Perler fra ungerne

ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27070

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf ajnaM » 9. jan 2019, 07:20

Den store er gået fuldstændig amok i Anders Ands vittigheder det sidste stykke tid, og lillebror på 2 er meget interesseret i alt, hvad storebror laver - også i de her 'vipser'.

"Mor, vil du høre en vips?"
"Mmh."
"I dag slog jeg Henry i børnehaven... fordi han tog min traktor."

Han skal nok arbejde lidt mere på konceptet. :D
24
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Pyjamas » 12. jan 2019, 22:52

Min søn på 6 taler om, at han ville ønske, at han vandt 100.000, for så ville han købe et hus.

Søn: "Årh! Skolen er jo stor! Hvad mon den koster?"
Mor: "Skolen kan man ikke købe, det er kommunen, der ejer den. Det er derfor, vi betaler skat, så du kan bruge skolen gratis"
Søn: "Gid jeg var kommunen... Så ville jeg få have en skat på 1000 kr!" (naive unge :devil:)
Mor: "Men hvis skatten er så høj (...), så vil folk jo ikke bo i din kommune, så flytter de til en anden kommune"
Søn: "Så fyrer jeg bare de andre kommuner!"

Jeg glæder mig til hans enevælde :lun:
8
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Mi55y » 13. jan 2019, 03:10

Min niece er superglad for sin lille ny kusine, men synes nu nok, at hun er lidt træls, når hun græder.

"Mosti, hvis I får en pige næste gang, så kan mig og mor få hende. Men hvis I får en dreng, så må vi jo tage Sofie."
3
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Danseprinsesse » 14. jan 2019, 16:41

Ikke at det er morsomt, jeg kan bare slet ikke stå for det.

Han er begyndt at kalde mig "Ditte-mor". :love2:
3
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Bøtte » 18. jan 2019, 05:44

Lillesøster ville gerne låne storesøsters iPad-ører (hørebøffer) :lun:
16
Apostrof
Indlæg: 353
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:48
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1085

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Apostrof » 18. jan 2019, 11:07

Hver gang vi siger hundens navn, Murphy, herhjemme siger min 14-måneder gamle søn: "Murphy dygtig!" eller bare "dygtig". Det er simpelthen så sødt. Murphy får også rigeligt med krammere og ae-ae. Og ja, vi roser vist vores hund (og barn!) meget herhjemme, da "dygtig" også var det første "rigtige" ord udover ae-ae, mam-mam osv. :D
7
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 747
Likede indlæg: 14661

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Ata » 19. jan 2019, 17:59

Datter 1: Jeg kommer nok til at ligne faster Emma, når jeg bliver stor
Datter 2: Jeg kommer nok til at ligne dig, når jeg bliver stor, mor.
Mig: Nå, så er du måske misundelig på Datter 1, som kommer til at ligne Emma?
Datter 2: Nej, mor. Jeg synes du var meget pæn. Da du var ung....

Tak! :evil:
8
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Honningprut » 20. jan 2019, 00:55

Min søn på 10 spillede computeren med en ven og snakker med ham på samme tid via headset her til aften. Han hører også musik fra Youtube, og Pattesutterens sang kommer på, den er egentlig rimelig harmløs på trods af hans alias.

Sangen lyder således: Min søn:" Jeg kan komme ind hvor jeg vil. Det kan du ik'!"

Ven:" Hører du "pattesutteren"?

Min søn:" Mmh"

Ven:" Den er god og han er bare så sej!"

Min søn:" Hvad betyder "Pattesutter egentlig "M"?"

Ven:" Det er ligesom en Ko! Han er ligesom en kalv du ved der sutter på koens patter!"

Min søn:" Det vidste jeg faktisk godt."

Min kæreste kigger ind på værelset:" Jeg kendte faktisk Pattesutteren engang, vi har gået på højskole sammen."

Min søn:" Var der mange køer på skolen?"

Min kæreste:" Hmm. Ja - bare ja!"
7
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Tibbler » 21. jan 2019, 06:42

Sønnen på 7 er lige stået op.

“Hvorfor har jeg ondt i benene? Hvorfor har jeg altid ondt i benene om morgenen?”…..”Aaaaahhhh, jeg har nok fået det forkerte ben ud af sengen!”
11
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Animi » 23. jan 2019, 22:00

En pige i min børnehave, da vi var ude på legepladsen i går:
"Ej, skal vi ikke synge julesange, når vi er hjemme i børnehaven?"
"Nej, det skal vi ikke, det er jo ikke jul mere"
"Jo, det er! Der er jo sne!"

