Børneeksem

Jin_ah
Indlæg: 70
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:41
Kort karma: 2
Likede indlæg: 29

Børneeksem

Indlægaf Jin_ah » 26. sep 2018, 18:24

Nogen der har erfaringer?
Vi kører nu på 7. år med eksem :whine:
Han er testet for allergier og har støv, pollen og pels. Derudover har han en lille overfølsomhed overfor æg.

Vi har prøvet tusind forskellige slags cremer. Lige nu bliver han smurt med to forskellige fedtcremer og så får han indimellem kortisoncreme. Han får desuden en antihistamin morgen og aften.

Det sidste års tid er der bare blevet kortere og kortere mellem kurerne med kortison.

Er der nogen der har andre erfaringer? Det er så synd for min dreng :( Han lider virkelig under det.
0
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Børneeksem

Indlægaf Olaf » 26. sep 2018, 18:39

Husker I at trappe ordentligt ud når I bruger kortisoncreme? Jeg lider stadig selv af børneeksem og mit ultimative våben er Matas carbamidcreme. Jeg har brugt den siden jeg var barn hvor den blev anbefalet til eksemhud. Da jeg var i tyverne, fik jeg at vide at det ikke skulle være så godt at bruge hver dag og forsøgte mig med alt hvad apoteket havde af fede cremer uden held. Jeg endte med at måtte ty til steroidcremen i ny og næ. Efter et pr gav jeg op og gik tilbage til carbamidcreme. Det tog få dage så var eksemen stort set væk. Jeg bruger 5% uden parafume. Ulempen er at den svider ret meget. Har en gang brugt den på ensfarvede ungerne (som også har eksem) og hun blev rød og det sved så hun måtte hurtigt i bad (der var ikke hul på huden ved eksemen, hun var bare ekstra tør). Så jeg ville evt kun forsøge på et meget lille område for at se (og selvf ikke anvende den på skadet hud).
0
Jin_ah
Indlæg: 70
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:41
Kort karma: 2
Likede indlæg: 29

Re: Børneeksem

Indlægaf Jin_ah » 26. sep 2018, 18:58

Carbamid har vi ikke prøvet. Bruger du den hver dag?
Når eksemen er i udbrud kan vi kun få det ned med kortison, desværre. Hvis det ikke svider på ham når vi prøver et lille område, er det så kun når huden får den første rødme vi skal smøre den på?
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Børneeksem

Indlægaf kidkomb » 3. okt 2018, 08:53

Min nevø led forfærdeligt af eksem indtil det gik op for os at han, ligesom både min kæreste og jeg, ikke kan tåle Neutrals produkter. De er alt for skrappe og han er tilsyneladende, i tillæg, overfølsom overfor kaliumsorbat. (som Neutral bruger i en del af deres produkter også)
Det er jeg også.
Jeg kender et par stykker ud over os der heller ikke kan tåle Neutral.
Hvis det er det I bruger, så forsøg måske at skifte væk i en periode og se om det hjælper?
Det er i hvert fald ærgerligt at gå og slås med hvis det "bare" er det.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28062

Re: Børneeksem

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. okt 2018, 09:38

Åh det er sådan en af de der ting hvor jeg tale herfra og til nytårsaften om kost og virkning :genert: Eksem er når immunforsvaret reagerer og med hormoncremer holder man det nede men fjerner ikke årsag. Hvordan er hans fordøjelse generelt, hvad med mælkeprodukter?

Omega 3, mælkesyre o. lign. er også værd at tage med i ligningen.

-man må gerne synes at jeg irriterende, men det er noget som ligger mig på sinde og heldigvis noget jeg ved noget om :D

Udover det, så er jeg enig med Kid. Neutral er noget skrammel.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Børneeksem

Indlægaf hotlips » 3. okt 2018, 09:47

To forskellige cremer og kortison, så får hans hud også tilført så meget at det bliver meget svært for den at finde sin egen balance, det er jo et kompliceret lille økosystem man har på huden og det kan være en længere historie at få og beholde balancen hvis den først er kommet helt ud af takt, jeg ved ikke om det er lavet om men da før har man anbefalet at man holdt sig til så få forskellige produkter som muligt.

Jeg ville prøve at se på årsagen, der er nogen der laver deciderede planer for at udelukke allergi og intolerance ved at undgå en ting af gangen, så det ville jeg nok lægge en del energi i, det er de mærkeligste ting folk kan reagere på og man kan i princippet reagere på alle ting,måske kan man finde sådan en plan og printe den ud.

Min barndomsveninde og nærmest hele familien er plaget af alle mulige immun symptomer og sygdomme og hun reagerer selv voldsomt, en tomat indeholder nikkel nok til at hun får store sår af eksemen, hun klager sig aldrig selvom det må være slemt til tider, men hun har efterhånden en rimeligt god idé om hvad hun skal holde sig fra, planter med skarp smag eller duft skal hun slet ikke røre ved hun kan dog spise mange ting hvis de har været kogt eller varmet på anden vis så det skarpe syrelignende er væk, og der er mange ting der faktisk indeholder giftstoffer som vi normalt godt kan tåle når det meste er kogt væk men der er nogen der ikke kan, og det gælder især for natskygge og svampe, altså tomater, kartofler, aubergine og så videre, så dem ville jeg nok starte med at udelukke helt og så gå videre med en plan der er beregnet til at finde allergi der ofte ses sammen med de ting du ved han ikke kan tåle.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10026

Re: Børneeksem

Indlægaf FruKuk » 5. okt 2018, 14:25

FormerlyKnownAs skrev:Åh det er sådan en af de der ting hvor jeg tale herfra og til nytårsaften om kost og virkning :genert: Eksem er når immunforsvaret reagerer og med hormoncremer holder man det nede men fjerner ikke årsag. Hvordan er hans fordøjelse generelt, hvad med mælkeprodukter?

