Psykologhjælp til 11 årig

Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10681

Re: Psykologhjælp til 11 årig

Indlægaf Little_Woman » 5. nov 2018, 10:09

Jeg arbejder i PPR, sammen med psykologerne, og ville til enhver tid lade dem komme ind over, hvis min søn får behov.

Der er SÅ mange af jeres børns vuggestue/børnehave/skolekammerater der har haft, har eller får brug for support - det er mere vanligt end man skulle tro :)
3
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Psykologhjælp til 11 årig

Indlægaf MOGA » 5. nov 2018, 16:26

Og så skal man huske på, at kommunerne organiserer sig forskelligt.
Jeg er også socialrådgiver i en Familieafdeling, og hos os bliver alle nye henvendelser screenet tværfagligt for at vurdere, hvilket team der skal sættes på. Så hos os kan man altså ikke “bare” blive henvist til PPR. I øvrigt har vi et rigtig tæt samarbejde med både PPR, sundhedsplejersker, tale/hørepædagoger m.m. Det er mit indtryk, at det er sådan mange steder.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20843

Re: Psykologhjælp til 11 årig

Indlægaf Zombie » 5. nov 2018, 16:44

Jeg begyndte i børnepsykiatrisk, kom senere over i ungdomsditto og endte i voksenafdelingen. Min journal er tung og hård læsning, men det har aldrig ligget mig til last på nogen som helst måde.

Efter de fyldte 18 år skal man være obs, hvis den unge vil i politiet eller være frømand, da de kan indhente sundhedsoplysninger. Men det er også det eneste.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20843

Re: Psykologhjælp til 11 årig

Indlægaf Zombie » 5. nov 2018, 20:31

Addendum:
De skal spørge, om de må udveksle oplysninger mellem fx psykiatrien og kommunen. Jeg satte ingen krydser så de må ikke dele oplysninger med nogen.
Man styrer det selv og reglerne er skrappe.
1
aka Forbies

:gammel:
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Psykologhjælp til 11 årig

Indlægaf MOGA » 5. nov 2018, 21:20

Zombie skrev:Addendum:
De skal spørge, om de må udveksle oplysninger mellem fx psykiatrien og kommunen. Jeg satte ingen krydser så de må ikke dele oplysninger med nogen.
Man styrer det selv og reglerne er skrappe.


På børneområdet er der lidt mere lempelige regler, efter konkret vurdering, jf. Retssikkerhedsloven § 11c:

“Hvis det er nødvendigt for sagens behandling, kan kravet om samtykke efter § 11 a, stk. 1 og 6, fraviges i sager om

1) særlig støtte til børn og unge efter kapitel 11 i lov om social service, hvor myndighederne kan påbegynde en sag eller træffe afgørelse uden forældrenes samtykke, samt i forbindelse med undersøgelser efter § 50 i lov om social service”

Vi forsøger altid at indhente samtykke, og indhenter sjældent oplysninger uden - men kan altså beslutte at gøre det.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7389
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1567
Likede indlæg: 23313

Re: Psykologhjælp til 11 årig

Indlægaf Aragorn » 5. nov 2018, 21:42

Depeche_Mama skrev:Ej nu er I altså SUPER paranoide over det kommunale system :lol:

Jeg er socialrådgiver, og jeg arbejder i en børne- og familieafdeling, og jeg har da lige godt aldrig oplevet, at det ligger et barn til last, at der har været behov for støtte på et tidspunkt.
Altså det hvis man får bank af sine forældre og så videre i den boldgade, bliver vi da voldsomt bekymrede! Men der kan saftsusme være mange årsager til, at man har behov for støtte. Uden at der 'står noget i ens papirer'.


Paranoide?

Er man paranoid hvis man mener det sociale system er inkompetent i bedste fald, destruktivt realistisk set?

Hvor mange penge var det, hende fra socialstyrelsen stak af med? Socialstyrelsen af alle steder!
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.

Tilbage til "Børn"