Perler fra ungerne

Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Sangius » 10. jun 2018, 17:53

Jeg er gravid, og vi har lige fundet ud af, at det er en dreng.

Da jeg sagde det til min 12-årige niece, var det første hun sagde: "ej det mærkeligt, tænk at du har en tissemand inde i maven!"

Hun har ret. Det er faktisk lidt weird. :lol:
15
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1760
Likede indlæg: 24392

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Moxy-lady » 10. jun 2018, 19:26

"Jeg tror at det bliver en dreng eller en pige" min niece da hun blev spurgt hvad hun troede det var der voksede i fasters mave :lun: hun fik ret :lol:
8
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Bøtte » 10. jun 2018, 19:35

Vi var i dyrepark og lillesøster på 1,5 år peget på en elefant og siger ‘moster *navn*.
Moster mente det måtte være tilfældigt. Indtil ungen gjorde det igen :lol:

Min søster er i øvrigt nok et af de mest slanke mennesker, jeg kender.
2
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf FruKuk » 10. jun 2018, 19:58

Confucius skrev:
FruKuk skrev:“Mor du må godt være her, hvis du kan være stille!” Lillebror 5 år. Diktator.

Jamen tusind tak for, at jeg må være i stuen :stoned:


Så I tilfældigvis en koncert i fjernsynet?


Nope - der blev bygget LEGO (og så gider man faktisk ikke høre om, at ens tallerken lige skal sættes i opvaskeren)
1
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Lisva » 10. jun 2018, 20:09

Min dreng er 2 år og siger endnu ikke så mange sammenhængende sætninger. Han er dog ikke bleg for at give sin mening til kende, som f.eks. den anden dag, hvor jeg ville synge for ham. Jeg nåede kun lige at starte på første linje af Mariehønen Evigglad, før han bare udbrød "NEJ!", mens han rystede energisk på hovedet. Ikke særlig smigrende. :genert:
5
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Danseprinsesse » 10. jun 2018, 20:29

Lisva skrev:Min dreng er 2 år og siger endnu ikke så mange sammenhængende sætninger. Han er dog ikke bleg for at give sin mening til kende, som f.eks. den anden dag, hvor jeg ville synge for ham. Jeg nåede kun lige at starte på første linje af Mariehønen Evigglad, før han bare udbrød "NEJ!", mens han rystede energisk på hovedet. Ikke særlig smigrende. :genert:


Når jeg spørger min dreng, om jeg skal synge en bestemt sang, siger han tit “nej, telefonen” - det er svært at hamle op med musikvideo-versionen på Youtube. :tie:
2
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf vibbsen » 12. jun 2018, 19:46

Vi sad og snakkede om mit job over aftensmaden, og jeg fortalte om en sag jeg har haft hvor det er ret tydeligt at der foregår noget som ikke er helt fint i kanten.

Emma går ret meget op i det der med at hvis en tyv stjæler folks ting, så kan de ringe til mig, og så giver jeg dem nogen penge til nogen nye ting. Og har siddet og et stykke tid med hånden i vejret (Sådan indikerer man her i huset at man gerne vil sige noget) og jeg spørger hvad hun gerne vil sige.

Med store alvorlige øjne kigger hun på mig og siger "Mor...Man må ikke stjæle andre folks ting. Men man må altså heller ikke sige at der har været en tyv hvis det ikke passer"

Min 6-årige forstår det....Hvorfor fanden gør mine kunder så ikke ???? :lol: :lol: :lol:
15
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Tibbler » 12. jun 2018, 20:07

Sønnen på 7 har et til tider alt for kreativt sprog; Når man er startet i skole, og samtidig har en 12 årig storebror, så lærer man lidt af hvert.
Det arbejder jeg så på at begrænse. Jeg er stor modstander af ordet "fucking" - Det gider jeg ikke høre på. :gammel:

Nu har han så fundet en løsning - mens jeg overvejer mit næste træk :D

I stedet for at sige "Du er en fucking lort"......(som han i ny og næ forsøger sig med)
Hvilket han hurtigt bliver bedt om at stoppe med, så har han nu et par gange sagt; "Du er en f.l."

"Fantastisk læringsmotivator", "Flot lykkebringer", eller måske "Frisk legemor" ?
5
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf vibbsen » 12. jun 2018, 20:19

Tibbler skrev:Sønnen på 7 har et til tider alt for kreativt sprog; Når man er startet i skole, og samtidig har en 12 årig storebror, så lærer man lidt af hvert.
Det arbejder jeg så på at begrænse. Jeg er stor modstander af ordet "fucking" - Det gider jeg ikke høre på. :gammel:

Nu har han så fundet en løsning - mens jeg overvejer mit næste træk :D

I stedet for at sige "Du er en fucking lort"......(som han i ny og næ forsøger sig med)
Hvilket han hurtigt bliver bedt om at stoppe med, så har han nu et par gange sagt; "Du er en f.l."

