“Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Sofakartoflen
Indlæg: 3882
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 436
Likede indlæg: 9221

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf Sofakartoflen » 22. jan 2024, 00:56

Hvis man køber Rapunzelkjolen i BR til fastelavn, skal man regne med at få spredt glimmer ud over hele sit hjem. (det forstærker selvfølgelig situationen, når man har to små Rapunzler)
2
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6683

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf 1234 » 22. jan 2024, 07:17

Sofakartoflen skrev:Hvis man køber Rapunzelkjolen i BR til fastelavn, skal man regne med at få spredt glimmer ud over hele sit hjem. (det forstærker selvfølgelig situationen, når man har to små Rapunzler)

Ikke ligeså meget som ved Elsa kjolen :lol:
1
JoyNips
Indlæg: 12124
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34100

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf JoyNips » 22. jan 2024, 07:22

Hvis man bringer børn ind i sit hjem skal man regne med at få glimmer spredt overalt. Uanset køn og kostume. De skal nok finde en måde!
8
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Sofakartoflen
Indlæg: 3882
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 436
Likede indlæg: 9221

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf Sofakartoflen » 22. jan 2024, 10:16

1234 skrev:
Sofakartoflen skrev:Hvis man køber Rapunzelkjolen i BR til fastelavn, skal man regne med at få spredt glimmer ud over hele sit hjem. (det forstærker selvfølgelig situationen, når man har to små Rapunzler)

Ikke ligeså meget som ved Elsa kjolen :lol:

Elsa er også populær, så det er godt at vide! (Jeg er så glad for, at vi havde sengetæppe på, da de var inde og hoppe i sengene.)
0
Sofakartoflen
Indlæg: 3882
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 436
Likede indlæg: 9221

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf Sofakartoflen » 22. jan 2024, 10:17

JoyNips skrev:Hvis man bringer børn ind i sit hjem skal man regne med at få glimmer spredt overalt. Uanset køn og kostume. De skal nok finde en måde!


Hvis ikke konkret, så i overført betydning. :love:
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9164

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf Kommodedyret » 22. jan 2024, 11:16

JoyNips skrev:Hvis man bringer børn ind i sit hjem skal man regne med at få glimmer spredt overalt. Uanset køn og kostume. De skal nok finde en måde!

Det samme kan man sige om svigermødre.
1
Closure, closure, closure closure closure
Sofakartoflen
Indlæg: 3882
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 436
Likede indlæg: 9221

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf Sofakartoflen » 22. jan 2024, 14:50

Kommodedyret skrev:
JoyNips skrev:Hvis man bringer børn ind i sit hjem skal man regne med at få glimmer spredt overalt. Uanset køn og kostume. De skal nok finde en måde!

Det samme kan man sige om svigermødre.

Sat i relation til børn eller glimmer. ;)
1
Sofakartoflen
Indlæg: 3882
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 436
Likede indlæg: 9221

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf Sofakartoflen » 22. jan 2024, 16:45

Mit ene barnebarn fryser sine tæer, når hun er på legepladsen. Hun har en kort foret gummistøvle fra Aankl (Dry) og en læderstøvle med for, som jeg ikke lige kender mærket på, men den er robust og godt foret.

Børnehaven har efterspurgt tykkere strømper. Hun har normalt bare helt almindelige strømper med f.eks. Disneymotiv.

Vil det være relevant med uldstrømper, (og har det betydning hvilket dyr)- jeg ved ikke, hvor meget plads, der er til tykke sokker - og kan debatten anbefale mærker?

Jeg tænker på, om det har betydning, at støvlerne er korte? (eller ankelstøvler fremfor længere støvler)

Har i strømper/sokker i vil anbefale, eller erfaringer i vil dele?
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17403
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3598
Likede indlæg: 42485

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf LaMariposa » 22. jan 2024, 16:59

Sofakartoflen skrev:Mit ene barnebarn fryser sine tæer, når hun er på legepladsen. Hun har en kort foret gummistøvle fra Aankl (Dry) og en læderstøvle med for, som jeg ikke lige kender mærket på, men den er robust og godt foret.

Børnehaven har efterspurgt tykkere strømper. Hun har normalt bare helt almindelige strømper med f.eks. Disneymotiv.

Vil det være relevant med uldstrømper, (og har det betydning hvilket dyr)- jeg ved ikke, hvor meget plads, der er til tykke sokker - og kan debatten anbefale mærker?

Jeg tænker på, om det har betydning, at støvlerne er korte? (eller ankelstøvler fremfor længere støvler)

Har i strømper/sokker i vil anbefale, eller erfaringer i vil dele?