Omega 3, mælkesyre o. lign. er også værd at tage med i ligningen.

-man må gerne synes at jeg irriterende, men det er noget som ligger mig på sinde og heldigvis noget jeg ved noget om :D

Udover det, så er jeg enig med Kid. Neutral er noget skrammel.


Vi er på holdet af dem, der har oplevet en bedring af at se på vitaminer og kost. Her får storesøster fiskeolie, mælkesyre og zink. Derudover er det stensikkert, at hvis hun ikke drikker minimum 1 liter vand om dagen og spiser for meget sukker/hvidt brød/pasta, så får hun hård mave og så blusser hendes eksem op.

Vi kan ikke undvære Dermovat-cremen, når det er værst, og hun bliver også smurt i A-dermas fedtcreme hver aften, men vi ser samtidig, at hendes udbrud bliver kortere og mindre massive, når vi passer på kosten og husker vitaminerne. Dog har vi stadig ikke fundet ud af, hvad udløser hendes nældefeber, der gør, at hendes hud efterfølgende skaller af. Har du FKA måske et bud?
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

Re: Børneeksem

Indlægaf Sangius » 5. okt 2018, 14:45

Probiotika kan være guld værd til at afhjælpe eksem.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10026

Re: Børneeksem

Indlægaf FruKuk » 5. okt 2018, 14:56

Sangius skrev:Probiotika kan være guld værd til at afhjælpe eksem.


I stedet for mælkesyrebakterier? Eller sammen med?
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

Re: Børneeksem

Indlægaf Sangius » 5. okt 2018, 15:02

FruKuk skrev:
Sangius skrev:Probiotika kan være guld værd til at afhjælpe eksem.


I stedet for mælkesyrebakterier? Eller sammen med?


Er det ikke det samme? :gruble:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Børneeksem

Indlægaf Bøtte » 5. okt 2018, 15:17

Phantolcreme kan tage et udbrud der er på vej her. Har dog ikke fået afklaring på om man må bruge det fast. :gruble:

Storesøsters børneeksem forsvandt efter hun startede med eye-Q fiskeolie. Som i HELT væk.
Kan jo ikke udelukke hun også er vokset fra det, men hun døjer i hvert fald ikke mere.

Lillesøster nægter fiskeolie (hun er knap 2) og hun er meget, meget hårdere ramt end storesøster var. Håber jeg kan få held med at få fiskeolie i hende inden længe.

Min erfaring at man skal skifte creme. Hvis vi bruger den samme to gange i træk, så er det stensikkert at den ikke virker længere.
Vi har et udvalg af cremer som er et apotek værdigt :rulle:

Derudover begrænser vi citrusfrugter og kiwi for det får hende til at slå voldsomt ud.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10026

Re: Børneeksem

Indlægaf FruKuk » 5. okt 2018, 16:11

Sangius skrev:
FruKuk skrev:
Sangius skrev:Probiotika kan være guld værd til at afhjælpe eksem.


I stedet for mælkesyrebakterier? Eller sammen med?


Er det ikke det samme? :gruble:


Det har du vist ret i. Ved du, om Probiotika er bedre end andre mærker mælkesyre?
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

Re: Børneeksem

Indlægaf Sangius » 5. okt 2018, 16:50

Ved der er mange der sværger til denne guide, og at det er vigtigt at skifte imellem dem, så man får lidt af det hele..

Jeg har aldrig selv prøvet at tage noget af det :)

20181005_185000.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Børneeksem

Indlægaf Olaf » 5. okt 2018, 17:27

Jin_ah skrev:Carbamid har vi ikke prøvet. Bruger du den hver dag?
Når eksemen er i udbrud kan vi kun få det ned med kortison, desværre. Hvis det ikke svider på ham når vi prøver et lille område, er det så kun når huden får den første rødme vi skal smøre den på?


Har ikke set dine spørgsmål. Det er en fugtighedscreme så bruger den hver dag. Da den netop svider lidt så er det bedst at bruge forebyggende.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28062

Re: Børneeksem

Indlægaf FormerlyKnownAs » 5. okt 2018, 23:15

FruKuk skrev:
Sangius skrev:
FruKuk skrev:
Sangius skrev:Probiotika kan være guld værd til at afhjælpe eksem.


I stedet for mælkesyrebakterier? Eller sammen med?


Er det ikke det samme? :gruble:


Det har du vist ret i. Ved du, om Probiotika er bedre end andre mærker mælkesyre?


Det er det samme.

Udos choice er den Bedste på markedet med højeste antal stammer.
1

Tilbage til "Børn"