Børn og nøgenhed

Gik du i bad med...

Gik du i bad med dine forældre
25
49%
Gik/går du i bad med dit barn
26
51%
 
Afgivne stemmer: 51
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Børn og nøgenhed

Indlægaf icelady » 15. dec 2015, 10:50

Nu raser debatten igen, pga Torben Chris´ FB-opdatering.

Så hvordan forholder I jer? Er det pædofili at gå i bad med sit barn? Er det snerpethed,når andre mener det er klamt og at overskride barnets grænse? Er det naturligt?

Og som en bonus, en lille afstemning:

Gik du i bad med dine forældre, da du var barn?
Gik/går du i bad med dit barn?


Personligt har jeg intet problem med det.
Hvis man som forælder har vist og lært sit barn et naturligt forhold til sin krop, så vil jeg mene der ikke kan lægges noget seksuelt i det.
Dog kan det ikke overskride mine personlige grænser, for igen; det handler om et forældre/barn-forhold, som forhåbentligt ikke indeholder noget seksuelt.

Personligt kan jeg ikke se det skadelige eller forkastelige i det, men eftersom folk har forskellige holdninger vil der jo være folk, der kalder det klamt og andre lidet flatterende ting.

Ang grænser; på et tidspunkt kan man som forældre aflæse ens børns signaler og lytte til dem, når de selv begynder at føle det som en overskridelse af deres grænser.

Da jeg var barn var jeg i bad med både min mor og far, og mine ældre søskende.Det var fællesbade :D
Både min eksmand og jeg gik i bad med vores børn.
Jeg kan ikke huske hvilken alder vores børn havde, da vi stoppede med at gå i bad med dem.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Børn og nøgenhed

Indlægaf Hunkat » 15. dec 2015, 10:53

Jeg gik i bad med mine forældre indtil jeg blev gammel nok til at tage vare på mig selv, så gik jeg i bad med min søster som er 2 år yngre. Det gjorde vi vist indtil badekaret blev for lille til os begge to (Jeg tænker en 6-7-8 år gamle ca.) Jeg var oppe i teenageårene før det blev for pinligt at gå på toilettet mens en forældre var i bad.

Jeg regner bestemt med at bade nøgen med mine (endnu fiktive) børn og at min mand gør det samme hvis han alligevel skal i bad.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Børn og nøgenhed

Indlægaf Tibbler » 15. dec 2015, 12:22

For mig er det også ganske naturligt med nøgenhed. Jeg tager ofte bad med sønnen på 4 - så sidder han enten i baljen ved siden af, eller er under bruseren sammen med mig; Det er super hyggeligt :lun:

Sønnen på 10 bader selv - Men vi må gerne komme derud, og han er ikke specielt blufærdig.

Hvis jeg har været i bad, så går jeg da også gennem huset uden tøj på - Med mindre der er gæster; Det vil jeg alligevel ikke byde dem :D

Jeg vil dog sige; at jeg kunne dog ikke finde på at lægge billeder af det op på facebook; det bliver i familiealbummet - og der må det gerne være. Det er jo trods alt hyggelige stunder i børnenes opvækst.

Jeg har i øvrigt et billede af mig selv i bad med min far, da jeg var barn - Bliver bare glad, når jeg ser det billede :lun:
1
Brugeravatar
Brutus
Indlæg: 773
Tilmeldt: 20. sep 2015, 16:03
Kort karma: 38
Likede indlæg: 1175

Re: Børn og nøgenhed

Indlægaf Brutus » 15. dec 2015, 12:33

Jeg var også tit og mange gange i bad med min (nu voksne )datter da hun var lille, og det hyggede vi os gevaldigt med, og ingen af os har tilsyneladende taget skade af det.
0
If it is not yours, dont take it
If it is not right, dont do it.
If it is not true, dont say it.
If you dont know, shut up

(Japanese Wisdom)
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15288
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Børn og nøgenhed

Indlægaf Delfin » 15. dec 2015, 12:46

1. Jeg kan ikke huske det.
Jeg tror det ikke, men jeg kan huske mine forældre gå nøgne fra soveværelse til badeværelse, så det har nok ikke været fordi, vi ikke måtte se dem nøgne. Det første sted, jeg boede, var der i øvrigt ikke bad, og vi blev badet i en balje på køkkenbordet, så det har jo sat sin naturlige begrænsning.

