Pyllermor slår til...

Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Pyllermor slår til...

Indlægaf Kanga » 3. nov 2018, 17:13

... Måske?!

Min søn er seks år og går i 0. klasse. De undervises på kryds af klassetrin. Nu er han inviteret til fødselsdag hos en af de større drenge. Det holdes på en skole med svømmehal og sportshal. Jeg kender stedet og ved, at svømmehallen er ét bassin, der er lavt i den ene ende og så bliver dybere og dybere. Der står i invitationen, at de skal i svømmehal og sportshal, have bade- og idrætstøj med.

Mit dilemma: Min søn kan ikke svømme. Han er ikke tryg ved vand, og får han hovedet under, panikker han. Han er vant til at blive mandsopdækket, når vi er i pool eller svømmehal.

SÅ, det store spørgsmål er; skal min søn til den fødselsdag? Skal jeg sende ham afsted med hjertet oppe i halsen? Skal jeg spørge, om de har brug for en ekstra hånd og tage med? Skal jeg `bare` ringe til forældrene og spørge ind til arragementet og oplyse, at min søn ikke er den største vandhund?

Jeg vil ham det bedste og jeg synes det er fedt, at familien inviterer på kryds af klassetrin, og jeg ved, at min søn elsker at blive inviteret til sine kammerater. Men jeg synes den der svømmehal trigger noget i mig.

Kanga
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Pyllermor slår til...

Indlægaf Sangius » 3. nov 2018, 17:36

Kan du ikke tage med og kigge på mens de svømmer? Så er du sikker på at der er øjne på ham hele tiden :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Pyllermor slår til...

Indlægaf twinkle » 3. nov 2018, 17:39

Jeg synes ikke du er pylret.
Jeg ville nok ringe til forældrene og spørge ind til det med svømningen og oplyse, at din søn ikke kan svømme (endnu) og er utryg ved vand. Det kan jo være, at de laver forskellige arrangementer, og at man ikke nødvendigvis går glip af noget ved ikke at være med i svømmeren.
3
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Pyllermor slår til...

Indlægaf Bergen » 3. nov 2018, 19:15

Min datter i 1 klasse er vant til vand, da hun går til svømning og klarer sig fint med en SwimFin svømmefidus, men ærligt jeg ville ikke være tryg ved at sende hende afsted i en stor svømmehal uden at tjekke, at der er fornuftigt opsyn. Jeg synes ikke, at du pyldrer.
1
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Pyllermor slår til...

Indlægaf Depeche_Mama » 3. nov 2018, 19:28

Jeg ville kontakte forældrene og høre mere til arrangementet, og så ville jeg evt. selv tage med.

Jeg synes på ingen måde, du er pylret. Jeg ville have det på fuldstændig samme måde. Synes slet ikke en svømmehal egner sig til børnefødselsdag. Der skal så kort tid til, at det går helt galt.
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: Pyllermor slår til...

Indlægaf Kanga » 3. nov 2018, 20:36

Depeche_Mama skrev:Jeg ville kontakte forældrene og høre mere til arrangementet, og så ville jeg evt. selv tage med.

Jeg synes på ingen måde, du er pylret. Jeg ville have det på fuldstændig samme måde. Synes slet ikke en svømmehal egner sig til børnefødselsdag. Der skal så kort tid til, at det går helt galt.


Det er netop det. Hvis han ryger med hovedet under på 90 cm vand, hvem siger, han kan redde sig selv op igen? Der er inviteret 10-12 børn, så vidt jeg kan se på intra. Hvis det kun er fødselsdagsbarnets forældre der r til stede, får de da nok at se til.

Vi må lige vende den herhjemme igen. Og som minimum må jeg ringe til forældrene.

Kanga
0
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27068

Re: Pyllermor slår til...

Indlægaf ajnaM » 3. nov 2018, 21:08

Jeg ville ringe til forældrene og tage en snak - og i øvrigt snakke med sønnen om, hvordan han gerne ville have det, og lige tale om at de store drenge godt kan være vilde osv.