"Fantastisk læringsmotivator", "Flot lykkebringer", eller måske "Frisk legemor" ?


Emma siger aldrig / har aldrig sagt Fuck....."Mor, jeg sagde altså For Søren" :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Godt så......
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Madam Pomfrey » 12. jun 2018, 20:28

Tibbler skrev:Sønnen på 7 har et til tider alt for kreativt sprog; Når man er startet i skole, og samtidig har en 12 årig storebror, så lærer man lidt af hvert.
Det arbejder jeg så på at begrænse. Jeg er stor modstander af ordet "fucking" - Det gider jeg ikke høre på. :gammel:

Nu har han så fundet en løsning - mens jeg overvejer mit næste træk :D

I stedet for at sige "Du er en fucking lort"......(som han i ny og næ forsøger sig med)
Hvilket han hurtigt bliver bedt om at stoppe med, så har han nu et par gange sagt; "Du er en f.l."

"Fantastisk læringsmotivator", "Flot lykkebringer", eller måske "Frisk legemor" ?


Den nybagte 8 årige var vred på mig den anden dag, og under døren kom en seddel med store bogstaver

Fågelord (fuckelort) :stoned: :wacko: :naughty: :klap:
12
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf hotlips » 13. jun 2018, 17:50

Benjamin har en ven med hjem, de er ved havedammen og hopper lidt på broen og ser det hele an.

Vennen.:hvorfor har i ikke nogen fisk i?

Benjamin, totalt casual :det er forbudt i carlsro, så kommer de blå mænd og hugger hovedet af os.

Vennen :okay. Skal vi ikke fægte på broen?

Og så småsludrede de bare videre.. Så kunne jeg sidde og spekulere over hvad han egentlig tror der sker ved at jeg kategorisk nægter at klippe hæk om sommeren.. :ad!:
5
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14369

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Mangoness » 13. jun 2018, 21:21

hotlips skrev:Benjamin har en ven med hjem, de er ved havedammen og hopper lidt på broen og ser det hele an.

Vennen.:hvorfor har i ikke nogen fisk i?

Benjamin, totalt casual :det er forbudt i carlsro, så kommer de blå mænd og hugger hovedet af os.

Vennen :okay. Skal vi ikke fægte på broen?

Og så småsludrede de bare videre.. Så kunne jeg sidde og spekulere over hvad han egentlig tror der sker ved at jeg kategorisk nægter at klippe hæk om sommeren.. :ad!:


De blå mænd...smølfer? :gruble:

Billede
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf hotlips » 13. jun 2018, 21:40

Mangoness skrev:
hotlips skrev:Benjamin har en ven med hjem, de er ved havedammen og hopper lidt på broen og ser det hele an.

Vennen.:hvorfor har i ikke nogen fisk i?

Benjamin, totalt casual :det er forbudt i carlsro, så kommer de blå mænd og hugger hovedet af os.

Vennen :okay. Skal vi ikke fægte på broen?

Og så småsludrede de bare videre.. Så kunne jeg sidde og spekulere over hvad han egentlig tror der sker ved at jeg kategorisk nægter at klippe hæk om sommeren.. :ad!:


De blå mænd...smølfer? :gruble:

Billede


Ej, det er de flinke mænd der hedder gårdmænd eller viceværter andre steder, de slår græs, reparerer ting og kommer og siger hvis man gør noget man ikke mås. Vi er iøvrigt på fin fod med dem blå mand Jørgen kom og gav os et gratis juletræ og hængte lige en pose med guf på døren ved samme lejlighed så jeg er ret sikker på at det ikke er fordi han går og er bange for dem.
2
didaa
Indlæg: 1697
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf didaa » 14. jun 2018, 18:37

Min dreng på 5 år glæder sig virkelig meget til VM - som i virkelig, virkelig meget. Han spørger så til et navn på et hold i en af puljerne, og jeg siger der står Egypten. Hvorefter han udbryder "yes, det bliver godt, det er der Jesus er fra :D "
16
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf missme » 14. jun 2018, 19:45

min datter på sad en dag, hun var 8 år og øvede stavelser. Hun lavede en fejl, hvor jeg så sagde til hende, at det var forkert og fortalte hvad det rigtige var. "Det er altså mine lektier" var hendes svar, og da jeg sagde til hende, at det jo bare var for at hjælpe hende så hun lærte det, svarede hun: "Så kan jeg komme op til Mette (læreren) og så siger hun: Flot! Og så kan jeg sige: Tak, men det er min mor som har lavet det"

Så var jeg ligesom sat på plads og har ikke blandet mig i hendes lektier siden :lol:
22

Tilbage til "Børn"