2. Ja, jeg har badet sammen med mit barn.
Ikke hver gang, men når jeg fandt det praktisk i forhold til dagens gang. Det stoppede stort set samtidig med, at hun gik fra balje til brusebad. Der er ikke den store fordel ved at være to under samme bruser, det er jo bare pissekoldt for den, der ikke er plads til :D

Hendes far har ikke badet sammen med hende, og han havde altid underbukser på, når han gik til badet. Det var hans eget ønske og ikke noget, vi diskuterede. Jeg har i grunden aldrig spurgt ham, men måske det bunder i en kulturting fra hans hjemland.
0
14 11 14
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2023

Re: Børn og nøgenhed

Indlægaf Fuck.exe » 15. dec 2015, 13:35

Jeg kan ikke huske om jeg gik i bad med mine forældre, men det har jeg nok gjort. Jeg er dog sikker på at jeg ikke har set mine forældre nøgen siden jeg selv begyndte at blive blufærdig omkring 9 års alderen.

Jeg bader selv nogle gange med min søn. Han bader også med sin far. Generelt har vi et afslappet forhold til nøgenhed herhjemme, og jeg tror ikke at nogen af os spekulerer over at vi nogle gange ikke har tøj på. Når min dreng en dag når en alder hvor han finder min nøgenhed grænseoverskridende, så vil jeg selvfølgelig respektere dette og dække mig lidt til. Han skal ikke påduttes mine trætte bryster og appelsinhud fordi jeg har behov for at lufttørre :D

At det så ikke er specielt fedt at bade med min søn, er en helt anden snak. Hold nu op et skrigeri hvis han ikke har bruseren hele tiden, og jeg drister mig til at skylle shampoo ud af mit hår :rulle:
1
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59512

Re: Børn og nøgenhed

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. dec 2015, 13:41

Ja, i svømmehallen har jeg badet med mine forældre, ellers ikke, men det har altså ikke været et spørgsmål om ikke at se hinanden nøgne, for det gjorde vi, men om at mine forældre sikkert bare fandt en anden løsning mere praktisk.
Jeg blev tidligt ret stor, den højeste i børnehaven og indskoling, så det har nok også spillet ind.

Hvis det er mest praktisk sådan, vil jeg helt sikkert bade med mit barn, og han/hun må gerne se mig nøgen.
0
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Børn og nøgenhed

Indlægaf Anne Droid » 15. dec 2015, 14:26

Jeg kan huske at jeg har været i bad med min mor. Ellers var det min storebror jeg var i bad med.

Jeg tror ikke jeg har været i bad med min søn og nu vil det nok blive lidt akavet. Han er trods alt 18 :-D

Jeg har været i bad med kærestens datter på 7 år et par gange. Det har været pga opkast eller at hun er kommet ud på badeværelset når kæresten og jeg skulle i bad og hun også ville.

Vi voksne sover nøgne og kommer en af smålingerne ind om natten, så tager vi ikke tøj på af den grund.
0
Klimatosse
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Børn og nøgenhed

Indlægaf Panton » 15. dec 2015, 16:06

Hos os (mor og knægt) er vi meget loose omkring nøgenhed. Sådan har det altid været og min søn er ikke det mindste blufærdig overfor mig, og han bliver 11 til næste år. Vi sover begge nøgne og så sent som i sommers på ferie, gik vi i bad sammen. Det var nemmest og hurtigst, for køen var lang. Det var der ingen af os der havde nogle issues med og jeg lagde ikke mærke til om nogen var forarget.

Menstrution kender han også, han ser det ligge på badeværelset og har for længst spurgt hvad det er og ved også hvad det gør og at jeg stadig i teorien kunne blive gravid. Summasummarum, vi er meget åbne og den dag han ønsker en ændring af slagets gang pga. alder og blufærdighed, så har jeg tænkt mig at ændre min nøgenhed. Jeg vil jo ikke gøre ham utilpas og han ved godt han bare skal sige det.

Så helt overordnet, vi er helt cool og afslappet herhjemme. hos mine egne forældre, ja der husker jeg intet, men det var også kaos, druk og vold . Så intet kan sammenlignes der:)
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Børn og nøgenhed

Indlægaf Tanten » 15. dec 2015, 16:16

Jeg gik som lille i bad med min mor (og af og til min mormor), og selv i teenageårene sad jeg på toiletlåget og snakkede med min far, mens han lå i blød i badekarret - vi havde simpelthen et samtale-lokum. Jeg har badet med mine sønner, indtil de kunne vaske sig selv, og de har set mig i bade-, toilet og påklædningssituationer, indtil de ved 10-11-års alderen selv blev blufærdige, hvilket naturligvis blev respekteret.

