Hvilke fritidsaktiviteter går jeres børn til?

Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16227
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1406
Likede indlæg: 30205

Hvilke fritidsaktiviteter går jeres børn til?

Indlægaf TinaW » 26. sep 2018, 06:16

Her er min 9-årige søn lige begyndt til violinundervisning og så går han til spejder.
Spejder er 3. sæson og han er meget glad for det. De to sidste sæsoner har han også gået til judo, men i og med vi siger max to fritidsaktiviteter om ugen, så måtte han vælge og judoen blev valgt fra. Hvorfor det blev violin ved han vist ikke helt selv, men det var det han gerne ville.
Da han var mindre (5-7 år) gik han til fodbold flere sæsoner, men lad os bare sige at det ikke var der hans styrke ligger.
Det passer mig nu egentligt meget godt det med fodbolden, jeg erkender ærligt at jeg ikke ligefrem har den store lyst til at bruge så mange weekender på kampe/turneringer, som jeg kan høre at mange af mine bekendte med fodboldbørn bruger.
0
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Hvilke fritidsaktiviteter går jeres børn til?

Indlægaf Olaf » 26. sep 2018, 06:26

Søn på 9 år går til fodbold men datter på knap 7 går til gymnastik og svømning
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvilke fritidsaktiviteter går jeres børn til?

Indlægaf hotlips » 26. sep 2018, 06:38

Min dreng går til hip hop dans, det er han rigtig glad for. Jeg så gerne han gik til svømning men det har vist sig at være sin sag at finde et hold der er til at komme til som passer med resten så det er på standby indtil videre.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16227
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1406
Likede indlæg: 30205

Re: Hvilke fritidsaktiviteter går jeres børn til?

Indlægaf TinaW » 26. sep 2018, 06:39

Zinde skrev:Min 11-årige går ikke til noget.

Min 8-årige går til spejder, og han elsker det. Desværre er han kun med hver anden gang, da hans far ikke vil tillade, at han kommer til spejder i hans samvær.

Min 4-årige går til dans.


Sikke da noget underligt noget fra faderens side.
2
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16227
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1406
Likede indlæg: 30205

Re: Hvilke fritidsaktiviteter går jeres børn til?

Indlægaf TinaW » 26. sep 2018, 06:52

Zinde skrev:
TinaW skrev:
Zinde skrev:Min 11-årige går ikke til noget.

Min 8-årige går til spejder, og han elsker det. Desværre er han kun med hver anden gang, da hans far ikke vil tillade, at han kommer til spejder i hans samvær.

Min 4-årige går til dans.


Sikke da noget underligt noget fra faderens side.

Ja, det er skidesynd for ham. Drengen altså.


Ja. At han (faderen altså) vil være sig selv bekendt.
0
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Hvilke fritidsaktiviteter går jeres børn til?

Indlægaf Orchidea » 26. sep 2018, 07:07

Begge mine drenge (12 og 7 år) går til fodbold. Den ældste træner 2 gange om ugen og spiller 1-2 kampe om ugen i perioder. Den yngste træner 1 gang om ugen og spiller kamp en gang imellem i weekenden. Den yngste går også til parkour 1 gang om ugen.

De må naturligvis selv bestemme hvad de vil gå til, men der må ikke være træning mere end 2 gange om ugen. De har trods alt også en hverdag med skole, venner og familieliv.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16227
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1406
Likede indlæg: 30205

Re: Hvilke fritidsaktiviteter går jeres børn til?

Indlægaf TinaW » 26. sep 2018, 08:10

Lathyrus skrev:Både min 8 årige og min 4 årige går til spejder og til “Bold og bevægelse” På holdet for de store er det blandet boldspil og lidt styrketræning. Og på holdet for de små er det leg med bold og Tarzan-bane.

Den store er til spejder hver tirsdag og den lille en søndag formiddag om måneden.

Min dreng som lige er blevet 8 år, har snakket en del om at gå til fodbold. Men vi har simpelthen sagt nej. Træningen er i en anden by og det vil kræve at vi voksne tager fri fra arbejde for at køre ham. Desuden er jeg heller ikke villig til at bruge så mange weekender på kampe når vores familieliv i forvejen er belastet af at jeg har weekend arbejde (noget der ikke kan indgåes i min branche) Så indtil han selv kan transportere sig til træning i nabobyen, så bliver det et nej til fodbold.


Jeg måtte heller ikke gå til ridning, før jeg var gammel nok til at selv cykle frem og tilbage til rideskolen. Min mor var bange for heste og min far selvstændig, så han ville aldrig kunne være sikker på, at være hjemme på et bestemt tidspunkt.
Så jeg startede først som 12 årig, efter mange års plagen. Der var en meget befærdet vej, der skulle krydses.
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Hvilke fritidsaktiviteter går jeres børn til?

