Baby med til stand-up

Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 575
Likede indlæg: 12397

Re: Baby med til stand-up

Indlægaf Sangius » 7. okt 2018, 17:11

NilleQ skrev:
Sangius skrev:
NilleQ skrev:
Sangius skrev:
NilleQ skrev:
hotlips skrev:Min dreng kunne sikkert sagtens have klaret larmen, han var kunne bare godt li der var gang i den, men jeg ville ikke selv kunne koncentrere mig med en baby på skødet så jeg ville synes det var noget omsonst, og det er da også sket nogle få gange at han er blevet syg ret pludseligt og så er begyndt at skrige højt uden varsel eller at han ligefrem har kastet op uden noget forudgående tegn på at han var ved at blive syg.

Men det ville være det med koncentrationen der afgjorde det for mig, og så ville jeg utvivlsomt have valgt at lave k(noget jeg kunne hygge med at have ham med at..

Af ren nysgerrighed jeg spørger, for jeg er sikker på at de fleste forældre sagtens kan vurdere det. Men selvom et barn kan lide larm, ville jeg nok de troet at 1 1/2 timen, hvor der selv følgelig ikke er konstant larm, men 300+400 mennesker der griner og klapper samt højt musik indimellem, havde jeg alligevel troet ville have været for meget for hvilken som helst barn.

Det kommer meget an på barnet. De kan være vant til meget larm fra graviditeten. Nogle børn kan sagtens filtrere enormt meget larm fra, så længe se skærmes i f.eks. en bæresele eller i en barnevogn.

Der var ingen barnevogn. De andre fra mit selskab have ikke set en bæresele eller lift, men ved ikke med sikkerhed om de havde det med.

Det kan også klares ved bare at holde barnet tæt. Mange børn sover faktisk bedre i larm, da det larmer en del inde i mavsen når de ligger i vand. Så man kan på ingen måde sige, at små børn ikke kan håndtere larmen - det er meget individuelt.

Faren står op med barnet det meste af sidste halv del af showet, ved ikke med den første halv del, da jeg ikke har lagt mærke til det tidligere.

Altså - hvis barnet har larmet eller på anden vis generet andre deltagere til showet, så synes jeg det er træls de har haft barnet med. Men man kan ikke sige, at alle børn ikke kunne deltage - det er meget individuelt.

Om barnet i denne specifikke situation var til gene for andre, er nok nemmere for dig end for mig at vurdere, og har egentlig ikke noget med mit argument at gøre.
0
godtnavn
Kort karma: 462
Likede indlæg: 3827

Indlægaf godtnavn » 7. okt 2018, 17:25

NilleQ skrev:
hotlips skrev:Min dreng kunne sikkert sagtens have klaret larmen, han var kunne bare godt li der var gang i den, men jeg ville ikke selv kunne koncentrere mig med en baby på skødet så jeg ville synes det var noget omsonst, og det er da også sket nogle få gange at han er blevet syg ret pludseligt og så er begyndt at skrige højt uden varsel eller at han ligefrem har kastet op uden noget forudgående tegn på at han var ved at blive syg.

Men det ville være det med koncentrationen der afgjorde det for mig, og så ville jeg utvivlsomt have valgt at lave k(noget jeg kunne hygge med at have ham med at..

Af ren nysgerrighed jeg spørger, for jeg er sikker på at de fleste forældre sagtens kan vurdere det. Men selvom et barn kan lide larm, ville jeg nok de troet at 1 1/2 timen, hvor der selv følgelig ikke er konstant larm, men 300+400 mennesker der griner og klapper samt højt musik indimellem, havde jeg alligevel troet ville have været for meget for hvilken som helst barn.

Min datter har sovet gennem mere larm end det, så hvis det passede ind i en lur kunne vi godt gøre det, jeg tror dog stadig ikke jeg ville have valgt at gøre det...
0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 480
Likede indlæg: 8785

Indlægaf HappyPaww » 7. okt 2018, 17:47

Anlewi skrev:Jeg syntes der er for mange forældre i dag der slæber deres børn med til arrangementer hvor der ikke hører børn til. Jeg nævner i flæng, men viden om at jeg nok bare bliver opfattet som en gamle sur gimpe.

- Roskilde festival
- Aften biograffilm (voksen film)
- Resturanter
- Kulturnatten
- foredrag, koncerter, teaterforestillinger
- fredagskoncert i Tivoli
- arrangement som Pride, Mindekoncert på Rådhuspladsen osv.

Jeg er klar over at livet ikke går i stå fordi man bliver forældre, men jeg tænker ikke det er nødvendigt at slæbe små børn med ovenstående steder, den tid kommer jo igen når de er ældre.

Jeg kan så ikke se hvorfor man ikke skulle kunne tage sin baby med på restaurant eller til fx kulturnat. Især sidstnævnte går man jo rundt i byen og baby sover i en barnevogn :forvirret: Og jeg vil da hellere have babyer på restauranter end 2-7 årige krudtugler der ikke kan sidde nogenlunde stille (og her kan så anbefales en iPad :D).

