Hvor hænger jeres børn ud henne? (i huset)

Brugeravatar
Frandsen
Kort karma: 87
Likede indlæg: 782

Re: Hvor hænger jeres børn ud henne? (i huset)

Indlægaf Frandsen » 10. dec 2018, 08:56

Mine tre er 3, snart 8 og snart 10. Vores hus er indrettet lige som jeres - dog har vi ikke noget værelse i underetagen.

Den yngste er selvfølgelig i nærheden af os, og det er den mellemste også. Den store er først nu begyndt at ønske alenetid på værelset.

Når der er venner på besøg, er den store inden for det sidste halve år forsvundet fra stueetagen. Den mellemste er stadig meget i stueetagen, men jeg siger det bare lige ud til hende, hvis jeg får nok og gerne vil have lidt ro.

Jeg tænker, at det er en aldersting, at han stadig vil være tæt på dig. Inden for de næste få år trækker han sig mere og mere, er min teori.
0
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 397
Likede indlæg: 5538

Indlægaf Æble » 11. dec 2018, 05:41

Min 9 årige er enten på værelset eller i stuen. Når hun har gæster bliver de smidt ud af stuen. Vi har bevidst ingen spillemaskiner i stuen, kun tv. Her ser vi fælles tv og de er på deres værelser eller i legerum i kælderen når de spiller.

Vi har indrettet lidt som jer med legerum i stueetagen og soveværelser ovenpå. Lægeværelset er indrettet med skrivebord, sovesofa og opbevaring og fungerer kun når hin får hjælp til at holde det opryddet.
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 938
Likede indlæg: 6856

Indlægaf Bøtte » 11. dec 2018, 06:08

Vi har to piger på 2 og 6 (i næste uge) og har derfor meget legetøj i stuen, især af den lilles. Når vi er hjemme, er den store halvtdelen af tiden på værelset og halvdelen af tiden i stuen. Den lille opholder sig helst hvor storesøster er - især hvis hun på værelset med lukket dør :lol:

Hvis den store har legeaftaler stiller jeg krav om at de er på værelset, hvis de leger med det legetøj der er derinde. De må gerne være i stuen, hvis de leger med tingene derinde fra, men stillede vi ikke det krav ville hun flytte hele værelset ind i stuen og det orker jeg ærlig talt ikke.
Jeg synes med din søns alder at du sagtens kan stille krav om han er på sit værelse, når han har besøg.

Den store på 6 kommer også ind til os hver nat. Allerhelst sov hun klods op af sin far fra hun blev puttet til hun skulle op, det er vores valg at hun skal falde i søvn i sin egen seng.

Vi bor i øvrigt i et etplanshus hvor den stores værelse ligger tæt på stue og køkken.
Boede vi i to plan, tror jeg begge børn ville opholde sig på samme etage som os voksne.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Kort karma: 776
Likede indlæg: 6638

Indlægaf FormerlyKnownAs » 11. dec 2018, 06:23

I sommerhuset har vores søn på 5,5 et værelse og et legeværelse. Han er meget på legeværelset og det var helt bevidst at da vi byggede om, indrettede det så han har direkte udsyn til stuen fra legeværelset. Ellers ville alt ende i stuen alligevel. Noget kommer naturligvis stadig i stuen og det er fint nok. Men han er glad for sit legeværelse. Værelset er ikke så stort, men når han har venner på besøg er de meget derinde fordi de over hule under højsengen.

I vores lejlighed har han et ret så stort værelse og der leger han meget, nok især fordi vi går med derind. Men der kommer da også Lego og andet ind i stuen. Vi håber jo på at der kommer en baby om 14 dages tid. Hun får ikke eget værelse nogle af stederne foreløbigt og legetøj bliver noget opbevaring i kurve eller lign.
0
/Dullen
Honningprut
Kort karma: 107
Geografisk sted: Indre Udkantsdanmark
Likede indlæg: 1211

Indlægaf Honningprut » 19. dec 2018, 18:34

Min søn på 10 år hænger mest ud på sit værelse, han er i en alder hvor playstation og Youtube er the shit. Så vi hænger meget ud der. Vi har dog en aftale om at vi sidder i stuen sammen om aftenen, for at vi kan snakke, lave lektier og den slags.

Min søn sov hos mig længe. Faktisk gør han det stadigvæk nogle gange, vi har en ekstra slå ud seng, som vi kan koble til sengen, hvis han har behov for at sove hos os engang i mellem.
0
I'm little My, and i bite because I like it :blomst: :lun:

Tilbage til "Børn"