Nøgenhed mellem normalt fungrende forældre og børn har intet med seksualitet at gøre, og kan dermed aldrig blive til pædofili, og jeg tvivler stærkt på, at små børn oplever det som et overgreb at blive vasket forneden. Mon ikke de er mere trætte af at få vasket hår?

Der er intet galt med blufærdighed, og det er da helt ok, hvis nogen voksne ikke bryder sig om, at deres børn ser dem uden tøj på - men undlad venligst at indlæse pædofile tendenser i os andre, der er ligeglade og synes, det er praktisk at have ungen med under bruseren.
2
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Børn og nøgenhed

Indlægaf Joe » 15. dec 2015, 16:51

Jeg badede i badekar med min far. Sikkert også med min mor. Og med min storesøster og lillebror, vi kunne sagtens være tre børn i badekarret.
Det eneste jeg husker som træls, var den måde, min far holdt mit hoved på, når han vaskede mit hår. Men det var lige så træls, når han børstede mine tænder.

Jeg husker det til gengæld som.ubehageligt at få taget temperatur i numsen, og det har jeg ikke umiddelbart tænkt mig at gøre på mine imaginære børn. Men fællesbad fortsætter jeg højst sandsynligt med, når jeg får børn.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Børn og nøgenhed

Indlægaf Flora » 15. dec 2015, 18:11

Jeg kan ikke mindes at jeg har været i bad med mine forældre derhjemme, men jeg var da ofte i karbad med mine to ældre brødre. I svømmehallen badede jeg selvfølgelig med mine forældre. Også med min far i mændenes omklædningsrum, hvis min mor ikke var med. Han kunne jo ikke rigtig sende mig ind til damerne alene, så længe jeg ikke var gammel nok til at kunne klare badet selv. Det ser jeg nu heller ikke noget mærkeligt i.
0
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Børn og nøgenhed

Indlægaf Firebird » 15. dec 2015, 18:26

Nu er jeg en 60`er unge, og dengang var der jo ingen der skreg op om pædofili eller nogetsomhelst andet. Jeg tøffede velvilligt i bad med min far, og gloede direkte ind i hans tissemand som jeg stod dernede. Det mest ubehagelige ved den situation, var at min far ikke lige helt havde styr på det med shampoo, og det sved af helvede til når jeg fik det i øjnene.

Før kroppen blev amerikaner seksualiseret, rendte jeg også rundt og legede voyeur og exhibitionist. Ud på græsplænen, fat i et vandfad, ind gennem hækken også hælde hele lortet ned over en intetanende Niller (Niels, naboknægten) Som øjeblikkeligt smed tøjet, og jagtede mig med haveslangen. Det var helt normalt. Hermed et billede, af en helt normal sommerdag i 1972, hvor Niller og jeg jagtede hinanden med vand, og min mor (hun var ikke pædofil) fotograferede os fordi hun synes det var skægt. Og folks..... Husk så lige en ting. Under tøjet, er vi alle nøgne. :P
Senest rettet af Firebird 7. jan 2016, 17:11, rettet i alt 1 gang.
4
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Børn og nøgenhed

Indlægaf Tanten » 15. dec 2015, 21:21

Jeg kommer i tanker om, at jeg også ofte var med min far til old boys fodbold (så old kan han jo egentlig ikke have været dengang). Det var ude på landet, og hans holdkammerater var alt andet end hippie-agtige - men alligevel var det altså helt ok og naturligt, at vi børn m/k kom ind i omklædningsrummet efter træning eller kamp og fik nogle småpenge til kiosken. Der stod alle de andre fædre/mænd i mere eller mindre afklædt tilstand, og dengang var der absolut ingen, der tænkte, at et barn kunne tage skade af at se en tissemand i fredstid, eller at nogen af mændene skulle have skumle hensigter.
0
Nemon.
Indlæg: 121
Tilmeldt: 24. sep 2015, 18:27
Kort karma: 8
Likede indlæg: 99

Re: Børn og nøgenhed

Indlægaf Nemon. » 15. dec 2015, 21:23

Jeg gik kun i bad med mine forældre, i svømmehallen.
Min søn ( 5 år) er for det meste med mig i bad. Det er lettest.
Senest rettet af Nemon. 16. dec 2015, 18:25, rettet i alt 2 gange.
0

Tilbage til "Børn"