Hvilke madrasser når man også bruger voksipose?

didaa
Indlæg: 1700
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Hvilke madrasser når man også bruger voksipose?

Indlægaf didaa » 4. jan 2019, 11:14

Jeg kunne godt bruge lidt erfaringer mht. hvad I andre gør/ har gjort med madras i vogne/lift når man også har en voksipose.

Vi har købt en barnevogn til altanen, hvor der er sådan en tynd madras med, men det virker slet ikke som nok. Eller er det nok når han kommer til at sove i den i en voksi? Der er også en blød lift med fast bund, hvor der også er sådan en tynd madras ovenpå der ikke kan tages ud, skal der en madras i den? Det er jo nok meningen at man bruger liften ned i vognen det første stykke tid, og det er heller ikke utænkeligt at vi gør det og supplerer, men synes det virker som meget med både en madras i den store kasse og en i liften.

Hjælp :genert:
0
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Hvilke madrasser når man også bruger voksipose?

Indlægaf Frk._Strawberry » 4. jan 2019, 12:22

De madrasser, der følger med barnevogn og lift er kun pyntemadrasser, så de er ikke nok :)
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6179
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 747
Likede indlæg: 14664

Re: Hvilke madrasser når man også bruger voksipose?

Indlægaf Ata » 4. jan 2019, 12:40

Sålænge baby sover i liften, kan man jo undlade at have madras i selve barnevognen, så der er plads til liften. Når baby så flytter over i barnevognen, skal der en rigtig madras i. Jeg ville også putte en madras i liften. De små hoveder er så bløde, og bliver nemt flade, hvis de ligger hårdt.
0
didaa
Indlæg: 1700
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: Hvilke madrasser når man også bruger voksipose?

Indlægaf didaa » 4. jan 2019, 13:17

^ tak for jeres svar, det giver fint mening. Men hvis der skal en madras i liften, så er jeg bange for selve liften bliver for lav hvis det giver mening? Og vi kommer nok til at bruge voksiposen mest, og der mener jeg ikke man kan ligge en madras i, så der skal nok noget under. Det er lidt en jungle.....
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Hvilke madrasser når man også bruger voksipose?

Indlægaf Neenah » 4. jan 2019, 17:14

Man kan vist ikke så godt bruge voksi i en lift. Vi har i hvert fald kun brugt vores i selve barnevognen.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Hvilke madrasser når man også bruger voksipose?

Indlægaf Zonta » 4. jan 2019, 19:56

Jeg vil også sige - køb et par gode madrasser til lidt og barnevogn. Dem der er der fra start er ikke til andet end pynt.

Voksien tror jeg ikke du kan have i liften - den fylder simpelthen for meget. Måske hvis du ikke har overlæder på, men jeg ved ikke om det går nu her når det bliver koldt.
0
J, juli 2018.
Aesel82
Indlæg: 2635
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4244

Re: Hvilke madrasser når man også bruger voksipose?

Indlægaf Aesel82 » 4. jan 2019, 22:18

Jeg ville bruge enten voksi eller lift - ikke både og.
Og der burde da være plads til en madras i liften, også uden at liften bliver for lav :gruble:
0
didaa
Indlæg: 1700
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: Hvilke madrasser når man også bruger voksipose?

Indlægaf didaa » 5. jan 2019, 09:17

Jeg har vist fået formuleret mig forkert, jeg vil ikke bruge både vokse og lift sammen - stakkels barn der vil blive helt mast :D

Det bliver selvfølgelig kun en af delene, og så er det om der skal en madras under voksien i barnevognen, og om der skal en madras i liften når det er den vi bruger. Men det kan jeg høre I tænker der skal, så det er nok det jeg går med.
0
didaa
Indlæg: 1700
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: Hvilke madrasser når man også bruger voksipose?

Indlægaf didaa » 5. jan 2019, 09:19

Aesel82 skrev:Jeg ville bruge enten voksi eller lift - ikke både og.
Og der burde da være plads til en madras i liften, også uden at liften bliver for lav :gruble:


Det skulle man mene, men det er sådan nogen meget bløde sider der ikke er så høje i forvejen (det er ikke sammenligneligt med sådan en alm. stiv lift nogen bruger), og i forvejen er der polstring i liften, jeg synes bare ikke det er nok, og der kan feks ikke puttes et lagen i nu. Eller måske man bare skulle bruge et tykt vattæppe i?
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Hvilke madrasser når man også bruger voksipose?

Indlægaf Sof » 7. jan 2019, 18:56

Er lidt i tvivl om hvad det er for en slags lift du har fået, når du skriver bløde sider. Normalt vil en lift vel være rimelig fast på alle leder og kanter, så det er sikkert at løfte barnet i den. Men måske det er mig der misforstår.

Vores dreng sov mere eller mindre i sin lift hver nat og på ture i barnevognen, til han var 4-5 mdr og liften begyndte at blive for lille. Derfor proriterede vi at finde den absolut bedste madras udfra vores mening, da den jo var hans seng. Han voksede ud af den inden at han kunne rulle/møve, så det betød ikke så meget at madrassen var 3 gange tykkere end pyntemadrassen den kom med.

Da han voksede ud af liften, var vi samtidig nået til at han kom på sit eget værelse for at sove, hvor hans seng selvfølgelig havde en god madras også.

Lure i barnevognen var ikke noget han var særlig vild med, så vi erstattede den madras der fulgte med, med en ny, stadig god madras, men ikke den bedste af det bedste.

Har ikke fortrudt det ét sekund, han sov lur max 15-20 gange på den madras fra 5-9 mdr, så er glad for at jeg ikke gav mere end det dobbelte, for hvad der havde været den bedste. Det var december-marts, så vi havde ham pakket i den lune Sleepbag og så lå han i den, på madrassen.


Jeg er stor fortaler for først at købe når behovet opstår, medmindre det er et sjældent tilbud på noget man ved man ikke brænder inde med. Der er SÅ mange ting at bruge penge på.
0

Tilbage til "Børn"