Har du sendt dit barn sygt afsted i vuggestue, børnehave eller skole, fordi du skulle på arbejde?

Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Har du sendt dit barn sygt afsted i vuggestue, børnehave eller skole, fordi du skulle på arbejde?

Indlægaf Little_Woman » 22. sep 2021, 18:50

Nej; jeg har heldigvis en medgørlig arbejdsplads og en hjælpsom bedstemor at trække på. Og en søn der ikke har været sådan VILDT meget syg, so far.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27374

Re: Har du sendt dit barn sygt afsted i vuggestue, børnehave eller skole, fordi du skulle på arbejde?

Indlægaf ajnaM » 22. sep 2021, 18:58

Ja. Eller, syg og syg - jeg har sendt dem af sted, inden de var helt ovenpå. Og inden de blev syge, men hvor man godt har vidst, at de måske ville blive det.

Vores forældre arbejder og har i øvrigt frabedt sig at passe smittesyge børn. Samme gælder resten af vores omgangskreds - ligesom vi i øvrigt ikke selv står parat med åbne arme for at passe andres børn. Så det er reelt ikke en mulighed med pasning under sygdom.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27374

Re: Har du sendt dit barn sygt afsted i vuggestue, børnehave eller skole, fordi du skulle på arbejde?

Indlægaf ajnaM » 22. sep 2021, 19:00

Stars skrev:Ikke så vidt, jeg kan huske.
Men jeg har haft sygt barn med på arbejde en del gange.


Det ville jeg så gerne frabede mig som kollega. :genert:
7
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27374

Re: Har du sendt dit barn sygt afsted i vuggestue, børnehave eller skole, fordi du skulle på arbejde?

Indlægaf ajnaM » 22. sep 2021, 19:03

Minionine skrev:Vi har aldrig sendt hende afsted synligt febersyg, men en hel del gange med snot og hoste. Det skidt holder jo aldrig op!
Hun er blevet ringet hjem nogle gange. Det kan være møgsvært at vide om morgenen hvad der er rigtig sygdom og hvad der “bare” er snot/hosten.


Det skidt holdt op under covid, var vores oplevelse. I vores institution sendte man pludselig børnene hjem ved snot/hoste, og de fik først lov at komme igen efter 48 raske timer.

Det fjernede reelt al smittesygdom fra institutionen fra marts 20 til denne sommer.
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Har du sendt dit barn sygt afsted i vuggestue, børnehave eller skole, fordi du skulle på arbejde?

Indlægaf Joe » 22. sep 2021, 19:50

Jeg har da lavet et par går-den-så-går-den-afleveringer. Aldrig hvor han har været så syg, at han virkede medtaget af det, men jeg har sendt ham afsted med både grønt og gult snot.

Jeg tror min rekord er, at han engang blev ringet hjem cirka fem minutter efter jeg var kommet hjem igen (for at arbejde hjemmefra, det var jo 2020...) Turen fra institution til hjem kan klares med fem minutters gang.
Altså ikke fordi jeg er stolt af at have afleveret et barn, der blev ringet hjem igen med det samme.
Men fordi at vi skal for hulen have vores arbejdsliv til at køre rundt. Og snot har været kilden til mange frustrationer siden vi flyttede og dermed også flyttede institution. (Kan konstatere, der har været lidt forskel på instutioners forhold til sygdomstegn)
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Har du sendt dit barn sygt afsted i vuggestue, børnehave eller skole, fordi du skulle på arbejde?

Indlægaf godtnavn » 22. sep 2021, 20:44

ajnaM skrev:
Stars skrev:Ikke så vidt, jeg kan huske.
Men jeg har haft sygt barn med på arbejde en del gange.


Det ville jeg så gerne frabede mig som kollega. :genert:


Det er da bedre end at sende ens syge barn i pasning.

Ingen af delene er godt, men i det mindste kan voksne bedre holde afstand end børn så det giver nok mindre smitte end alternativet. Bedst ville det selvfølgelig være hvis de arbejdede hjemmefra/fik fri ved sygdom.
1
Sofakartoflen
Indlæg: 3826
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 430
Likede indlæg: 9058

Re: Har du sendt dit barn sygt afsted i vuggestue, børnehave eller skole, fordi du skulle på arbejde?

Indlægaf Sofakartoflen » 22. sep 2021, 21:02

Mine børn var 4 og 7, da jeg startede med at arbejde ude igen. Så jeg har ikke rigtig været presset på den måde. (Men jeg har selv været syg uden nogen mulighed for hjælp, da børnene blev passet hjemme)

Til gengæld har jeg været til fraværssamtaler hvert eneste år, fordi min eksmand havde sygdom, der gav ham så meget fravær, at han havde svært ved også at være væk ved børnenes sygdom. Heldigvis kunne han somme tider flexe, og så fik vi det til at hænge sammen, når han ikke var syg samtidig med børnene.

Jeg har arbejdet i børnehave, så jeg har set rigtig mange forældre aflevere syge eller halvsyge børn, og jeg har ringet min part hjem. Det er ikke sjovt for nogen.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Har du sendt dit barn sygt afsted i vuggestue, børnehave eller skole, fordi du skulle på arbejde?