Min datter har de her. De er virkelig lækre og varme, men de er lidt tykke, så de fylder godt i en støvle. Ellers har hun ofte tynde uldstrømpebukser på under dit tøj, de varmer også fødderne.

https://dk.dilling.com/produkt/stromper ... 0-0500-869
1
:lun: Be brave
Bergen
Indlæg: 7348
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 470
Likede indlæg: 11989

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf Bergen » 22. jan 2024, 17:42

Sofakartoflen skrev:Mit ene barnebarn fryser sine tæer, når hun er på legepladsen. Hun har en kort foret gummistøvle fra Aankl (Dry) og en læderstøvle med for, som jeg ikke lige kender mærket på, men den er robust og godt foret.

Børnehaven har efterspurgt tykkere strømper. Hun har normalt bare helt almindelige strømper med f.eks. Disneymotiv.

Vil det være relevant med uldstrømper, (og har det betydning hvilket dyr)- jeg ved ikke, hvor meget plads, der er til tykke sokker - og kan debatten anbefale mærker?

Jeg tænker på, om det har betydning, at støvlerne er korte? (eller ankelstøvler fremfor længere støvler)

Har i strømper/sokker i vil anbefale, eller erfaringer i vil dele?



Vi bruger tynde uldstrømper fra Joha i barnets vinterstøvler. Også de voksne bruger uldstrømper i støvlerne blot et andet mærke. Det holder mig markant varmere end med alm strømper.

Min datter havde stor gavn af termostøvler i BH i de koldest perioder, der godt nok hos mange har et dårligt ry, men også findes i god kvalitet/pasform og rækker langt i frostvejr.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11402
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23669

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf Mani » 22. jan 2024, 19:04

LaMariposa skrev:
Sofakartoflen skrev:Mit ene barnebarn fryser sine tæer, når hun er på legepladsen. Hun har en kort foret gummistøvle fra Aankl (Dry) og en læderstøvle med for, som jeg ikke lige kender mærket på, men den er robust og godt foret.

Børnehaven har efterspurgt tykkere strømper. Hun har normalt bare helt almindelige strømper med f.eks. Disneymotiv.

Vil det være relevant med uldstrømper, (og har det betydning hvilket dyr)- jeg ved ikke, hvor meget plads, der er til tykke sokker - og kan debatten anbefale mærker?

Jeg tænker på, om det har betydning, at støvlerne er korte? (eller ankelstøvler fremfor længere støvler)

Har i strømper/sokker i vil anbefale, eller erfaringer i vil dele?


Min datter har de her. De er virkelig lækre og varme, men de er lidt tykke, så de fylder godt i en støvle. Ellers har hun ofte tynde uldstrømpebukser på under dit tøj, de varmer også fødderne.

https://dk.dilling.com/produkt/stromper ... 0-0500-869

Min niece bruger også Dilling. Hun ønskede sig disse og de holdt hendes fødder varme, da vi var i Norge i julen: https://dk.dilling.com/produkt/stromper ... 0-0303-450 Jeg tror ikke de er tykkere end almindelige strømper.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
pinkmoon
Indlæg: 1726
Tilmeldt: 12. jan 2020, 14:59
Kort karma: 193
Likede indlæg: 6882

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf pinkmoon » 24. jan 2024, 16:14

Vi bruger merino uld fra MP. De er ligeså tynde som alm strømper, sidder virkelig godt og bliver hvor de skal.
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 668
Likede indlæg: 7396

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf Neenah » 2. feb 2024, 15:52

Mit kommende skolebarn skal snart have madpakke med for første gang i sit liv. Hvilke(n) madkasse(r) kan anbefales?
0
JoyNips
Indlæg: 12124
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34100

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf JoyNips » 2. feb 2024, 16:15

Neenah skrev:Mit kommende skolebarn skal snart have madpakke med for første gang i sit liv. Hvilke(n) madkasse(r) kan anbefales?


Yumbox! Vi bruger primært den størrelse/indsata der hedder panino og den størrelse/indsats der hedder snack.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Sorenspige
Indlæg: 7143
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9531

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf Sorenspige » 2. feb 2024, 18:38

Neenah skrev:Mit kommende skolebarn skal snart have madpakke med for første gang i sit liv. Hvilke(n) madkasse(r) kan anbefales?


Mine børn har begge haft denne type madkasse, da de startede I skole. Storebror brugte sin til den var slidt op i slutningen af 2. klasse. Lillesøster bruger stadig sin her i midten af 1. klasse. Den passer i Jeva-skoletaskers madkasserum.
https://www.imerco.dk/mepal-madkasse-bl ... gINe_D_BwE
0

Tilbage til "Børn"