Var det en mulighed, at du tog med, og ønskede sønnen det, ville jeg gøre det. Men der kan sikkert også være andre løsninger, hvis forældreparret eksempelvis har taget et sæt bedsteforældre eller lignende med. Guderne vide, at jeg ville indhente forstærkninger, hvis jeg skulle holde børnefødselsdag i svømmeren! :lol:
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Pyllermor slår til...

Indlægaf Depeche_Mama » 3. nov 2018, 21:23

Kanga skrev:
Depeche_Mama skrev:Jeg ville kontakte forældrene og høre mere til arrangementet, og så ville jeg evt. selv tage med.

Jeg synes på ingen måde, du er pylret. Jeg ville have det på fuldstændig samme måde. Synes slet ikke en svømmehal egner sig til børnefødselsdag. Der skal så kort tid til, at det går helt galt.


Det er netop det. Hvis han ryger med hovedet under på 90 cm vand, hvem siger, han kan redde sig selv op igen? Der er inviteret 10-12 børn, så vidt jeg kan se på intra. Hvis det kun er fødselsdagsbarnets forældre der r til stede, får de da nok at se til.

Vi må lige vende den herhjemme igen. Og som minimum må jeg ringe til forældrene.

Kanga


Min 7årige vil vildt gerne holde fødselsdag i svømmehallen, men jeg tør på ingen måde. De er for små, og jeg ville være mega nervøs for, om der gik noget galt.
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Pyllermor slår til...

Indlægaf Sof » 3. nov 2018, 21:30

Jeg har været til mange svømmehals-fødselsdage som 0.-3. klasses elev, det var helt normalt at der var flere forældre med end fødselsdagsbarnets. Som du selv skriver så kan du jo lige til en start ringe eller skrive for at høre hvad de har planlagt, men jeg ville ikke selv have noget imod at tage med :)
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Pyllermor slår til...

Indlægaf hotlips » 3. nov 2018, 21:37

Jeg ville tilbyde at tage med til svømmehalsdelen og hvis det blev afvist ville sige at de måtte have en rigtig god fest.

Jeg er ligeglad med at være pylret eller brokkemor, jeg vil simpelthen ikke tage den slags risici, og det er sket for mange gange at børn er druknet eller har været tæt på uden nogen kan forstå det bagefter fordi de voksne bestemt mener de har holdt øje.

Desuden har jeg en dreng der er glad for vand, men han går helt i sort hvis han får vand i hovedet, og det er ikke noget jeg vil risikere bliver værre fordi han er lige har været lidt for meget overladt til sig selv på sådan en dag.

Jeg synes det er fint de holder fødselsdag på tværs men jeg synes ikke det virker helt gennemtænkt at de gør det sådan et sted med så små børn.
0
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: Pyllermor slår til...

Indlægaf Kanga » 3. nov 2018, 21:45

Tak for input.
Jeg hælder mest til, at han ikke skal med. Også selvom der er andre og flere, der holder opsyn.
I sommers sagde vi nej til en legeaftale med en kammerat, fordi de planlagde at tage ud og bade. Én ting er, at forældrene jo gør deres bedste og alt hvad de kan. Noget andet er, at jeg ikke synes andre skal have ansvaret for mit ikke-svømmende barn, som ikke er tryg ved vand.
0
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Pyllermor slår til...

Indlægaf Bergen » 3. nov 2018, 22:04

Depeche_Mama skrev:
Kanga skrev:
Depeche_Mama skrev:Jeg ville kontakte forældrene og høre mere til arrangementet, og så ville jeg evt. selv tage med.

Jeg synes på ingen måde, du er pylret. Jeg ville have det på fuldstændig samme måde. Synes slet ikke en svømmehal egner sig til børnefødselsdag. Der skal så kort tid til, at det går helt galt.


Det er netop det. Hvis han ryger med hovedet under på 90 cm vand, hvem siger, han kan redde sig selv op igen? Der er inviteret 10-12 børn, så vidt jeg kan se på intra. Hvis det kun er fødselsdagsbarnets forældre der r til stede, får de da nok at se til.