Indlægaf Sof » 26. sep 2018, 08:16

Er egentlig lidt overrasket over hvor mange der går til spejder.

Vores er ikke så gammel at han går til noget selv, men vi går til rytmik og gymnastik for 18-24 måneders småbørn
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Hvilke fritidsaktiviteter går jeres børn til?

Indlægaf Danseprinsesse » 26. sep 2018, 08:30

Vores dreng på 2 år går i musikskole (sammen med en af os).
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12723
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Hvilke fritidsaktiviteter går jeres børn til?

Indlægaf Guilded_Lily » 26. sep 2018, 08:44

Min 10-årige søn går til snorkeldykning og springgymnastik.

Min 6-årige datter udnytter, at det er farmand, der underviser i snorkeldykning og er derfor med i svømmehallen. Derudover går hun også til springgymnastik.

De to gymnastikhold er heldigvis lige efter hinanden, så vi er kun af sted to gange ugentligt. Mere kan vi ikke overkomme.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Hvilke fritidsaktiviteter går jeres børn til?

Indlægaf Panton » 26. sep 2018, 10:15

Min søn gik til capoeira fra han var knap 4 til 7. Fodbold fra han var 5-11. Da han var 7 gik han en sæson til svømning for at lære det. Han stoppede til fodbold da han var 11, han fik simpelthen nok. På den tidspunkt trænede han 4 gange i ugen, gik på akademi og kampe hver weekend. Han gad bare ikke mere, selvom han var talentfuld, presset blev for meget og han var ofte sur hvis de tabte eller holdkammerater ikke levede op til det han ville.

Så gik han et år til parkour, men det var for kedeligt synes han, ihvertfald der hvor han gik, så det stoppede efter to sæsoner.

Da han var 12 begyndte han til boksning, og det er noget der har bidt sig fast. Han træner fast hver uge 4 gange og løbetræner 2 gange, og har lige været på sin første træningslejr. Det er noget han virkelig går op i, hvorimod jeg er ikke så vild med det :rulle: Men det handler ikke om mig, så jeg bakker op. Han er 13 år nu.
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Hvilke fritidsaktiviteter går jeres børn til?

Indlægaf MyGirl » 26. sep 2018, 10:25

Vores store unger går til:

Den ene tvilling på 13: Spejder en gang om ugen og badminton to gange om ugen
Den anden tvilling på 13: Spejder en gang om ugen og svømning en gang om ugen
Den "lille" på 11: Badminton to gange om ugen

Den mindste på et år har ikke egne fritidsaktiviteter endnu.

Der er fritidsaktiviteter i forskellige tidsrum mandag, tirsdag, onsdag og torsdag, og det er lidt af et logistisk helvede, men så længe, de synes, det er sjovt, så gør vi vores til, at de hele går op (og er okay tilfredse med, at det er delebørn, så det kun er hver anden uge.)
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16227
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1406
Likede indlæg: 30205

Re: Hvilke fritidsaktiviteter går jeres børn til?

Indlægaf TinaW » 26. sep 2018, 10:33

MyGirl skrev:Vores store unger går til:

Den ene tvilling på 13: Spejder en gang om ugen og badminton to gange om ugen
Den anden tvilling på 13: Spejder en gang om ugen og svømning en gang om ugen
Den "lille" på 11: Badminton to gange om ugen

Den mindste på et år har ikke egne fritidsaktiviteter endnu.

Der er fritidsaktiviteter i forskellige tidsrum mandag, tirsdag, onsdag og torsdag, og det er lidt af et logistisk helvede, men så længe, de synes, det er sjovt, så gør vi vores til, at de hele går op (og er okay tilfredse med, at det er delebørn, så det kun er hver anden uge.)


Ja, jeg indrømmer gerne at jeg er glad for jeg kun har en, der skal køres. Særligt når min mand er ude at arbejde, synes jeg i forvejen at for meget af min sparsomme fritid bliver brugt på at bringe og hente. Spejder er ude hvor kragerne vender, så der kan det slet ikke komme på tale, at han selv kommer frem og tilbage. Han kan heldigvis tage bussen ud til violin undervisning og så passer det med, at jeg kan hente ham, når jeg har fri.
At vi så også selv bor på landet og der ingen offentligt transport er tæt på, har også noget at sige.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Hvilke fritidsaktiviteter går jeres børn til?

Indlægaf FruKuk » 26. sep 2018, 13:49

8 årig går til spejder og klatring
5 årig venter på at blive 6 år, så han kan starte til spejder og karate
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5236

Re: Hvilke fritidsaktiviteter går jeres børn til?

Indlægaf girl_beat » 26. sep 2018, 13:52

FruKuk skrev:8 årig går til spejder og klatring
5 årig venter på at blive 6 år, så han kan starte til spejder og karate

Nårh, hvor sødt :lun: Man er også stor, når man er 6 år gammel...
4
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D

Tilbage til "Børn"