Der er jo snart sagt ikke noget tilbage ifølge dig, hvor man må deltage med en baby..?
7
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 7. okt 2018, 17:53

HappyPaww skrev:
Anlewi skrev:Jeg syntes der er for mange forældre i dag der slæber deres børn med til arrangementer hvor der ikke hører børn til. Jeg nævner i flæng, men viden om at jeg nok bare bliver opfattet som en gamle sur gimpe.

- Roskilde festival
- Aften biograffilm (voksen film)
- Resturanter
- Kulturnatten
- foredrag, koncerter, teaterforestillinger
- fredagskoncert i Tivoli
- arrangement som Pride, Mindekoncert på Rådhuspladsen osv.

Jeg er klar over at livet ikke går i stå fordi man bliver forældre, men jeg tænker ikke det er nødvendigt at slæbe små børn med ovenstående steder, den tid kommer jo igen når de er ældre.

Jeg kan så ikke se hvorfor man ikke skulle kunne tage sin baby med på restaurant eller til fx kulturnat. Især sidstnævnte går man jo rundt i byen og baby sover i en barnevogn :forvirret: Og jeg vil da hellere have babyer på restauranter end 2-7 årige krudtugler der ikke kan sidde nogenlunde stille (og her kan så anbefales en iPad :D).

Der er jo snart sagt ikke noget tilbage ifølge dig, hvor man må deltage med en baby..?

Enig. Hvis man har sådan en syvsover baby kan man vel have den med til det nærmest det hele. Forstår ikke at der skal være alle de begrænsninger. Sådan en barsel kan fandme være røvsyg og lige til en fødseldepression, hvis man absolut skal holde sig væk fra alting.

Og helt klart, vi var meget mere på restaurant da vores datter var lille baby - nu hvor hun er 2 tager vi altså kun nødigt af sted :lol:
2
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 277
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 4969

Indlægaf Mistermor » 7. okt 2018, 18:22

Sangius skrev:
For nogen er det altså en hård omgang at blive forældre, og så er gør det hverken fra eller til, at få at vide hvor meget man "bør" kunne behovsudsætte ting. Baby tager da absolut ikke skade af et par timer i en barnevogn med bedstemor ved siden af, og hvis det er hvad der kan give lidt plus på overskudskontoen - så kan jeg virkelig ikke se problemet. Nå, det er vel en anden debat.

Jeg mener ikke, at jeg har givet udtryk for, at barnet tager skade af det.
Jeg siger, at hvis jeg skal passe børn, må det blive i deres eller mit hjem. Jeg sidder ikke i en foyer og passer børn, medmindre det er noget, der er bydende nødvendigt for mine børn at deltage i. Så mine børn må finde ud af at få plus på overskudskontoen på en anden måde. - F.eks. går jeg gerne en tur med barnevognen, så de kan sove, hvis de er i søvnunderskud.
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 7. okt 2018, 18:41

Mistermor skrev:
Sangius skrev:
For nogen er det altså en hård omgang at blive forældre, og så er gør det hverken fra eller til, at få at vide hvor meget man "bør" kunne behovsudsætte ting. Baby tager da absolut ikke skade af et par timer i en barnevogn med bedstemor ved siden af, og hvis det er hvad der kan give lidt plus på overskudskontoen - så kan jeg virkelig ikke se problemet. Nå, det er vel en anden debat.

Jeg mener ikke, at jeg har givet udtryk for, at barnet tager skade af det.
Jeg siger, at hvis jeg skal passe børn, må det blive i deres eller mit hjem. Jeg sidder ikke i en foyer og passer børn, medmindre det er noget, der er bydende nødvendigt for mine børn at deltage i. Så mine børn må finde ud af at få plus på overskudskontoen på en anden måde. - F.eks. går jeg gerne en tur med barnevognen, så de kan sove, hvis de er i søvnunderskud.

Det er også okay du ikke gider, så kan man jo håbe de har gode venner eller andet familie der med glæde vil give dem den frihed at sidde med baby så de kan tage en kæresteaften med baby tæt på :) Som man kan se her i tråden er der mange der gerne gør det for både venner og familie, så det er nok ikke et stort problem for dine børn at du ikke gider :)
0
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 452
Likede indlæg: 5421

Indlægaf Zinde » 7. okt 2018, 18:45

I forlængelse af det, Mistermor skriver, tænker jeg, at mange forældre i dag ville være meget bedre tilpas i deres liv, hvis de anså børnene som familiemedlemmer på lige fod med de voksne fremfor projekter, der skal lægges en midlertidig arbejdsindsats i, hvorefter man kan holde fri, mens de bliver passet andetsteds - eller flytter hjemmefra.
6
Mann tracht und Gott lacht
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 277
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 4969

Indlægaf Mistermor » 7. okt 2018, 18:53

godtnavn skrev:
Det er også okay du ikke gider, så kan man jo håbe de har gode venner eller andet familie der med glæde vil give dem den frihed at sidde med baby så de kan tage en kæresteaften med baby tæt på :) Som man kan se her i tråden er der mange der gerne gør det for både venner og familie, så det er nok ikke et stort problem for dine børn at du ikke gider :)