Indlægaf Bøtte » 22. sep 2021, 21:16

Ikke bevidst. Men for 2-3 uger siden sendte jeg min ældste afsted efter 1 sygedag. Hun virkede frisk. Det var hun ikke. Og næste dag var hun syg igen.

Ellers kan vi næsten altid planlægge os ud af sygdom med hjælp fra morfar og min faster (det har selvfølgelig været en udfordring under corona)
Senest rettet af Bøtte 22. sep 2021, 21:18, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7638
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 760
Likede indlæg: 21318

Re: Har du sendt dit barn sygt afsted i vuggestue, børnehave eller skole, fordi du skulle på arbejde?

Indlægaf Nesnay » 22. sep 2021, 21:18

godtnavn skrev:
ajnaM skrev:
Stars skrev:Ikke så vidt, jeg kan huske.
Men jeg har haft sygt barn med på arbejde en del gange.


Det ville jeg så gerne frabede mig som kollega. :genert:


Det er da bedre end at sende ens syge barn i pasning.

Ingen af delene er godt, men i det mindste kan voksne bedre holde afstand end børn så det giver nok mindre smitte end alternativet. Bedst ville det selvfølgelig være hvis de arbejdede hjemmefra/fik fri ved sygdom.
Ja, man kan holde afstand, men de gange, jeg har oplevet det, har det været et temmelig forstyrrende element som kollega. Kontorarbejde af den type, jeg har, er i hvert fald ikke børneegnet, og det har været hårdt for koncentrationen og forstyrrende ift. onlinemøder/opkald med urolige børn i baggrunden. Og man er jo på arbejdspladsen for at arbejde, så for mig at se er det uhensigtsmæssigt.

Disclaimer: Det kan sikkert fungere bedre med rolige børn, der fx kan sidde alene i et mødelokale, det har jeg bare aldrig oplevet. Jeg er glad for, det ikke er en ting at tage syge børn med på arbejde på min arbejdsplads.
3
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Har du sendt dit barn sygt afsted i vuggestue, børnehave eller skole, fordi du skulle på arbejde?

Indlægaf godtnavn » 22. sep 2021, 21:22

Nesnay skrev:
godtnavn skrev:
ajnaM skrev:
Stars skrev:Ikke så vidt, jeg kan huske.
Men jeg har haft sygt barn med på arbejde en del gange.


Det ville jeg så gerne frabede mig som kollega. :genert:


Det er da bedre end at sende ens syge barn i pasning.

Ingen af delene er godt, men i det mindste kan voksne bedre holde afstand end børn så det giver nok mindre smitte end alternativet. Bedst ville det selvfølgelig være hvis de arbejdede hjemmefra/fik fri ved sygdom.
Ja, man kan holde afstand, men de gange, jeg har oplevet det, har det været et temmelig forstyrrende element som kollega. Kontorarbejde af den type, jeg har, er i hvert fald ikke børneegnet, og det har været hårdt for koncentrationen og forstyrrende ift. onlinemøder/opkald med urolige børn i baggrunden. Og man er jo på arbejdspladsen for at arbejde, så for mig at se er det uhensigtsmæssigt.

Disclaimer: Det kan sikkert fungere bedre med rolige børn, der fx kan sidde alene i et mødelokale, det har jeg bare aldrig oplevet. Jeg er glad for, det ikke er en ting at tage syge børn med på arbejde på min arbejdsplads.


Jeg siger da ikke det er en god idé, blot at det er bedre end at sende i pasning :) Men en helt tredje løsning vil nok være at foretrække både for barnet og de voksne :)
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7638
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 760
Likede indlæg: 21318

Re: Har du sendt dit barn sygt afsted i vuggestue, børnehave eller skole, fordi du skulle på arbejde?

Indlægaf Nesnay » 22. sep 2021, 21:30

godtnavn skrev:Jeg siger da ikke det er en god idé, blot at det er bedre end at sende i pasning :) Men en helt tredje løsning vil nok være at foretrække både for barnet og de voksne :)
Men det er jo netop, at det skulle være bedre, jeg er uenig i (muligvis med undtagelse af fx folk med enkeltmandskontorer o.l., hvis de kan undgå at forstyrre kolleger) - i min optik er det ikke en mulighed at tage syge børn med på arbejde, det er simpelthen ikke fair over for kollegerne. Det gælder for den sags skyld også raske børn, de forstyrrer lige så meget (obligatorisk undtagelse for barselsbesøg o.l. :)).
1
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Har du sendt dit barn sygt afsted i vuggestue, børnehave eller skole, fordi du skulle på arbejde?

