Hvilke fritidsaktiviteter går jeres børn til?

Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvilke fritidsaktiviteter går jeres børn til?

Indlægaf ExCoastal » 27. sep 2018, 19:58

Min søn på 13 går til klaver og svømning. Jeg driller min eks med, at hun "tvang" ham til svømning, fordi hun ikke selv kan svømme, og selvfølgelig fordommen om, at sorte mennesker ikke kan svømme. Hvilket oftest er sandt.

Svømningen foregår i et udendørs anlæg i smukke Balboa Park i San Diego, men jeg tror, at det nok er sidste sæson han går der. Det er privatundervisning, og han er klar til at klare sig selv. For et par år siden købte jeg dykkerbriller til os begge, så vi har det altid sjovt i hotellets fede pool (jeg bor altid det samme sted). Jeg lærte selv at svømme som teenager, så jeg er glad for at se, hvor frygtløs han er. Total vandhund :D
0
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Hvilke fritidsaktiviteter går jeres børn til?

Indlægaf Skralde » 28. sep 2018, 05:23

Hun går til kor og dans :)
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Hvilke fritidsaktiviteter går jeres børn til?

Indlægaf Lilleluftballon » 28. sep 2018, 05:24

ajnaM skrev:Jeg kan overhovedet ikke få det til at hænge sammen med fritidsaktiviteter, så lige nu går de ikke til noget. Den lille på 2,5 har aldrig gået til noget, mens den store har gået til svømning gennem en længere periode.

Jeg forstår ikke helt, hvordan andre mennesker får tid til det. :genert:

Vi henter typisk den første 16.20 og er måske hjemme 17.10 - mange dage senere. Så skal vi lave mad og spise kl. 18, og de går i seng kl. 19. Jeg kan ikke se, hvordan vi skulle presse fritidsaktiviteter ind der, hvor begge drenge i øvrigt er sultne og trætte.

Vi har tidligere gået til svømning med den store i weekenderne, men det kræver en deltagende forælder, og det var bare ufedt at splitte op hver eneste lørdag. Det blev meget låst, og det var svært at komme i sommerhus, til familiefester eller andre ting, vi kunne lave allesammen - og/eller få noget alenetid, fordi en af os skulle være i svømmehallen. Og han blev selvfølgelig vildt ked af det, når vi var nødt til at aflyse (og det var rockerdyrt, så det føltes helt åndssvagt, når vi ikke kunne halvdelen af gangene).

Jeg hælder ærligt talt til, at de kan gå til fritidsaktiviteter, når de selv kan tage til og fra. Det der logistiske show står jeg helt af på. Men vi må jo nok bare tage den, som det kommer - og måske ændre holdning, hvis de selv begynder at efterspørge det.


Det er jo også et lidt underligt behov at de små børn skal gå til alt mulig. De går jo allerede i børnehave, og har derigennem masser af strukturede aktiviteter.

Når det er sagt, så går mine børn til svømning og spejder (ham på 4) og gymnastik (hende på 2). Spejder og gymnastik er weekend-aktiviteter, spejder dog kun en gang eller to om måneden. Vi behøver ikke komme hver gang til gymnastik, det er mest en god aktivitet til de søndag formiddage hvor vi ingen planer har.
Jeg synes ikke det er specielt presset, men vi har også gjort en del ting for at sørge for at vores hverdag netop ikke er presset, så vi henter en del tidligere end jer, og er for det meste to voksne hjemme om eftermiddagen. Og så laver vi ikke mad til hverdag. Det hjælper altsammen til at det faktisk er en hyggelig aktivitet. Hvis det havde føltes presset, så havde vi ikke gjort det, mener bestemt ikke det er nødvendigt.
1
Brugeravatar
MilleMercy
Indlæg: 390
Tilmeldt: 12. aug 2015, 21:17
Kort karma: 46
Likede indlæg: 576

Re: Hvilke fritidsaktiviteter går jeres børn til?

Indlægaf MilleMercy » 30. sep 2018, 22:03

Den 12 årige går til atletik to gange om ugen + Coding Pirates som er en gang ugentligt. Han tager selv afsted til det hele.
Den 9 årige går til fodbold to gange om ugen + diverse stævner.

