Termodrikkedunk

MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6932

Termodrikkedunk

Indlægaf MrMister » 24. jul 2020, 09:43

Kunne ikke finde et svar på emnet her, så prøver selv. Termodrikkedunk. Jeg skal bruge en til et børnehave/1.klassebarn. Den skal kunne holde 0.5-1L og holde det koldt på turdage og lignende. Normalt har de køleskab, men barnet drikker ikke, hvis det ikke er koldt.

Prisen er underordnet, hvis blot den er bpa-free, evt kan gå i opvaskemaskinen og kan tåle at blive brugt. Vi har prøvet kleen-kantines drikkedunk, men drikketuden var ikke et hit og uden termo er den bare træls.

Den må selvfølgelig gerne være let. Det er trods alt til et barn :)
0
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14592

Re: Termodrikkedunk

Indlægaf Pjeps » 24. jul 2020, 09:49

Du skal nok have fat i termoflaske ala dette https://ph-outdoor.dk/shop/chillys-bott ... 7138p.html. Jeg har en i den type dog købt i udlandet, og når jeg putter koldt Og isterninger i, så er isen ikke smeltet selv om den står på køkkenbordet en hel nat.
0
:ninja:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15654
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Termodrikkedunk

Indlægaf 2SHY » 24. jul 2020, 10:52

Jeg har sådan en her fra Harald Nyborg og en lignende fra SuperBrugsen. De fungerer super godt

https://www.harald-nyborg.dk/produkt/te ... dt-og-varm
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6932

Re: Termodrikkedunk

Indlægaf MrMister » 24. jul 2020, 12:35

2SHY skrev:Jeg har sådan en her fra Harald Nyborg og en lignende fra SuperBrugsen. De fungerer super godt

https://www.harald-nyborg.dk/produkt/te ... dt-og-varm


Billigt! Hvor godt holder den kulden og er åbningen børnevenlig?
0
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15654
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Termodrikkedunk

Indlægaf 2SHY » 24. jul 2020, 12:57

MrMister skrev:
2SHY skrev:Jeg har sådan en her fra Harald Nyborg og en lignende fra SuperBrugsen. De fungerer super godt

https://www.harald-nyborg.dk/produkt/te ... dt-og-varm


Billigt! Hvor godt holder den kulden og er åbningen børnevenlig?

Jeg synes den holder godt på kulden. Jeg putter også isterninger i for vandet i hanen bliver aldrig helt koldt hos mig. Men jeg har da oplevet at vandet stadig er koldt sidst på arbejdsdagen så det synes jeg er meget godt

Jeg ved ikke om du kan bruge billedet til noget
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15654
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Termodrikkedunk

Indlægaf 2SHY » 24. jul 2020, 13:00

Det her er i øvrigt mit udvalg af termoflasker. Den dyreste er den i Rose gold fra Bilka (90 kr vist) og så mener jeg de to andre fra Harald Nyborg og SuperBrugsen kostede lige omkring de 60 kr. de er alle lige gode til at holde på kulden og holde tæt synes jeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15654
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Termodrikkedunk

Indlægaf 2SHY » 24. jul 2020, 14:16

Trappestige skrev:
2SHY skrev:Det her er i øvrigt mit udvalg af termoflasker. Den dyreste er den i Rose gold fra Bilka (90 kr vist) og så mener jeg de to andre fra Harald Nyborg og SuperBrugsen kostede lige omkring de 60 kr. de er alle lige gode til at holde på kulden og holde tæt synes jeg

Kan de tåle opvasker?

Ikke så vidt jeg ved. Det er i virkeligheden det eneste minus ved dem. Jeg gør af og til det at jeg putter lidt af en opvasketabs i og hælder kogende vand i og lader det stå til det er koldt. Så kan de lige få en lille tur med en flaskerenser og så er de som nye
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15372
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Termodrikkedunk

Indlægaf Delfin » 25. jul 2020, 02:10

I mit barns skole havde de ikke køleskab, men jeg plejede at fylde en flaske halvt med vand og fryse det ned og så fylde resten op om morgenen. Flasken kom jeg i et neoprenhylster, som både holder på kulden og tager kondensvandet https://www.magni.dk/da/products/2027. Jeg gør stadig sådan til mig selv
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Umulius
Indlæg: 215
Tilmeldt: 2. apr 2019, 11:58
Kort karma: 20
Likede indlæg: 251

Re: Termodrikkedunk

Indlægaf Umulius » 25. jul 2020, 07:01

Dette er den eneste termodunk, jeg kender, der kan holde til det hele inkl. at blive vendt på hovedet. Den er god!

https://www.spejdersport.dk/gsi-microlite-500-flip

Silikonen skal tages ud af proppen inden den skal i opvaskemaskinen.
0

Tilbage til "Børn"