Hul i tænderne

Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Hul i tænderne

Indlægaf Buller » 19. jun 2019, 03:31

Kanga skrev:
Buller skrev:Prøv at Google børnetandpleje og den kommune i bor i. Det står som regel hvordan man vælger anden tandlæge til børnene.

Tak... Det virker nu noget bureaukratisk.

Kanga


Du kan selvfølgelig også vælge bare at bruge din egen og betale selv.

Hvis du vil have betalt det af kommunen så skal man følge deres fremgang når man skifter.

Men tænder er for resten af livet. Så man gør sine børn en kæmpe tjeneste ved ikke at udsætte dem for at få tandlæge skræk.
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8018

Re: Hul i tænderne

Indlægaf Charly » 19. jun 2019, 08:30

Kanga skrev:Tak! I er søde. Åh, det var et virkeligt frustrerende tandlægebesøg. Én ting er hul og operation. En anden ting er tandlægen og assistenten. De er virkelig upassende og upædagogiske. Under undersøgelsen skulle min søn have en vattampon i munden. Assistenten finder den største hun har, bøjer den på midten og propper den ind. Min søn får brækfornemmelse og de må hive den ud igen. Han er efterfølgende ked, og vil ikke medvirke til at få en mindre vattampon. De klarer undersøgelsen uden, men er begge tydeligt misfornøjet. Da vi skal til at gå, spørger tandlægen ind til min søns reaktion. Alt i mens han hører på det og med døren åben ud til gangen, hvor andre går forbi. Fandme om hun så ikke spørger, om han har en diagnose, hentydning til om han fejler noget psykisk! Foran ham og stadig med døren åben of ingen diskretion.
Jeg er målløs! Måske er det pyller, men jeg overvejer at luften min utilfredshed.

Kanga

Jeg ville tale med tandplejen om det og så bede om at din søn kommer ind til en anden tandlæge fremover. Det er simpelthen ikke i orden at opføre sig på den måde.
2
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8018

Re: Hul i tænderne

Indlægaf Charly » 19. jun 2019, 08:32

Kanga skrev:
Buller skrev:
Børn kan også skifte tandlæger.

Det glemmer mange af de idioter det sidder og maltrakterer deres munde ofte. Men det er da klart værd at overveje.

Men hvordan? Vi er tilknyttet den kommunale tandpleje. Vælger man bare fx sin egen tandlæge?

Kanga

Min søn har (eller havde - det går bedre nu) decideret tandlægeskræk, og vi aftale med den kommunale tandpleje at han altid kommer ind til den samme tandlæge. De har det stående i hans journal.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Hul i tænderne

Indlægaf Æble » 19. jun 2019, 08:44

Kan godt forstå at du er ked af hullet. Men personalet opførsel lyder da helt vanvittig. Jeg ville også blive hylet ud af den. Det er en mega sårbar situation og det skal de kunne håndtere på en god måde så børnene går ud med en god oplevelse uanset om de har et hul eller ikke vil have en vattampon i munden.

Er der andre tandlæger i huset? Jeg ville nok ringe derop og snakke med dem om hvordan i oplevede det og bede om en anden tandlæge. Hvis ikke det kunne lade sig gøre ville jeg skifte også selvom det koster penge eller er besværligt.

Ej hvor er det bare synd for din dreng :(
1
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8018

Re: Hul i tænderne

Indlægaf Charly » 19. jun 2019, 08:47

Charly skrev:
Kanga skrev:
Buller skrev:
Børn kan også skifte tandlæger.

Det glemmer mange af de idioter det sidder og maltrakterer deres munde ofte. Men det er da klart værd at overveje.

Men hvordan? Vi er tilknyttet den kommunale tandpleje. Vælger man bare fx sin egen tandlæge?

Kanga

Min søn har (eller havde - det går bedre nu) decideret tandlægeskræk, og vi aftalte med den kommunale tandpleje at han altid kommer ind til den samme tandlæge. De har det stående i hans journal.
0
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: Hul i tænderne

Indlægaf Kanga » 19. jun 2019, 20:06

Tak alle sammen.

Jeg har forsøgt at ringe til overtandlæge , hun svarer ikke, så jeg har sendt en mail.

Iflg. kommunens hjemmeside skal man aftale med dem, at man kan bruge en privat og hvilken. Godkendes der, skal man betale 35% af konsultationer selv. Evt. også operationen.
Jeg har talt med mIn egen tandlæge, som gerne tager børn. De har en del børn i nabokommunen, som ikke har kommunal tandpleje.
Min søn er tidl. kranie/kæbeopereret, så jeg inddrager nok egen læge også.

Kanga
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Hul i tænderne

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. jun 2019, 21:57

Vi havde en snak om emnet i dag på arbejdet, også forårsaget af en kollegas dårlige opførsel med skoletandplejen.
Hun havde drøftet det skete med en bekendt med forstand på området, og vedkommende havde direkte sagt, at i en tid med tandlægemangel ender den kommunale tandpleje bagest i køen og kan være tvunget til at tage revl og krat.
Men der må trods alt være grænser.
0
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: Hul i tænderne

Indlægaf Kanga » 20. aug 2019, 14:44

Vi var faktisk ved lægen i dag, min kæreste og jeg, uden vores søn. Han gider ikke høre mere om de tænder. Lægen er overrasket over tandlægens udmelding om, at det ikke kan komme på tale at blive opereret på sygehuset. Særligt med hans historik. Han vil trække i nogle tråde og henvise til sygehuset. Håber, det bliver den vej rundt.

Kanga
0
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Hul i tænderne

Indlægaf HappyHippo » 20. aug 2019, 16:57

Jeg har børn med dumme tænder. Det er ikke noget vi er skyld i, men noget der er sket, mens jeg var gravid med dem.
Min søn havde et medfødt hul i en tand, som blev lavet på 5min,da der bare skulle noget på. Min datter har fået sine 6års tænder, som skal børstes grundigt pga emaljefejl.
Tandlægen er til gengæld skøn og har forsikret mig om, det er normalt og ikke noget vi er skyld i.

Jeg ville skifte tandlæge, hvis jeg ikke var tilfreds med deres behandling.
1

Tilbage til "Børn"