:lol:
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Fru Sunshine » 24. jan 2019, 17:43

Elev til kollega:"Gå ind til Fru Sunshine og få et stykke kage. Jeg siger bare, at 11 ud af 10 vil elske hendes kage."
7
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf JoyNips » 30. jan 2019, 09:39

Mit afkom har en ret veludviklet situationsfornemmelse og humor.

Han driller mig ved at kilde.
Mig: "iiiih, du kilder mig! Ved du hvad du er?" (med hensigten at sige "du er en drillepind/en skurk/en bandit" eller lignende)
Ham: "2 år!"
...hvorefter han knækkede sammen af grin.
15
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27070

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf ajnaM » 4. feb 2019, 10:57

Jeg er hjemme med to febersyge børn, og den 2-årige har efter mange dage inde i lejligheden udviklet en syg form for ø-kuller, hvor han bare er max kontrær og konfrontatorisk. I går aftes havde vi en kæmpe livskrise, hvor han gik rundt og skreg "JEG BESTEMMER DET HELE!", og her til morgen kom den så...

Herman: "Nu er det sommer."

Mor: "Nej, det er vinter."

Herman. "Nej, det er sommer. Det bestemmer jeg."

Sofus: "Det kan man ikke bestemme, Herman. Det er bare sådan, det er."

Herman: "Jo, mine børnehaveforældre kan godt bestemme det. De har TAVLEN." (Tavlen er sådan en, de bruger til at tale om vejret, dagen, aktiviteter osv.)

Mor: "Det er ikke sådan, det fungerer. Tavlen kan bare sige, om det er vinter eller sommer - den kan ikke bestemme, hvilken årstid det er."

Herman: "Nej, men det kan JEG. For JEG BESTEMMER DET HELE!"


:D :rulle: Omg, han må gerne lige blive rask OG komme over sine nykker i løbet af relativt kort tid.
21
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2531
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8488

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Raenil » 4. feb 2019, 11:26

ajnaM skrev:Jeg er hjemme med to febersyge børn, og den 2-årige har efter mange dage inde i lejligheden udviklet en syg form for ø-kuller, hvor han bare er max kontrær og konfrontatorisk. I går aftes havde vi en kæmpe livskrise, hvor han gik rundt og skreg "JEG BESTEMMER DET HELE!", og her til morgen kom den så...

Herman: "Nu er det sommer."

Mor: "Nej, det er vinter."

Herman. "Nej, det er sommer. Det bestemmer jeg."

Sofus: "Det kan man ikke bestemme, Herman. Det er bare sådan, det er."

Herman: "Jo, mine børnehaveforældre kan godt bestemme det. De har TAVLEN." (Tavlen er sådan en, de bruger til at tale om vejret, dagen, aktiviteter osv.)

Mor: "Det er ikke sådan, det fungerer. Tavlen kan bare sige, om det er vinter eller sommer - den kan ikke bestemme, hvilken årstid det er."

Herman: "Nej, men det kan JEG. For JEG BESTEMMER DET HELE!"


:D :rulle: Omg, han må gerne lige blive rask OG komme over sine nykker i løbet af relativt kort tid.


Knægten har jo ret, det hele er jo bare et definitionsspørgsmål. Men det får han jo ikke snevejr af...

:D
0
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27070

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf ajnaM » 4. feb 2019, 15:12

Raenil skrev:
ajnaM skrev:Jeg er hjemme med to febersyge børn, og den 2-årige har efter mange dage inde i lejligheden udviklet en syg form for ø-kuller, hvor han bare er max kontrær og konfrontatorisk. I går aftes havde vi en kæmpe livskrise, hvor han gik rundt og skreg "JEG BESTEMMER DET HELE!", og her til morgen kom den så...

Herman: "Nu er det sommer."

Mor: "Nej, det er vinter."

Herman. "Nej, det er sommer. Det bestemmer jeg."

Sofus: "Det kan man ikke bestemme, Herman. Det er bare sådan, det er."

Herman: "Jo, mine børnehaveforældre kan godt bestemme det. De har TAVLEN." (Tavlen er sådan en, de bruger til at tale om vejret, dagen, aktiviteter osv.)

Mor: "Det er ikke sådan, det fungerer. Tavlen kan bare sige, om det er vinter eller sommer - den kan ikke bestemme, hvilken årstid det er."

Herman: "Nej, men det kan JEG. For JEG BESTEMMER DET HELE!"


:D :rulle: Omg, han må gerne lige blive rask OG komme over sine nykker i løbet af relativt kort tid.


Knægten har jo ret, det hele er jo bare et definitionsspørgsmål. Men det får han jo ikke snevejr af...

:D


Han ville bare gerne have, at vi satte et svømmebassin op på tagterrassen. :klap:
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…

Tilbage til "Børn"