Indlægaf godtnavn » 22. sep 2021, 21:36

Nesnay skrev:
godtnavn skrev:Jeg siger da ikke det er en god idé, blot at det er bedre end at sende i pasning :) Men en helt tredje løsning vil nok være at foretrække både for barnet og de voksne :)
Men det er jo netop, at det skulle være bedre, jeg er uenig i (muligvis med undtagelse af fx folk med enkeltmandskontorer o.l., hvis de kan undgå at forstyrre kolleger) - i min optik er det ikke en mulighed at tage syge børn med på arbejde, det er simpelthen ikke fair over for kollegerne.


Jeg synes det er respektløst over for både ens eget barn og alle de børn barnet går i instutition med at afleverer et sygt barn. Det giver mere sygdom både til alle de andre børn men også emd risiko for at ens barn gensmittes. Heldigvis har jeg endnu ikke oplevet syge børn er blevet afleveret i datterens børnehave, men jeg ville godt nok tænke skidt om forældrene hvis nogen begyndte på det.

I min optik bør man heller ikke tage barnet med på arbejde, men kræver arbejdspladsen at man møder fysisk op så må det være med barn hvis man ikke har nogen steder at afleverer og det har man jo ikke hvis eneste pasningsmulighed er instution og barnet er sygt.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41854

Re: Har du sendt dit barn sygt afsted i vuggestue, børnehave eller skole, fordi du skulle på arbejde?

Indlægaf LaMariposa » 23. sep 2021, 04:03

kartoffelpizza skrev:Jeg har ikke et barn men jeg har til gengæld en leder der gerne vil “forhandle” om hvorvidt man selv eller ens barn er syg, og siger ting som “38,2 er altså ikke feber, det er manges normaltemperatur!”.
Selvom vi er i sundhedssektoren med de svageste ældre.
Så der kommer da tit syge kollegaer på job med syge børn i inst.
De smitter så os andre


Det virker lidt... kortsigtet at tænke på den måde? Hvis der er flere andre, der så bliver syge bagefter, så bliver det vel sværere at få vagtplanen til at gå op?

Jeg har aldrig feber, men til gengæld er jeg virkelig syg, hvis jeg har 38 eller derover. Så jeg ville formentlig ikke kunne passe mit arbejde i den situation.
0
:lun: Be brave
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27374

Re: Har du sendt dit barn sygt afsted i vuggestue, børnehave eller skole, fordi du skulle på arbejde?

Indlægaf ajnaM » 23. sep 2021, 04:28

godtnavn skrev:
Nesnay skrev:
godtnavn skrev:
ajnaM skrev:
Stars skrev:Ikke så vidt, jeg kan huske.
Men jeg har haft sygt barn med på arbejde en del gange.


Det ville jeg så gerne frabede mig som kollega. :genert:


Det er da bedre end at sende ens syge barn i pasning.

Ingen af delene er godt, men i det mindste kan voksne bedre holde afstand end børn så det giver nok mindre smitte end alternativet. Bedst ville det selvfølgelig være hvis de arbejdede hjemmefra/fik fri ved sygdom.
Ja, man kan holde afstand, men de gange, jeg har oplevet det, har det været et temmelig forstyrrende element som kollega. Kontorarbejde af den type, jeg har, er i hvert fald ikke børneegnet, og det har været hårdt for koncentrationen og forstyrrende ift. onlinemøder/opkald med urolige børn i baggrunden. Og man er jo på arbejdspladsen for at arbejde, så for mig at se er det uhensigtsmæssigt.

Disclaimer: Det kan sikkert fungere bedre med rolige børn, der fx kan sidde alene i et mødelokale, det har jeg bare aldrig oplevet. Jeg er glad for, det ikke er en ting at tage syge børn med på arbejde på min arbejdsplads.


Jeg siger da ikke det er en god idé, blot at det er bedre end at sende i pasning :) Men en helt tredje løsning vil nok være at foretrække både for barnet og de voksne :)


Man skal hverken tage sit syge barn hen til de andre i børnehaven eller med på kontoret, hvor det kan smitte alle ens kollegaer (og i øvrigt forstyrre). Man skal blive hjemme med sit syge barn.
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9081
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Re: Har du sendt dit barn sygt afsted i vuggestue, børnehave eller skole, fordi du skulle på arbejde?

Indlægaf Purple Haze » 23. sep 2021, 05:24

godtnavn skrev:
ajnaM skrev:
Stars skrev:Ikke så vidt, jeg kan huske.
Men jeg har haft sygt barn med på arbejde en del gange.


Det ville jeg så gerne frabede mig som kollega. :genert:


Det er da bedre end at sende ens syge barn i pasning.

Ingen af delene er godt, men i det mindste kan voksne bedre holde afstand end børn så det giver nok mindre smitte end alternativet. Bedst ville det selvfølgelig være hvis de arbejdede hjemmefra/fik fri ved sygdom.


Nej.
Bare nej!
Jeg skal ikke smittes med noget, fordi det er bedre at jeg bliver smittet en x antal andre børn i Pullers børnehave. Det skal ikke gøres til mit problem.
Det kommet selvfølgelig an på hvor man arbejder, nogen steder kan man sikkert finde have syge børn med. Men den der tankegang om at det er OK at udsætte sine kolleger for smitte den skal bare dø.
8
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Børn"