Børne TV i dag går for hurtigt?

HerErJeg
Indlæg: 4192
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Børne TV i dag går for hurtigt?

Indlægaf HerErJeg » 27. sep 2018, 04:54

https://www.dr.dk/nyheder/indland/ramas ... inspirerer
Jeg bliver ski' helt nåstalgisk af at se Jørgen Clevin. Jeg synes at artiklen har helt utroligt meget ret, dog er mine egne konklusioner lidt anderledes.
Ud over at alting går skide hurtigt, og det er ikke kun i børnenes verden, så er hele elementet forsvundet, hvor man lærer noget helt grundlæggende med sine hænder, og hvor det samtidigt er sjovt.
Jeg tror godt Jørgen Clevin kunne fange børn igen i dag, og få dem til at lege på en ren low tech eller endda no tech måde, uden at børnene ville vende øjne og synes han er en åndssvag gammel nar.
Jørgen Clevin sparkede til fantasien på den gode måde, jeg får helt selv lyst til at lege...
0
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Børne TV i dag går for hurtigt?

Indlægaf Bergen » 27. sep 2018, 05:18

Udviklingen er jo den samme som voksentv. Ingen hylder da ligefrem tempoet i gamle danske film?
Jeg slukker bare for tv, når jeg synes, at det er nok input og kreativitet kan da samle familien omkring spisebordet, hvis det er vigtigt for en
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Børne TV i dag går for hurtigt?

Indlægaf hotlips » 27. sep 2018, 05:28

Det tror jeg ikke man ville komme langt med, man kan mene om det hvad man vil men meget af det de voksne hylder som meget bedre end de nye ting de er simpelthen forældede og børnene gider ikke at se det.

De skulle se jullerup færgeby i december i skolen i min drengs 0 klasse, det blev til sådan noget hvor de måtte give dem opgaver om ting de skulle se kom hvor mange gange og sådan noget for historien var bare for langsom og kunne ikke holde dem fanget.
Men jeg havde sagt det til deres lærer så hun vidste godt det kunne komme, vi havde prøvet at se den herhjemme året før og der var den allerede for langsom og det var det samme jeg hørte fra vennerne i børnehaven.

Det er fint det er noget de tænker over på ramasjang og dr har jo heldigvis fulgt med tiden for de er bare stadig helt unikke i den måde de laver børnetv på og meget af det er jo rigtig godt og får også forældrene til at grine, jeg tror det største dr hit her har været lille nørderne og ramasjang mysteriet, men det vil være spild og mest noget forældrene vil synes er hyggeligt hvis man begynder at sende et eller andet der er 35 år gammelt.

Der er selvfølgelig ting der ældes bedre end andre, Pyrus der jo stadig er et hit hvert år er jo efterhånden over 20 år og vi ser selv jul på slottet hvert år, men det er undtagelser og de har jo også den fordel at der ligger i det at det er en del af historien at være gammeldags.

Til gengæld så er de der amerikanske børnekanaler tit så hurtige at de bliver irriterende at have kørende, vi har haft dem i perioder men overvejende så gider min dreng det ikke og heldigvis, jeg er ellers meget tolerant og han må hjertens gerne høre en eller anden sang 55 gange i træk men det der hyl og flimmer det er jo til at få et epileptisk anfald af.
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Børne TV i dag går for hurtigt?

Indlægaf Fru Sunshine » 28. sep 2018, 04:24

Pudsigt. De elever, jeg har vist Jullerup Færgeby, har elsket den. Men de har selvfølgelig også været ældre end 0. klasse.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Børn"