“Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

admin
Admin
Indlæg: 116
Tilmeldt: 1. dec 2014, 12:41
Kort karma: 0
Likede indlæg: 134

“Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf admin » 24. jul 2022, 22:07

Det bliver snart pinligt at lave flere enkelt-tråde om gode erfaringer med xyz, og måske andre også af og til leder efter gode kondisko, ammepuder og drikkedunke.
Så hermed!
0
DannyZuko
Indlæg: 430
Tilmeldt: 31. okt 2015, 09:13
Kort karma: 30
Likede indlæg: 746

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf DannyZuko » 24. jul 2022, 22:40

Bæreredskab: meld dig ind i "Slyngegalleriet" på Facebook og opdag en ny verden af crazy vikledamer. Crazy, men også virkelig søde og hjælpsomme. Der er som regel mulighed for at låne/prøve forskellige bæreredskaber for at se, hvad der passer til dit behov.
4
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6683

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf 1234 » 25. jul 2022, 04:23

Til pusletaske vil jeg anbefale en rygsæk med mange rum fremfor de der skuldertasker. De er måske ikke helt så pæne, men det er virkelig praktisk. Jeg kunne komme alle steder med den og strækvikle i starten.
Senest rettet af 1234 25. jul 2022, 04:59, rettet i alt 1 gang.
5
JoyNips
Indlæg: 12124
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34100

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf JoyNips » 25. jul 2022, 04:28

Ammepude er vildt individuelt. Til den store havde jeg en helt almindelig Foss flakes og var virkelig glad for den. Lillesøster nægtede at ligge på ammepude, så hende har jeg altid bare ammet uden.

Til den lille købte jeg en bbhugme til at sove med mens jeg var hravidbog den har jeg også været glad for efter fødslen hvor den ligger fast som ryg/nakke/armstøtte i den ene sofa. Når jeg har ammet laid back om natten der har det været genialt med den. Man skal ikke købe den fra ny, der er en milliard på Reshopper.

Jeg har klaret mig font med en manuel medela-pumpe med begge børn. Til den lille købte jeg også en haakaa vacuumpumpe, den er ret snart.

Pusletaske: jeg har aldrig forstået de kæmpestore. Mine børn har ikke skidt igennem og de har ikke været flaskebørn, så jeg har kunnet nøjes med en kuverttaske med et par bleer og puslegrejet i. Men hvis man skal have flaske, erstatning, termokande med varmt vand, 3 fulde sæt ekstra tøj etc med er en stor selvfølgelig nyttig. Her ville jeg nok bare bruge en rygsæk, for en skuldertaske er møgbesværlig hvis man har barn i bæresele eller vikle.

I forhold til bleskift har vi været og er stadig virkelig glade for Olivy. Og så bruger vi mesoft/cutisoft kompresser til at vaske med. De er blødere end skumvaskeklude.

Vikle/bæresele: fastvikle er blot et spørgsmål om længde. Bæresele skal I prøve, det er individuelt hvad der sidder godt på én. Jeg har aldrig rigtig brugt strækvikle.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12124
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34100

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf JoyNips » 25. jul 2022, 04:31

Hvis I køber en babynest, så køb en der kan åbnes i enden. Ellers vokser baby ud af den på et splitsekund. Vi var glade for vores fra müsli til den lille.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 668
Likede indlæg: 7396

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf Neenah » 25. jul 2022, 04:57

Ammepude - har jeg ikke brugt ret meget, men købte en bbhugme at sove med som er genial. Bedste køb ever. Brugte den en smule til amning, men ellers har jeg bare brugt sofapuder.

Brystpumpe - købte den billigste elektriske fra jollyroom samt en haakaavakumpumpe. Det var rart i starten, men de er ikke brugt ret meget.

Pusletaske: vi købte en klassisk fjällräven. Det er nemt, praktisk og der er plads til alt.