Vi må lige vende den herhjemme igen. Og som minimum må jeg ringe til forældrene.

Kanga


Min 7årige vil vildt gerne holde fødselsdag i svømmehallen, men jeg tør på ingen måde. De er for små, og jeg ville være mega nervøs for, om der gik noget galt.


Vi holdt svømmefødselsdag på Lyngbyvej i Vangede hos en privat svømmelærer, der har en lille privat hal, da A blev 7.
Det er her vores datter modtager svømmeundervisning, så det faldt naturligt og de har tilbuddet.

Det var med 100% deltagelse af klassens piger, men rammerne var også, at en profesionel svømmelærer (A's vanlige lærer, der er pissesej til børn) havde opsyn/ansvar/tilstede 100% af badetiden og kun disse børn var i bassinet (30 grader 40 m2 undervisningsbassin) de 45 min..

Hun aktiverede dem med øvelser/lege og så var der kage/boller/kakao efter bad og omklædning i salen ved siden af. De kunne låne hjælpemidler som den seje hajfinne og svømmeorme. Alle fik på - læreren "solgte" det fremragende.

Vi havde inviteret alle forældre til kaffe/te/sodavand og lagt svømmelærerens materiale om børnefødselsdag med indbydelsen.

Forældrene kunne se ungerne hele tiden gennem en glasvæg mellem svømmebassin og sal. Det blev meget positivt modtaget i A's klasse.

Offentlig svømmehal havde for mig været totalt uoverskueligt og nej tak til at tage ansvar for andre børns sikkerhed i vandet.

Har I sådan et firma i omegnen, så kan det anbefales.
2
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Pyllermor slår til...

Indlægaf hotlips » 3. nov 2018, 22:28

Men det er ikke en offentlig svømmehal.. Jeg tror godt jeg ved hvad det må være for en når det nu er den by og i så fald er det til gengæld et temmeligt stort bassin der også bruges til at træne elitesvømmere.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Pyllermor slår til...

Indlægaf Studsgaard » 3. nov 2018, 22:28

Vi har selv lige holdt fødselsdag med svømning.
Vi var så hele fem sæt forældre der havde slået fødselsdagene sammen pga de fem piger havde fødselsdag indenfor tre uger.
Så vi havde både forældre med i vandet og vi var nogen rundt om bassinet der havde det store overblik.
Keg ville ikke turde invitere til fødselsdag med badning hvis vi kun havde været et sæt forældre. Jeg selv er ikke ret glad for vand, så jeg er måske også en pyldremor hvad det angår. Og jeg kunne fint finde på at ringe og spørge nogle forældre om hvordan det vil foregå, og bare være ærlig og sige at mit barn ikke var vild med vand. Også tage den derfra, ud fra hvad de svarer.
1
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: Pyllermor slår til...

Indlægaf Kanga » 4. nov 2018, 07:15

Bergen skrev:Vi holdt svømmefødselsdag på Lyngbyvej i Vangede hos en privat svømmelærer, der har en lille privat hal, da A blev 7.
Det er her vores datter modtager svømmeundervisning, så det faldt naturligt og de har tilbuddet.

Det var med 100% deltagelse af klassens piger, men rammerne var også, at en profesionel svømmelærer (A's vanlige lærer, der er pissesej til børn) havde opsyn/ansvar/tilstede 100% af badetiden og kun disse børn var i bassinet (30 grader 40 m2 undervisningsbassin) de 45 min...


Det synes jeg også er en helt anden situation. Det samme med fødselsdagen, hvor de gik fem sammen og der var fem forældrepar tilstede.
Vores indbydelse er meget kortfattet; de skal i svømmehal og sportshal, ikke nogen info om, hvem der deltager som voksne.
Den ene forældre arbejder på den pågældende skole, men ikke som svømmelærer. Det er en stor hal, jeg har selv været der engang. Som sagt lav i den ene ende og fire meter dyb i den dybe ende.

Kanga
2

Tilbage til "Børn"