Hvordan får jeg min datter til at gå op ad trapperne?

Undtagelsen
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1390

Re: Hvordan får jeg min datter til at gå op ad trapperne?

Indlægaf Undtagelsen » 15. nov 2018, 19:29

Jeg synes det lyder fantastisk, hvis det virker med chokoladeknapper. I denne situation må man gå efter whatever works. Formentlig vil det ret hurtigt blive hverdag for hende at gå op ad trapperne og så glemmer hun belønningen.

Og ja - her kørte vi chokoladeknapmodellen, da bleen skulle smides og det blev netop hurtigt hverdag, hvor belønningen blev glemt.
5
ajnaM
Kort karma: 389
Likede indlæg: 8619

Re: Hvordan får jeg min datter til at gå op ad trapperne?

Indlægaf ajnaM » 15. nov 2018, 22:24

Knirkemis skrev:
Nå, men i dag blev så dagen, hvor jeg lokkede med chokoladeknapper. Det virkede fantastisk, men det gjorde det jo også første gang vi skulle fange hendes kanin op af trappen.
Jeg vil se om det virker igen, og så bliver der rost og langsomt trappet ned på, hvor meget chokolade det udløser at gå en etage op. Forhåbentlig kan hun til sidste gå hele vejen op og få en enkelt belønning, indtil den bliver erstattet af noget frugt eller lignende.

Det er meget imod mine pædagogiske principper, men jeg gider simpelthen ikke kampene på trappen. Vi bliver begge kede af det i sidste ende, og det er det ikke værd.

:klap:

Vi har brugt bestikkelsesmetoden et par gange - blandt andet da han skulle lære at tørre sig selv. Han kunne godt, men gad ikke (af mystiske årsager), så vi lavede en lille 'kalender', hvor han fik en stjerne hver gang, han tørrede sig selv, og når han havde samlet 20 stjerner, fik han en gave.

Det var ikke det mest pædagogiske. Men det virkede - han har i hvert fald tørret sig selv siden. ;) Og det er ikke fordi, han regner med, at der falder en belønning af, hver gang han gør noget.
1

Tilbage til "Børn"