Vikler: jeg brugte strækvikle de første par måneder fordi det er så nemt at lære og nemt at montere en baby i så de kan sove godt. Havde vist en moby, men de er rimelig ens. Har også været på fastbikletoget, men har ikke rigtig brugt det denne gang fordi vi har en bæresele i viklestof som er mega rar. Et par stykker fra min mødregruppe har købt den samme på min anbefaling og er vildt glade for den (emeibaby).
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 668
Likede indlæg: 7396

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf Neenah » 25. jul 2022, 04:58

Uh, og en god ringslynge er smart altid at have med under vognen eller i bilen til hurtige indkøbsture osv.
1
JoyNips
Indlæg: 12124
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34100

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf JoyNips » 25. jul 2022, 06:00

I øvrigt er der lidt andre tråde om samme emne, du måske kan finde guldkorn i:

viewtopic.php?f=12&t=8566

viewtopic.php?f=12&t=2167

Og så vil jeg virkelig anbefale at nørde lidt amning på forhånd, medmindre du allerede nu ved at det skal være et flaskebarn. Ind i ammenetværk 0-2 år på Facebook og følg med der, læs artiklerne på ammenets hjemmeside og følg profiler som dinammejordemoder og Ammebasen på Instagram. Jeg har klaret mig fint uden ammekursus, men jeg synes virkelig det er en fordel at sætte sig ind i både teknik ifht latch og at få viden om fussy evenings, appetitspring etc.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19706
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2453
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46500

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf LadyFox » 25. jul 2022, 07:00

Jeg vil også anbefale at se om det er muligt at prøve nogle forskellige bærereskaber -bog slyngegalleri.
Og så er det et sted jeg vil anbefale at være ligeglad med hvilken du synes er pænest, eller hvad den koster. Det er nice at bære hvis redskabet sidder godt på både barn og bærer. Og det kan også sagtens ske at der der sidder godt på mor sidder dårligt på far og så ville jeg købe to fremfor at gå på kompromis. I hvert fald hvis man påtænker at bære mere en korte stræk.
Det kan i hvert fald godt betale sig at købe det rette redskab første gang :genert:

Af babynest fortrød jeg virkelig at jeg var for nærig til at købe en Najell sleepCarrier, da jeg savnede nemt at kunne flytte rundt på en sovende baby uden at risikere at vække hende så nemt.

Jeg har en elektronisk brystpumpe fra Baurer. Den er relativt billig i forhold til andre modeller og den gør hvad den skal så den er jeg fint tilfreds med. Men jeg kom aldrig til at udpumpe i det omfang jeg troede jeg ville så jeg kunne sagtens have brugt en manuel de få gange det har været nødvendigt.
0
...
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2676
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6983

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf Ladysparrow » 25. jul 2022, 07:02

1234 skrev:Til pusletaske vil jeg anbefale en rygsæk med mange rum fremfor de der skuldertasker. De er måske ikke helt så pæne, men det er virkelig praktisk. Jeg kunne komme alle steder med den og strækvikle i starten.


Så enig. Vi opgav hurtigt den fiiiine Emma Ljunga pusletaske og skiftede til en rygsæk. :) så meget lettere at have med på tur.
0
limitededition
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 148
Likede indlæg: 1796

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf limitededition » 25. jul 2022, 07:03

Pusletaske er vildt individuelt tror jeg. Vi har børn der relativt ofte skider igennem, og vi har derfor brug for ekstra tøj til begge. Bleer i flere str, fordi vi har to under to år. De er begge flaskebørn, dog stoppede den store med flaske inden den lille blev født. Grødposer og snacks når vi er on the go. Det hele fylder bare, så vi måtte købe en større pusletaske da nummer to kom, selvom den første taske var ok stor.

