2 eller 3 børn?

primle
Kort karma: 92
Likede indlæg: 748

Re: 2 eller 3 børn?

Indlægaf primle » 30. okt 2018, 14:34

Jeg er selv i tvivl om 2 eller 3 børn. Kan sagtens forstå dig TS.

I bund og grund kommer lysten og ønsket til at blivr det afgørende for os. Hvor vi lander ved jeg ikke.

Men en ting som størrelse på familie betyder noget for mig. Som flere nævner har de selv været meget glade for fætre og kusiner osv. Det har jeg også selv. Mine børn kommer til at få det i en meget mindre størrelsesorden. Min mand er enebarn og jeg har én bror. Så det sætter sine begrænsninger. Og det er også en af mine overvejelser ifht et menneske mere i familien.
0
SjuskeMor
Kort karma: 16
Likede indlæg: 87

Re: 2 eller 3 børn?

Indlægaf SjuskeMor » 31. okt 2018, 19:59

Nu kommer jeg jo godt nok lidt sent ind i tråden. Men jeg har 3 børn, og fik dem indenfor 4 år. Og ja, det er sygt hårdt, og så er de drenge og sidder heller ikke lige ned særlig længe af gangen. Og slås. Og råber. Den ældste har sågar lidt problemer i skolen fordi han virkelig er hypersensitiv. Nr to er mega stædig og har virkelig temperament, og så er der nr 3 som bare kom ud af maven og sov videre de første 4 mdr af sit liv, og i det store hele faktisk har været så nem at man slet ikke forstår det, specielt i forhold til de to andre. Han er 3 nu, og stadig faktisk super mild og glad og god til at tulle rundt og køre sit eget show.

Jeg er nok meget farvet af min omgangskreds, hvor jeg er en af dem der faktisk har få børn i forhold til flertallet. Kender alligevel mere end en håndfuld som har 6-7 børn, og endnu et par håndfulde med 4-5 børn. Og et lille bitte fåtal som har 1-2-3 børn. Jeg kunne godt tænke mig en eller to mere, men jeg kunne også godt tænke mig at lave noget som individ, fremfor at hele mit liv handler om at være mor. F.eks at begynde på drømmeuddannelsen, og senere i drømmejobbet.

Så for os har nr 3 ikke været det store at skrive hjem om. Men det er så sindssygt forskelligt, og kommer fuldstændig an på ens egne ambitioner og ønsker, og endnu mere an på hvilket barn der kommer ud.
1

Tilbage til "Børn"