Barn med vrede vrede der "kammer over"

Seance
Indlæg: 377
Tilmeldt: 5. jan 2016, 09:45
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1878

Re: Barn med vrede vrede der "kammer over"

Indlægaf Seance » 16. dec 2018, 22:12

IrmaPigen skrev:Tråden handler ikke om råd til problemløsning i de konkrete situationer.

Men om hvor der generelt er mulighed for at hente hjælp/rådgivning, hvis der bliver behov.


Men hvis du nu skrev om et problem med din bil, og en debattør husker noget information du tidligere har skrevet om problemer med motoren på din bil, så er det vel relevant at bringe det på bane?
Hvis det handler om din kærestes barn, så er det jo nærliggende at barnet reagere på skilsmissen, på at flytte frem og tilbage, på at far har en ny kæreste og at det bare er hamrende svært at skulle forholde sig til når mor og far bytter weekend osv.
Personligt ville jeg som barn været gået helt i stykker hvis jeg skulle bo på skift hos min mor og min far, det ville være som at bo i en kuffert uden at kunne slå rødder nogen steder.
Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan forældrene deler tiden med barnet.
Men min datter på syv bor med mig og hendes far, vi elsker hinanden, ingen skænderier eller skilsmisse, men hun er et barn, så periodevis så bliver hun let ked af det eller vred. Hun har også perioder hvor hun tester grænser, især med mig.
Jeg opfatter det som en naturlig del af hendes modnings proces. Men hvis det var noget som skete for ofte eller over flere dage, så ville jeg snakke med hende om hvad der sker. Vi har talt en del om det med følelser, især om det at være vred eller ked af det. At det er helt ok, men at det er vigtigt også kunne styre sine følelser så man ikke går o er gevind. Det er netop det, som børn i mine øjne kan have brug for hjælp til nogen gange.
Jeg tænker at barnet du skriver om kan have brug for at sidde og snakke med mor og far om hvordan det føles at skulle frem og tilbage og altid at skulle savne den ene forældre, især her til jul.
4
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Barn med vrede vrede der "kammer over"

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. dec 2018, 22:19

Det kan ofte være relevant med mere holistiske indlæg, og overskriften lægger umiddelbart også op til råd og reflektioner, men jeg synes omvendt, at det fremgår ret klart af startindlægget, at der er tale om et proceduremæssigt spørgsmål.
Jeg lod i hvert fald selv være med at svare, fordi jeg kunne se, at de facts, jeg selv ville have bidraget med, allerede var blevet nævnt.
2
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Barn med vrede vrede der "kammer over"

Indlægaf IrmaPigen » 17. dec 2018, 10:22

Seance skrev:
IrmaPigen skrev:Tråden handler ikke om råd til problemløsning i de konkrete situationer.

Men om hvor der generelt er mulighed for at hente hjælp/rådgivning, hvis der bliver behov.


Men hvis du nu skrev om et problem med din bil, og en debattør husker noget information du tidligere har skrevet om problemer med motoren på din bil, så er det vel relevant at bringe det på bane?
Hvis det handler om din kærestes barn, så er det jo nærliggende at barnet reagere på skilsmissen, på at flytte frem og tilbage, på at far har en ny kæreste og at det bare er hamrende svært at skulle forholde sig til når mor og far bytter weekend osv.
Personligt ville jeg som barn været gået helt i stykker hvis jeg skulle bo på skift hos min mor og min far, det ville være som at bo i en kuffert uden at kunne slå rødder nogen steder.
Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan forældrene deler tiden med barnet.
Men min datter på syv bor med mig og hendes far, vi elsker hinanden, ingen skænderier eller skilsmisse, men hun er et barn, så periodevis så bliver hun let ked af det eller vred. Hun har også perioder hvor hun tester grænser, især med mig.
Jeg opfatter det som en naturlig del af hendes modnings proces. Men hvis det var noget som skete for ofte eller over flere dage, så ville jeg snakke med hende om hvad der sker. Vi har talt en del om det med følelser, især om det at være vred eller ked af det. At det er helt ok, men at det er vigtigt også kunne styre sine følelser så man ikke går o er gevind. Det er netop det, som børn i mine øjne kan have brug for hjælp til nogen gange.
Jeg tænker at barnet du skriver om kan have brug for at sidde og snakke med mor og far om hvordan det føles at skulle frem og tilbage og altid at skulle savne den ene forældre, især her til jul.


Hvis jeg spørger til god frisør i mit område, så forventer jeg ikke svar der handler om hvilken frisure jeg bør få lavet.
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Barn med vrede vrede der "kammer over"

Indlægaf Stitch » 17. dec 2018, 10:30

Jeg får pudsigt nok denne reklamebanner til tråden. Måske det er noget?

Link: http://www.maeglingiboernehoejde.dk

Screen Shot 2018-12-17 at 11.29.32.png
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Barn med vrede vrede der "kammer over"

Indlægaf Sorenspige » 17. dec 2018, 10:31

For at svare på dit spørgsmål kan det fx være relevant at vide, hvor gammelt barnet er. Et barn i 2-5 års alderen (og sikkert også ældre), kan sagtens få en nedsmeltning over hverdagsting. Det afhænger af, hvor ofte det sker (og andre ting), om det er almindelig udvikling, eller om der er brug for anden hjælp.
1
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Barn med vrede vrede der "kammer over"

Indlægaf Honningprut » 19. dec 2018, 18:05

Hvis i oplever at barnet reagere med vrede, så er der vel brug for at finde grunden til hvorfor vreden opstår. Børn reagere der hvor de føler sig trygge som oftest, og vrede hos børn er ofte tegn på at der kan være mistrivsel et andet sted. En anden logisk forklaring er også at barnet ikke er i trivsel i hjemmet, fx ikke blive mødt i sine følelsesmæssige behov, det kan være at barnet føler sig misforstået - og derfor reagere det udadtil med vrede. Det kan også være at barnet synes at der er stress omkring tandbørsting eller bare det at stå op.

- Jeg har valgt ikke at nærlæse de indlæg der omhandler dine indlæg i partråden.

Nu ved jeg ikke hvor gammel barnet er, men jeg ville:

- Tale med barnet. Hvorfor reagere det på denne facon? Hvis barnet altså er i stand til at sætte ord på. Hvis barnet ikke er i stand til det, kan jeg anbefale "Sjælefuglen" af Johannes Møllehave, det er en lille bog om en fugl der har masser af skuffer med forskellige følelser i, det hjælper nogengange at proijcere (Staveplade) følelserne på noget andet end lige barnet selv. Så barnet ligesom åbner op.

Hvis det ikke lykkes ville jeg efterfølgende:

- Tage fat i skole/børnehave for at hører om der er udfordringer der, der netop kan påvirke barnet i en negativ retning. Det kan jo være alt fra mistrivsel fagligt, socialt og stressende skoledage, der måske gør at barnet ikke har lyst til at stå op.

- Derefter, om nødvendigt, PPR.
Og/eller:

- Familierådgivningen, der kan sætte jer i kontakt med en familiebehandler, der kan være med til at hjælpe både jer til at takle vreden, men også barnet til at sætte ord på vreden.
3
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:

Tilbage til "Børn"