Har du sendt dit barn sygt afsted i vuggestue, børnehave eller skole, fordi du skulle på arbejde?

JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Har du sendt dit barn sygt afsted i vuggestue, børnehave eller skole, fordi du skulle på arbejde?

Indlægaf JoyNips » 23. sep 2021, 06:14

De eneste gange jeg har oplevet sygt barn på arbejdspladsen har været hvor en kollega med barn syg lige hurtigt har hentet computer og telefon, så han kunne være lidt på hjemmefra. Heldigvis.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
MissB
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 256
Likede indlæg: 2196

Re: Har du sendt dit barn sygt afsted i vuggestue, børnehave eller skole, fordi du skulle på arbejde?

Indlægaf MissB » 23. sep 2021, 09:31

Aldrig. Men vi er også heldige mht bedsteforældre og andet familie.

Han kommer heller ikke til at komme med hverken min mand eller mig på arbejde. Det synes jeg er dårlig stil overfor kollegaer.

Min tidligere leder havde jævnligt sin søn med på arbejde. Hun havde eget kontor, men han gad ikke sidde der, så han gik rundt på kontoret. Vi arbejdede et sted hvor vi gik med alarm og havde vagtfirma tilknyttet. Jeg har prøvet at sidde til de-briefing med en 6-årig dreng, der lige havde oplevet noget som selv for os voksne, professionelle, var voldsomt. Og så er det bare heller ikke fedt at få beskenden om at alle i Bullers klasse har dårlig mave, så han er her lige i et par dage.
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Har du sendt dit barn sygt afsted i vuggestue, børnehave eller skole, fordi du skulle på arbejde?

Indlægaf AgentPixie » 23. sep 2021, 10:28

Jeg har sendt dem afsted med snot og hoste. Er egentlig ikke vild med det, den slags smitter jo, men alle de andre børn er jo også snottede. Så kan det lige så godt fortsætte :lol:

Kunne aldrig drømme om at sende et barn afsted, der tydeligvis ikke var frisk enten før eller efter sygdom.
Det lyder måske lidt hårdt, men jeg synes det er et svigt, hvis man gør det helt bevidst (omend ikke et voldsomt).
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Har du sendt dit barn sygt afsted i vuggestue, børnehave eller skole, fordi du skulle på arbejde?

Indlægaf Panton » 23. sep 2021, 14:23

Nej det har jeg aldrig gjort. Han er kun blevet ringet hjem en gang, der havde han brækket armen i bh da han var 4 år.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Har du sendt dit barn sygt afsted i vuggestue, børnehave eller skole, fordi du skulle på arbejde?

Indlægaf Sangius » 23. sep 2021, 15:21

Hvis de har det fint, men blot hoster og snotter, så ja.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Har du sendt dit barn sygt afsted i vuggestue, børnehave eller skole, fordi du skulle på arbejde?

Indlægaf dgd2007 » 23. sep 2021, 15:58

Nej. :engel:
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Har du sendt dit barn sygt afsted i vuggestue, børnehave eller skole, fordi du skulle på arbejde?

Indlægaf godtnavn » 23. sep 2021, 15:59

Purple Haze skrev:
godtnavn skrev:
ajnaM skrev:
Stars skrev:Ikke så vidt, jeg kan huske.
Men jeg har haft sygt barn med på arbejde en del gange.


Det ville jeg så gerne frabede mig som kollega. :genert:


Det er da bedre end at sende ens syge barn i pasning.

Ingen af delene er godt, men i det mindste kan voksne bedre holde afstand end børn så det giver nok mindre smitte end alternativet. Bedst ville det selvfølgelig være hvis de arbejdede hjemmefra/fik fri ved sygdom.


Nej.
Bare nej!
Jeg skal ikke smittes med noget, fordi det er bedre at jeg bliver smittet en x antal andre børn i Pullers børnehave. Det skal ikke gøres til mit problem.
Det kommet selvfølgelig an på hvor man arbejder, nogen steder kan man sikkert finde have syge børn med. Men den der tankegang om at det er OK at udsætte sine kolleger for smitte den skal bare dø.


Og derfor bør arbejdet sige man skal blive hjemme. MEn man har ikke mulighed for at afleverer i børnehave hvis barnet er sygt, så er den ikke længere. Siger arbejdet man skal komme trods sygt barn og man ikke har andre pasningsmuligheder så må man tage barnet med, eller efterlade barnet derhjemme.

Jeg siger ingen af delene er ok, jeg siger bare at man ikke skal afleverer et sygt barn, så siger chefen man skal komme med et sygt barn er det chefens valg, og det må kollegaerne så brokke sig til chefen over. MAn har bare ikke valget at afleverer et sygt barn i instutition, så der er jo ikke rigtig andre løsninger.
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3477

Re: Har du sendt dit barn sygt afsted i vuggestue, børnehave eller skole, fordi du skulle på arbejde?

Indlægaf Torn » 23. sep 2021, 16:23

Med hoste og snot, men godt tilpas, ja der har han været sendt af sted.

Har det der med grøn snot noget på sig? Jeg troede det var en husmorskrøne at snotfarve betød mere eller mindre syg.
0
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Har du sendt dit barn sygt afsted i vuggestue, børnehave eller skole, fordi du skulle på arbejde?

Indlægaf Akehurst2 » 23. sep 2021, 16:25

Torn skrev:
Har det der med grøn snot noget på sig? Jeg troede det var en husmorskrøne at snotfarve betød mere eller mindre syg.


Ikke ifølge Sundhedsstyrelsen: https://politiken.dk/forbrugogliv/sundh ... ive-hjemme
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Har du sendt dit barn sygt afsted i vuggestue, børnehave eller skole, fordi du skulle på arbejde?

