odense (mener at kunne huske at du kommer heromkring fra), hvis du vil prøve det.


Har fik i sidste uge lavet en gastroskopi og vi mangler svar på vævsprøverne derfra og så fik han en PH måler i 24 timer via en sonde, den venter vi også på svar på.

Men altså der har været syre, han spiserør var meget rødt i den sidste del mod mavesækken. Men ingen sår, hverken i maven eller spiserøret. så heldigvis har vi ikke givet medicin uden grund og vi kan håbe på at han er ved at vokse fra det.
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
miniphilo
Indlæg: 3
Tilmeldt: 7. mar 2016, 19:54
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: Refluks - erfaringer søges

Indlægaf miniphilo » 8. mar 2016, 19:32

mulledit skrev:
miniphilo skrev:Hvordan går det nu? Hvis det er, så kan jeg anbefale kranio sakrel terapi for refluks. Min store pige på 9 bøvlede lidt med det og efter et par behandlinger har det hjulpet en hel del. Kender en god en her i Odense (mener at kunne huske at du kommer heromkring fra), hvis du vil prøve det.


Har fik i sidste uge lavet en gastroskopi og vi mangler svar på vævsprøverne derfra og så fik han en PH måler i 24 timer via en sonde, den venter vi også på svar på.

Men altså der har været syre, han spiserør var meget rødt i den sidste del mod mavesækken. Men ingen sår, hverken i maven eller spiserøret. så heldigvis har vi ikke givet medicin uden grund og vi kan håbe på at han er ved at vokse fra det.


Det var da positivt, og lad os da håbe på det. Det er ikke rart at gå rundt med :kram:
0

Tilbage til "Børn"