Psykologhjælp til 11 årig

Brugeravatar
Depeche_Mama
Kort karma: 47
Likede indlæg: 504

Re: Psykologhjælp til 11 årig

Indlægaf Depeche_Mama » 5. nov 2018, 08:15

SurSødSovs skrev:
Depeche_Mama skrev:Ej nu er I altså SUPER paranoide over det kommunale system :lol:

Jeg er socialrådgiver, og jeg arbejder i en børne- og familieafdeling, og jeg har da lige godt aldrig oplevet, at det ligger et barn til last, at der har været behov for støtte på et tidspunkt.
Altså det hvis man får bank af sine forældre og så videre i den boldgade, bliver vi da voldsomt bekymrede! Men der kan saftsusme være mange årsager til, at man har behov for støtte. Uden at der 'står noget i ens papirer'.

Min bror har papirer så lange fra sin barndom. At få sagsbehandlere til at læse dem er umuligt. Det gider de da ikke :generr: er slet ikke sikker på, de ved, hvor de ligger

Voksensystemet ved ikke nødvendigvis, hvad børnesystemet har foretaget sig.
Men vi går vist off topic :)

En har tildelt mig et kort og kommenteret på, at jeg i mit forrige indlæg har lavet en grinende smiley. Den er altså henvendt til, at det kan være farligt at søge hjælp ved kommunen, fordi det så skulle ligge en til last senere i livet. Det er det IKKE.
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Little_Woman
Kort karma: 373
Likede indlæg: 3417

Indlægaf Little_Woman » 5. nov 2018, 10:09

Jeg arbejder i PPR, sammen med psykologerne, og ville til enhver tid lade dem komme ind over, hvis min søn får behov.

Der er SÅ mange af jeres børns vuggestue/børnehave/skolekammerater der har haft, har eller får brug for support - det er mere vanligt end man skulle tro :)
3
Nu med fugl
MOGA
Kort karma: 215
Likede indlæg: 2165

Indlægaf MOGA » 5. nov 2018, 16:26

Og så skal man huske på, at kommunerne organiserer sig forskelligt.
Jeg er også socialrådgiver i en Familieafdeling, og hos os bliver alle nye henvendelser screenet tværfagligt for at vurdere, hvilket team der skal sættes på. Så hos os kan man altså ikke “bare” blive henvist til PPR. I øvrigt har vi et rigtig tæt samarbejde med både PPR, sundhedsplejersker, tale/hørepædagoger m.m. Det er mit indtryk, at det er sådan mange steder.
0
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 673
Likede indlæg: 9004

Indlægaf Zombie » 5. nov 2018, 16:44

Jeg begyndte i børnepsykiatrisk, kom senere over i ungdomsditto og endte i voksenafdelingen. Min journal er tung og hård læsning, men det har aldrig ligget mig til last på nogen som helst måde.

Efter de fyldte 18 år skal man være obs, hvis den unge vil i politiet eller være frømand, da de kan indhente sundhedsoplysninger. Men det er også det eneste.
1
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 673
Likede indlæg: 9004

Indlægaf Zombie » 5. nov 2018, 20:31

Addendum:
De skal spørge, om de må udveksle oplysninger mellem fx psykiatrien og kommunen. Jeg satte ingen krydser så de må ikke dele oplysninger med nogen.
Man styrer det selv og reglerne er skrappe.
1
MOGA
Kort karma: 215
Likede indlæg: 2165

Indlægaf MOGA » 5. nov 2018, 21:20

Zombie skrev:Addendum:
De skal spørge, om de må udveksle oplysninger mellem fx psykiatrien og kommunen. Jeg satte ingen krydser så de må ikke dele oplysninger med nogen.
Man styrer det selv og reglerne er skrappe.

På børneområdet er der lidt mere lempelige regler, efter konkret vurdering, jf. Retssikkerhedsloven § 11c:

“Hvis det er nødvendigt for sagens behandling, kan kravet om samtykke efter § 11 a, stk. 1 og 6, fraviges i sager om

1) særlig støtte til børn og unge efter kapitel 11 i lov om social service, hvor myndighederne kan påbegynde en sag eller træffe afgørelse uden forældrenes samtykke, samt i forbindelse med undersøgelser efter § 50 i lov om social service”

Vi forsøger altid at indhente samtykke, og indhenter sjældent oplysninger uden - men kan altså beslutte at gøre det.
0
Aragorn
Kort karma: 396
Likede indlæg: 4279

Indlægaf Aragorn » 5. nov 2018, 21:42

Depeche_Mama skrev:Ej nu er I altså SUPER paranoide over det kommunale system :lol:

Jeg er socialrådgiver, og jeg arbejder i en børne- og familieafdeling, og jeg har da lige godt aldrig oplevet, at det ligger et barn til last, at der har været behov for støtte på et tidspunkt.
Altså det hvis man får bank af sine forældre og så videre i den boldgade, bliver vi da voldsomt bekymrede! Men der kan saftsusme være mange årsager til, at man har behov for støtte. Uden at der 'står noget i ens papirer'.

Paranoide?

Er man paranoid hvis man mener det sociale system er inkompetent i bedste fald, destruktivt realistisk set?

Hvor mange penge var det, hende fra socialstyrelsen stak af med? Socialstyrelsen af alle steder!
0
I think I see your way
I’d really like to know
If only for a day, something so beautiful
I know now what it’s worth
I’ll go with you to the ends of the earth

Tilbage til "Børn"