Indlægaf Zombie » 23. sep 2021, 18:01

I øjeblikket er vi to dagplejer, der er lagt ned af sygdom i børnegruppen, pga. 1 barn/forældre. De sendte afsted onsdag sidste uge efter fire dages sygdom, hvor jeg ringede hjem efter et par timer, da barnet hostede for meget til at kunne sove lur.
Torsdag og fredag havde jeg fri, og barnet blev afleveret i gæstepasning begge dage, men ringet hjem tidlig eftermiddag begge dage. Ifølge forældrene havde barnet det fint derhjemme.

I denne uge har jeg måtte ringe et andet barn hjem mandag, som har været syg hjemme siden (vi har fredag i morgen). Et andet barn har hostet meget i dag, og forældrene vil vurdere i aften og i morgen. Hos gæstedagplejeren har to børn også været syge derhjemme.
Det oprindeligt syge barn har været i dagpleje hele ugen med hoste og snot, men ikke i en grad så jeg kunne sende hjem jf. retningslinjerne.

Dagplejepædagogen planlægger en snak med forældrene til barnet på mandag.
Det er en virkelig nederen situation, og det er ikke gjort ud af ond vilje, men fordi forældrene er max presset på jobfronten. Det går så ud over en håndfuld andre familier og det er virkelig frustrerende.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6297
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14875

Re: Har du sendt dit barn sygt afsted i vuggestue, børnehave eller skole, fordi du skulle på arbejde?

Indlægaf Ata » 24. sep 2021, 04:31

Jeg har aldrig sendt et barn afsted som var sløjt eller på Panodil. Men et snottet barn er ofte kommet afsted. Ellers havde man dem jo hjemme 75% af vinteren. Men det er jo svært at vurdere, hvornår snottet betyder, at de smitter med noget.
0
honeybee
Indlæg: 255
Tilmeldt: 15. aug 2015, 20:21
Kort karma: 20
Likede indlæg: 250

Re: Har du sendt dit barn sygt afsted i vuggestue, børnehave eller skole, fordi du skulle på arbejde?

Indlægaf honeybee » 24. sep 2021, 05:09

Aldrig sygt. Men lidt klar snot eller hendes AB-hoste (astmatisk bronkitis, dvs hun hoster nærmest mere eller mindre hele efterår og vinter) er hun kommet afsted med.
Min arbejdsplads har stor forståelse for barns sygdom.
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Har du sendt dit barn sygt afsted i vuggestue, børnehave eller skole, fordi du skulle på arbejde?

Indlægaf Ladysparrow » 24. sep 2021, 08:31

Nej.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Har du sendt dit barn sygt afsted i vuggestue, børnehave eller skole, fordi du skulle på arbejde?

Indlægaf Zonta » 24. sep 2021, 08:46

Jeg tror faktisk vi har sendt ham afsted med MØB (uden at vide, at det var dét, selvfølgelig) - men hvor han var rimelig frisk om morgenen og blev ringet hjem efter et par timer pga. feber. Det gik virkelig stærkt. Vi har ikke sendt ham afsted med høj feber, men jeg tror vi et par gange har givet panodil, hvor han har ligget på vippen (ikke over 38,0) men været frisk, og sendt afsted. Så jeg kan nok ikke sige mig helt fri fra, at han har haft et par dage, hvor han nok burde være blevet hjemme, men er blevet sendt afsted.
Vi har mange gange sendt ham afsted med hoste (AB) og snot, hvis han ellers har været i hopla.

Hvis han er totalt slatten og ikke kan fungere i dagligdagen, så holder vi ham selvfølgelig hjemme.
Det har aldrig faldet mig ind at tage sygt barn med på arbejde. I så fald ville det komme meget an på hvad barnet fejlede. F.eks. MØB - med bedring efter penicillin, men stadig ikke god nok til at komme i institution, ville jeg nok godt kunne finde på det. Men med noget smitsomt? Nope. Det giver ingen mening at smitte videre på arbejdet.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Har du sendt dit barn sygt afsted i vuggestue, børnehave eller skole, fordi du skulle på arbejde?

Indlægaf Zonta » 24. sep 2021, 08:53

ajnaM skrev:
Minionine skrev:Vi har aldrig sendt hende afsted synligt febersyg, men en hel del gange med snot og hoste. Det skidt holder jo aldrig op!
Hun er blevet ringet hjem nogle gange. Det kan være møgsvært at vide om morgenen hvad der er rigtig sygdom og hvad der “bare” er snot/hosten.


Det skidt holdt op under covid, var vores oplevelse. I vores institution sendte man pludselig børnene hjem ved snot/hoste, og de fik først lov at komme igen efter 48 raske timer.

Det fjernede reelt al smittesygdom fra institutionen fra marts 20 til denne sommer.

Jeg tror også problemet er, at arbejdsgivere er ved at være lidt træt af lang lunte med syge børn. Og mange er tilbage på kontoret, hvor det ikke altid spiller at have syge børn med.

Det ville være fedt at have en ordning ala den de har i Sverige (https://www.dr.dk/nyheder/indland/i-sve ... i-120-dage). Jeg tror det kunne gøre meget ved syge børn. Netop, at de rent faktisk blev holdt hjemme så snart de var syge og dermed ikke fik smittet hele institutionen.
Vores integrerede institution skrev ud i onsdags med en appel til forældrene om at holde børnene hjemme, når de var syge og først måtte komme igen, når de var raske. Vuggestuen (4 stuer) havde halvdelen af de børn, de normalt har, fordi der florerer Roskildesyge, RS-virus osv.
0
J, juli 2018.

Tilbage til "Børn"