At tvivle på beslutningen

avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: At tvivle på beslutningen

Indlægaf avdotja » 19. jan 2016, 20:35

Jeg vil ikke forsøge at overtale dig til noget du ikke har lyst til; det er din og kun din beslutning - og selvfølgelig er det noget der skal tænkes godt igennem, det er et valg af den kaliber altid, søn eller ej.

Men - jeg synes det skinner lidt igennem at du bebrejder faderen; at det hele havde set anderledes ud hvis I stadig havde været sammen eller hvis han forsat ønskede at se jeres søn. Og det kan godt være du ikke ville have været nær så overbeskyttende hvis faderen havde valgt anderledes; men havde et job i USA virkelig været realistisk hvis faderen stadigvæk var I jeres liv? Ville han have været villig til, uden at kny, at flytte tværs over atlanten sammen med sin ekskone? Eller give afkald på sønnen i alt andet end ferier? Eller ville du have været villig til at overlade ham permanent til faderen? Som jeg ser det; har du vitterlig de bedst mulige kort på hånden til at gøre det. Det er ikke det samme som at du skal, men det er værd at holde sig for øje at det ikke nødvendigvis havde været guld og grønne skove det hele, selv om livet havde flasket sig anderledes.

Mange af de ting du er bekymret for, ville du i øvrigt ikke skulle rykke langt væk for at opleve. Bare 20-30 km væk (eller en anden skole end de nuværende venner) ville sandsynligvis gøre udslaget. Din mor ville selvfølgelig være i nærheden, men for børn i den alder, ville der ikke skulle mere til, før han reelt befandt sig på en anden planet.

Igen: hvis ikke vil have afsted, skal du ikke rejse. Men lad være med at bruge din søn og eks som undskyldning, også over for din selv - ikke mindst for din egen skyld.
6
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: At tvivle på beslutningen

Indlægaf avdotja » 20. jan 2016, 08:03

og tillykke med jobtilbuddet i øvrigt :) Uanset hvad du ender med; lyder det som en kæmpe chance, kun få for tilbudt og mange vil misunde dig - selv om du beslutter dig for at sige nej tak, er det stadig et kæmpe skulderklap til dig!
2
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: At tvivle på beslutningen

Indlægaf Nuttede-Nuser » 20. jan 2016, 11:24

Tillykke med job tilbuddet. Der er allerede sagt meget klogt, men jeg er også på det hold der siger undersøg dine muligheder. Du nævner slv mormor, og chancen for at få en stilling derovre og at din søn ville skulle være sammen med en nanny. Men hvad nu hvis, og det er bare en tanke da jeg på ingen måde ved hvordan din mors situation ser ud, der var mulighed for at du tog din mor med over som nanny? Altså at hun helt officielt var ansat til at tage sig af din sønSelvfølgelig skal det være et eventyr hun har lyst til at gå med i og det er ikke for alle.
Eller en anden dansk talende aupair, en fast som i løbet af kort tid ikke var fremmede for ham mere.
Som barn af en far som fistrede ind og ud af mit liv alt efter hans humør, for til sidst at forsvinde helt, og en mor med den fulde forældremyndighed, ville jeg have elsket hvis hun tog skeen i den anden hånd. På en helt anden måde tog kontrol over vores liv og sørgede for at vi fik noget andet ud af livet, en anden oplevelse af hvad livet også kunne være. Et eventyr, som vores jævnaldrende ikke havde oplevet.
Hvad er det værste der kan ske, at I ikke trives? Så er jeg ret sikker på at der går et fly hjem igen ret ofte, og et andet job til dig. Men tænk også på hvor meget I kunne få ud af det.
3
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: At tvivle på beslutningen

Indlægaf Æble » 5. feb 2016, 18:48

Jeg ville ikke være så bekymret for selve flytningen. Jeg ville være bekymret for manglende netværk. Hvis et par med børn flytter er der jo to til at skabe kontakter udenfor skoletid, især hvis den ene ikke arbejder. Regner med at et sådan karrierejob medfører en lang arbejdsuge? Så din søn får mere tid med en nanny end med dig?

Er det helt umuligt at få din mor med?
1
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: At tvivle på beslutningen

Indlægaf oOxXxOo » 17. feb 2016, 19:20

Min første tanke var: "Gør det! For du kommer til at fortryde hvis du ikke gør" MEN, og ja der er nemlig et men. Så var der en der nævnte "karrierejob", og ikke før det blev nævnt havde jeg skænket arbejdstiden en tanken.
Det job du har fået tilbudt (stort tillykke med det i øvrigt), det lyder som en job der godt kunne gå hen og blive et job, med skæve og eller lange arbejdsdage. Hvis det havde været et helt almindeligt 8-16 job ville jeg kun sige, at det var en erfaring I skulle gøre jer, dels fordi børn ikke går i stykker af nye udfordringer, men i lige så høj grad fordi det var noget DU brænder for, og selvom man har børn, må man ikke glemme sig selv. MEN hvis det job er ensbetydende med at din søn dels flytter meget langt væk hjemmefra (og det må man jo sige det er), og dels kommer til at skulle undvære sin mor i længere tid om dagen så er det jeg begynder at tænke, at det ville jeg sgu nok ikke råde dig til, og lige netop i den situation, der er det barnets tarv frem for hvor mor ønsker, imo.

Jeg ville aldrig selv kunne flytte til et fremmed land, uden netværk velvidende om at min søn skulle se mindre til mig og hentes af en fremmed (der self. på sigt får opbygget en relation, men nanny er bare ikke mor)

Du må ikke skamme dig over hvordan du har det med hele situationen, det er bare med til at vise at du ja, er menneske og velfunderet og reflekterende, en god mor!! :)
1

Tilbage til "Børn"