De har begge gået til svømning et år som ca. 7 årige og den lille gik et par år til dans som 4-5 årig :)
0
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Hvilke fritidsaktiviteter går jeres børn til?

Indlægaf Kalimsofie » 30. sep 2018, 22:34

ajnaM skrev:Jeg kan overhovedet ikke få det til at hænge sammen med fritidsaktiviteter, så lige nu går de ikke til noget. Den lille på 2,5 har aldrig gået til noget, mens den store har gået til svømning gennem en længere periode.

Jeg forstår ikke helt, hvordan andre mennesker får tid til det. :genert:

Vi henter typisk den første 16.20 og er måske hjemme 17.10 - mange dage senere. Så skal vi lave mad og spise kl. 18, og de går i seng kl. 19. Jeg kan ikke se, hvordan vi skulle presse fritidsaktiviteter ind der, hvor begge drenge i øvrigt er sultne og trætte.

Vi har tidligere gået til svømning med den store i weekenderne, men det kræver en deltagende forælder, og det var bare ufedt at splitte op hver eneste lørdag. Det blev meget låst, og det var svært at komme i sommerhus, til familiefester eller andre ting, vi kunne lave allesammen - og/eller få noget alenetid, fordi en af os skulle være i svømmehallen. Og han blev selvfølgelig vildt ked af det, når vi var nødt til at aflyse (og det var rockerdyrt, så det føltes helt åndssvagt, når vi ikke kunne halvdelen af gangene).

Jeg hælder ærligt talt til, at de kan gå til fritidsaktiviteter, når de selv kan tage til og fra. Det der logistiske show står jeg helt af på. Men vi må jo nok bare tage den, som det kommer - og måske ændre holdning, hvis de selv begynder at efterspørge det.


Jeg kan SÅ godt forstå dig! Jeg synes også, det er presset at få det til at gå op i hverdagen, så vi har kun gået til noget i weekenderne. Vi elsker at bruge en time lørdag eller søndag formiddag på at tumle, svømme eller spille musik med barnet. MEN vi har jo så også kun ét barn, så følelsen af at splitte sig op, er nok ikke så stor som hos jer. Og vi har sjældent andre planer eller aktiviteter i weekenden alligevel.

I år går vi til gymnastik søndag formiddag (primært med far), og da jeg prioriterer svømning højt, har jeg været nødt til at melde os til det eneste hold, der var for 3-årige i Nuuk om mandagen. Og jeg er allerede lidt træt af det. Hun er mega træt, når jeg henter hende i børnehaven, og så skal vi cykle ud til svømmehallen, har et kvarter til at klæde om, og kæmpe om bruserne med alle de andre. Og når vi så skal hjem, piver hun hele vejen, fordi hun er mega mega træt. Men åh, hvor det opvejes, når jeg ser, hvor meget hun elsker at være i vandet - og når hun vågner hver mandag med et spil på læben og udbryder: “I dag jeg skal i svømmehallen, mor!” :lun:
0
Brugeravatar
SonataA
Indlæg: 518
Tilmeldt: 1. sep 2015, 05:20
Kort karma: 52
Likede indlæg: 823

Re: Hvilke fritidsaktiviteter går jeres børn til?

Indlægaf SonataA » 1. okt 2018, 04:17

Den ældste (8år) går til fodbold to gange om ugen, sammen med en veninde, så vi kører en uge hver. Og så går hun til svømning én gang om ugen, der kører hun selv.

Yngstebarnet på 6 går til ishockey 2 gange om ugen, der er der ofte far der kører og hjælper i tøjet. Og så svømmer han en gang om ugen.
0
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Hvilke fritidsaktiviteter går jeres børn til?

Indlægaf Kakro05 » 1. okt 2018, 07:53

Vores knap 3 årige går til svømning. Han elsker vand og vi vil rigtig gerne have han lære at svømme (jeg ved godt der går nogle år). Pt går det og går det ikke næste sæson, så må vi genoverveje og vente til der er tid overskud til det. Jeg vil også rigtig gerne have at han går til en kampspprt, når han bliver stor nok.
0

Tilbage til "Børn"