Nu har jeg jo selv opdraget dem, så jeg tvivler meget på, at det vil være den måde, de vælger at have baby på. :) Så du behøver ikke ynke dem.
1
Brugeravatar
missme
Kort karma: 20
Likede indlæg: 350

Indlægaf missme » 7. okt 2018, 19:01

Forstyrrede babyen jer andre? Hvis ikke så var det nok fordi babyen havde det godt og sov eller var vågen men tilfreds. Og så er det jo ikke noget problem, tænker jeg. Vores, iøvrigt meget små babyer, var med til tre udendørs koncerter den første sommer. Den første var de kun tre måneder gamle. De kunne sove gennem alt, og når de var vågne, så var vi mange til at hygge om dem. Vi har altid haft vores piger med til fester, så er de faldet i søvn midt i larmen, i en barnevogn da de var små, og sidenhen på et par stole der var skubbet sammen.
2
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 7. okt 2018, 19:03

Zinde skrev:I forlængelse af det, Mistermor skriver, tænker jeg, at mange forældre i dag ville være meget bedre tilpas i deres liv, hvis de anså børnene som familiemedlemmer på lige fod med de voksne fremfor projekter, der skal lægges en midlertidig arbejdsindsats i, hvorefter man kan holde fri, mens de bliver passet andetsteds - eller flytter hjemmefra.

Anser man da sine børn som projekter, hvis man gerne vil have dem passet? Eller gerne vil have nogle børnefri aftener? Jeg forstår det ikke helt... :gruble:
4
Brugeravatar
Zinde

Indlægaf Zinde » 7. okt 2018, 19:09

Sangius skrev:
Zinde skrev:I forlængelse af det, Mistermor skriver, tænker jeg, at mange forældre i dag ville være meget bedre tilpas i deres liv, hvis de anså børnene som familiemedlemmer på lige fod med de voksne fremfor projekter, der skal lægges en midlertidig arbejdsindsats i, hvorefter man kan holde fri, mens de bliver passet andetsteds - eller flytter hjemmefra.

Anser man da sine børn som projekter, hvis man gerne vil have dem passet? Eller gerne vil have nogle børnefri aftener? Jeg forstår det ikke helt... :gruble:

Når man bruger en retorik som “babyboble” og at “få lov at være sig selv igen”/“tilbage til virkeligheden” (om livet efter barsel), så ja.
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 7. okt 2018, 19:13

Mistermor skrev:
godtnavn skrev:

Nu har jeg jo selv opdraget dem, så jeg tvivler meget på, at det vil være den måde, de vælger at have baby på. :) Så du behøver ikke ynke dem.

Som sagt har jeg ikke ondt af dem, fordi alle ens familie og venner lige netop ikke vil være der i alle situationer, hvilket er okay :)

Og måde at vælge at have en baby på? Du skriver selv du godt vil passe babyen hjemme hvis de tager i biografen, jeg forstår ikke hvad der er mere forkert ved at vælger at have babyen tæt på end som dit forslag at de tager længere væk fra babyen ved at efterlade den hjemme...
1
1234
Kort karma: 82
Likede indlæg: 2157

Indlægaf 1234 » 7. okt 2018, 19:21

Zinde skrev:
Sangius skrev:

Når man bruger en retorik som “babyboble” og at “få lov at være sig selv igen”/“tilbage til virkeligheden” (om livet efter barsel), så ja.

Babyboble er vel ikke anderledes end den forelskelsesboble de fleste par er i i starten af et forhold.
For mig er det i hvert fald lidt det samme koncept.
Og selvom forelskesesboblen er fantastisk ,er den også meget sund at komme ud af en gang i mellem.
1
Brugeravatar
Zinde

Indlægaf Zinde » 7. okt 2018, 19:24

1234 skrev:
Zinde skrev:
Sangius skrev:

Babyboble er vel ikke anderledes end den forelskelsesboble de fleste par er i i starten af et forhold.
For mig er det i hvert fald lidt det samme koncept.
Og selvom forelskesesboblen er fantastisk ,er den også meget sund at komme ud af en gang i mellem.

Og det er netop dén brug af ordet babyboble, jeg opponerer imod. Som om det er noget, man bør være opmærksom på ikke at blive for opslugt af.
Det er meningen, at en nybagt mor skal være symbiotisk forbundet til sin baby. Det er ikke noget, der er ‘sundt at komme ud at en gang imellem’.
4
1234
Kort karma: 82
Likede indlæg: 2157

Indlægaf 1234 » 7. okt 2018, 19:32

Zinde skrev:Og det er netop dén brug af ordet babyboble, jeg opponerer imod. Som om det er noget, man bør være opmærksom på ikke at blive for opslugt af.
Det er meningen, at en nybagt mor skal være symbiotisk forbundet til sin baby. Det er ikke noget, der er ‘sundt at komme ud at en gang imellem’.

Så er vi bare uenig.
Jeg tror nu næppe symbiosen bliver brudt af et par timers samvær med barnets far.
Vil du så også mene det forkert hvis moren har en kort barsel for, at faren også kan være sammen med barnet for det bryder da symbiosen i endnu højere grad?
2

Tilbage til "Børn"