Graviditetspude, vil jeg anbefale bbhugme, jeg sover stadig med min efter fødslen af nummer to.
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3451
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 276
Likede indlæg: 3093

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf Alphilia » 25. jul 2022, 07:57

Ammepude; noget der ikke er for blødt.
Jeg lejede en elektrisk brystpumpe på apoteket da det blev aktuelt (samme slags som dem der er på barselsgange)

Pusletaske; vi bruger oftest en mulepose - det fungerer fint til vores behov. Alternativt bruger vi en alm rygsæk hvor det ene rum har mange lommer.
I Lidl, bl.a kan man købe engangsunderlag, dem synes jeg er praktiske.
Vi er også glade for Olivy til bleskift

Det jeg ikke vidste jeg manglede; et siddeunderlag fra en friluftsbutik, der kan foldes sammen. Fylder og vejer meget lidt og er guld værd når man skal sidde på en kold/fugtig bænk og give mad. Kan også i en snæver vending bruges som pusleunderlag.
1
Iforbifarten
Indlæg: 576
Tilmeldt: 23. aug 2017, 09:33
Kort karma: 38
Likede indlæg: 1000

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf Iforbifarten » 25. jul 2022, 08:21

DannyZuko skrev:Bæreredskab: meld dig ind i "Slyngegalleriet" på Facebook og opdag en ny verden af crazy vikledamer. Crazy, men også virkelig søde og hjælpsomme. Der er som regel mulighed for at låne/prøve forskellige bæreredskaber for at se, hvad der passer til dit behov.


This.

Og med hensyn til bæreredskab så var jeg rigtig glad for Artipoppes (desværre svinedyre) Zeitgeist. Havde en Ergobaby i canvas til første barn og den var ikke optimal.
Jeg er 165 og har vejet mellem 75 og 85 kg mens jeg brugte den. Meget af fedtet placeret på maven. Jeg har den stadig og hvis du bor i Århus-området må det gerne mærke og og prøve den.

Jeg ville ønske jeg havde kunnet få ringslynge til at virke for mig, men det er meget 0/1 synes jeg om folk kan. Men den er meget plussize venlig.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8990
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1057
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18393

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf Mi55y » 25. jul 2022, 08:32

Mht. pusletaske, så har vi vekslet mellem den klassiske skuldertaske og en lille (børne)rygsæk. Skuldertasken er smart, hvis man har vogn med, så den kan hænge på styret, eller hvis man er på overnatning og skal have ekstra tøj med. Rygsækken er smart, hvis man skal på små ture uden vogn.

Jeg har elsket min bbhugme ammepude i sengen og i sofaen! Vi bruger den stadig som hyggepude i sofaen. Havde en ergobaby ammepude til ved spisebordet eller andre steder helt uden støtte.

Jeg havde en billig beemo elektronisk pumpe og en vakuumpumpe fra lansinoh - begge fungerede upåklageligt.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Rosie
Indlæg: 96
Tilmeldt: 18. okt 2015, 15:15
Kort karma: 5
Likede indlæg: 123

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf Rosie » 25. jul 2022, 08:55

kartoffelpizza skrev:Så jeg vil gerne lægge ud med anbefalinger (eller fraråd) på:

Ammepude

Brystpumpe (til opsamling af evt ekstra mælk samt stimuli)

Pusletaske

Vikle/bæreredskab til plussize

(Og nej jeg køber ikke alt nu men jeg har brug for forberedelse mentalt)


Brystpumpe: Jeg har været glad for min Haakaa vakumpumpe. Brugte den i starten til at samle ekstra mælk fra modsatte bryst eller til lige at tage toppen om natten og morgenen.

Pusletaske: Er med på rygsækholdet/alm. taske. Har en toilettaske med pusletingene i. Så er det nemt lige at tage den med ud og pusle uden at skulle slæbe en taske med. Jeg ville være obs. på at finde en taske hvor man kan komme til tingene uden at skulle pakke/åbne for en hel masse. Jeg åbner ofte bare tasken mens den bliver liggende under barnevognen og tager det jeg skal bruge.

Kan derudover anbefale pusleunderlaget fra sleepbag. Det kan også bruges som siddeunderlag til amning på en kold og våd bænk.
Senest rettet af Rosie 25. jul 2022, 09:01, rettet i alt 1 gang.
0

Tilbage til "Børn"