Børn og hund

Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Børn og hund

Indlægaf Zonta » 20. jun 2019, 20:09

Jeg har selv hund og vil f.eks. ikke have hund i sengen. Mest af alt fordi den fylder sindssygt meget og sover uroligt. Da vi havde kat, sov den i sengen og det syntes jeg var tophyggeligt.
Vi vil ikke have, at vores hund slikker på os - hverken i hovedet eller andre steder. Det er svært at lære ham, men det går bedre og bedre.

MEN - vores hund fælder. Han er semi-langhåret og vi støvsuger ikke hver dag. Nogle vil med garanti synes, at vores hjem er ulækkert, for der er altså hundehår i krogene, men vi lever fint i det.

Nå, tilbage til sagens kerne. Jeg synes ikke det er ulækkert at bade med hundene - børn gør så mange ulækre ting. Det ville ikke gøre mig noget, men jeg ville også sige til farmor, at hun gerne lige måtte give junior en skyller, så han ikke er smurt ind i hundehår.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Børn og hund

Indlægaf Honningprut » 20. jun 2019, 21:27

Zonta skrev:Jeg har selv hund og vil f.eks. ikke have hund i sengen. Mest af alt fordi den fylder sindssygt meget og sover uroligt. Da vi havde kat, sov den i sengen og det syntes jeg var tophyggeligt.
Vi vil ikke have, at vores hund slikker på os - hverken i hovedet eller andre steder. Det er svært at lære ham, men det går bedre og bedre.

MEN - vores hund fælder. Han er semi-langhåret og vi støvsuger ikke hver dag. Nogle vil med garanti synes, at vores hjem er ulækkert, for der er altså hundehår i krogene, men vi lever fint i det.

Nå, tilbage til sagens kerne. Jeg synes ikke det er ulækkert at bade med hundene - børn gør så mange ulækre ting. Det ville ikke gøre mig noget, men jeg ville også sige til farmor, at hun gerne lige måtte give junior en skyller, så han ikke er smurt ind i hundehår.


Jeg er helt enig her. Jeg har også selv gjort nogen pænt klamme ting som barn :fløjt: Ting jeg aldrig i livet ville gøre som voksen. Men det har været med til at forme mig, at jeg fik lov til at udforske og danne mine egne tanker - selvfølgelig indenfor rimelighedens grænse.
0
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Bergen
Indlæg: 7309
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11939

Re: Børn og hund

Indlægaf Bergen » 21. jun 2019, 00:18

Det der med hundehår.
Jeg har afleveret barnet i vuggestue mandag efter besøg hos bedsterne om søndagen, der har en stor hund. Og haft barnet i bad.
Stuepædagogen lykønskede, da jeg hentede med, at vi havde fået hund efter at have fundet hundehår i bleen...

Det er ofte en håbløs kamp med hundehår.

Jeg ville ikke selv være vældig begejstret over at bade med en hund, men jeg kan ikke se det skadelige i det, hvis der lige følger et tur under bruseren Og så glædes over at have en farmor, der gider børnene.
3
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Børn og hund

Indlægaf Fru Sunshine » 21. jun 2019, 05:58

Man skal generelt passe på, at ens egen bakterieforskrækkelse ikke går ud over børnene.

Det lyder som om børnene har haft en fest, så jeg slutter mig til flokken, der ikke ser problemet.
5
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Børn og hund

Indlægaf milisa » 22. jun 2019, 06:34

Jeg ville synes, det var for meget. Ikke pga bakterier, for det skal børn nok få rigeligt af generelt set. Men simpelthen fordi tanken om en cocktail af hundelort (sidder ofte på hårene bag til på langhårede hunde), hundehår, jord, savl, madrester synes mig som meget lidt charmerende at bade i. Jeg finder også pools på turiststeder klamme, fordi jeg udmærket ved, at ingen vasker sig før, de hopper i. Jeg kunne ikke drømme om at forbyde min unge hoppe i, og jeg hopper da også selv i engang imellem, men der er GRUNDIG afvaskning bagefter.

Jeg kunne dog ikke drømme om at sige noget - med mindre hundene lige havde væltet sig i et kadaver eller lignende. Men det er jo en hel anden snak - og for så vidt ligegyldigt, om det er hund eller barn, der har trådt i noget. Men jeg ville forlange, at ungerne kom ordentlig i bad bagefter, og det synes jeg i øvrigt er helt rimeligt. Men ulækkerthed i sig selv er ikke nok til, at jeg griber ind - hvis bare min unge kommer tilbage i samme stand, som hun blev afleveret.
0
Tally-ho
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6932

Re: Børn og hund

Indlægaf MrMister » 22. jun 2019, 07:38

Jeg er voksent op med familie med hund. Ikke altid hos os men hos andre. Og jeg er ikke hundemenneske. Men det har været - og er - en fest for mig selv som barn og mine børn, når man fik de oplevelser. Derfor er det for mig en ting, hvor jeg accepterer dét, fordi det er en fed oplevelse for dem, som de alligevel ikke dør af.

Det er 110% farligere at spise friske jordbær plukket af bærplukkere med fæces-fingre eller polske hindbær overskyllet med kloakvand
2
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill

Tilbage til "Børn"