Perler fra ungerne

ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf ajnaM » 15. dec 2017, 16:33

Sofus sidder og ser Frost med sin lillebror. De er nået til der, hvor Anna og ham gutten flygter fra ulvene i rensdyrkanen, og begge drenge er helt opslugte.

'Men mor! Hvorfor flyver de ikke?'

'hvad?'

'Rensdyr kan jo flyve... kan de ikke?'


:lol: :deer:
6
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Madam Pomfrey » 15. dec 2017, 21:45

7 år - er det momse der har stribbet de der juletræer
5 år - de er hægget, hun har hægget dem, ved du da ikke det

Håndarbejds termer er en svær fidus ;)
7
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Madam Pomfrey » 15. dec 2017, 21:52

7 år - ved du hvor meget jeg elsker dig mor
mor - nej
7 år - så langt ud i universet som rumraketter kan flyve, og det er meget meget meget langt...

:lun: :lun: :lun: :lun: :lun:
11
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
DGrayish
Indlæg: 95
Tilmeldt: 1. sep 2015, 14:01
Kort karma: 30
Likede indlæg: 430

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf DGrayish » 20. dec 2017, 09:04

Overhørt i garderoben på min søns institution.
Far: Til næste år skal du starte i skole - glæder du dig ikke helt vildt?
Søn: Næh.
Far: Jo, så skal du lære at læse og skrive. Det bliver rigtigt sjovt.
Søn: Æv.
Far: Og du skal også lære at regne
Søn: Wow far, seriøst? Kommer jeg til at kunne få det til at regne? SEJT!
Far: Nårnej, altså ikke på den måde regne. Altså med tal.
Søn: nå, øv.
22
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf hotlips » 22. dec 2017, 09:39

Benjamin får en bolle fra bageren i madpakken hver dag, normalt skal det være en almindelig eller en med rosiner men da det nu er jul sagde jeg at han gerne måtte købe en med chokolade stykker her til morgen, det syntes han var super.

Han går selv ind til bageren mens jeg venter udenfor, det er en god øvelse i at blive tryg ved at gå i butikker selv og han er så stolt over at det kan han godt, det er så også vores lokale bager og jeg ved de nok skal hjælpe hvis der er noget, det er sket folk har forsøgt at springe ham over, sikkert fordi de har troet han var med en anden voksen men så har damerne dernede lige sørget for at hjælpe.

I dag gik han så ind, han kom hurtigt til men det tog sin tid, jeg kunne se han slog sig i panden sådan "åh nej altså", men jeg kunne også se de bare smilede til ham og jeg går ikke ind og blander mig hvis det kan undgås, han har også før klaret det fint at vælge noget andet hvis der var udsolgt og den slags.

Til sidst kommer han så ud, det har åbenbart været lidt for meget for hans december trætte hoved at han godt måtte få en chokolade bolle for han havde først sagt han skulle have en almindelig, så kom han i tanke om at det jo skulle være med rosiner og da de så havde pakket den var det han huskede at det jo var en med chokolade han havde fået lov til.

Så han var helt sådan "åh nej, jeg kunne ikke huske det og jeg sagde det forkerte og det var alt for længe" mens han nærmest gik rundt om sig selv.

Og ja vi var pludselig for sent på den, men shit happens, han fik at vide det var helt i orden, og at det skulle han ikke tænke på, men han var bare nuttet da han gik rundt med hænderne der knap kunne nå oppe på cykelhjelmen og så helt forvirret ud og sagde "ihh altså mor" :lun:

Jeg synes det er sejt og han vil så gerne, han gik alene ind til købmanden og købte løg og kartofler i sidste uge, der kunne jeg godt mærke at det hørte under at være MEGET stor når man kan den slags. :cool:
13
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Animi » 26. dec 2017, 00:20

Min niece juleaften, da hun ikke måtte låne min læbestift: "Ej, men det er bare så uretfærdigt, at du hele tiden skal være så pæn og smart! " :lol:
11
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf hotlips » 13. jan 2018, 04:43

Jeg har fulgtes med alle drengene fra klassen idag, min dreng er blevet ven med en lille fyr der har det med at hakke i det så han taler ikke så hurtigt og har i det hele taget lidt svært ved det, men han vil meget gerne , vi endte med at gå lidt bag de andre og så fik de ellers lige vendt en masse ting..

han fortalte om at han skal have en kat men han vil have en der kan synge og tage telefonen og sige "halløøøww" ligesom en han har set på YouTube.

Så var det computerspil og hans store søster har hjulpet ham med at "optragere" hans....var det ninjago?
Det var tydeligvis store sager der var tale om "Benjamin ved du hvad det er at optragere? Hvis du kommer hjem til mig på kan Sif også optragere din tablet, når man har fået en optragerering så er det hele MEGET bedre"

Jeg elsker når ungerne når dertil hvor de tydeligvis bare siger hvad der falder dem ind, også selvom man må bide sig i kinden for ikke at smile lidt for meget når det tydeligvis er alvorlige sager der er på bordet. :-D :kys:
1
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf bluetof1 » 18. jan 2018, 16:31

V på fire år bliver gal over et eller andet og marcherer ind på sit værelse og smækker med døren.

"DU MÅ IKKE SNAKKE MED MIG!" *BANG*

Et par sekunder senere: "DU MÅ IKKE SNAKKE MED MIG OG JEG GÅR IND PÅ MIN VÆRELS!"

Yderligere et par sekunder efter: "mor, jeg er ked af det. Du skal kramme mig :( "

Jeg kan næsten ikke vente til hun bliver teenager :lun:

Hendes bror har en sød vane med at sige "jeg vil have dig, mor" og så kravler han op og vil have krammere og kys :love:
8
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Bøtte » 25. jan 2018, 19:35

V synes aftensmaden var lige lovlig sen på den her til aften, så da hun hørte far startede elpiskeren kom hun løbende, fandt en skål, gik hen til ham og sagde ‘mage mage mage’ mens hun gav ham skålen. :lol: :lun:
9
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Animi » 27. jan 2018, 16:00

En af pigerne, i den børnehave jeg arbejder i: "Animi, må jeg give dig et godt råd? Hvis du gerne vil have flot, langt prinsessehår, så skal du bare lade være med at klippe det."

Modtaget :lol: :love:
17
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf LadyFox » 30. jan 2018, 08:45

Min venindes søn på 3 siger altid til mig:
"Du er en dum dreng".

Jeg spørger som regel ind til det, og har fundet ud af at det er fordi piger de KAN ikke være dumme, de kan til gengæld være slimede, og det er jeg i hvert fald ikke. Så logikken siger jo så at jeg kun kan være en dum dreng.
3
...
Dipsy
Indlæg: 385
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:44
Kort karma: 20
Likede indlæg: 200

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Dipsy » 1. feb 2018, 14:30

Min søn på næsten 3 år, følte åbenbart ikke, han fik den fornødne opmærksomhed fra en ældre dame han prøvede at smile til i bussen. Så da vi gik ud af bussen råbte han og pegede på hende: "Mor, hvorfor er han sur??" (Han kender endnu ikke forskel på han og hun) :lol: :blush:
Mor her havde heldigvis for travlt med at komme ud af bussen til at svare :fløjt:
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf dgd2007 » 1. feb 2018, 14:36

LadyFox skrev:Min venindes søn på 3 siger altid til mig:
"Du er en dum dreng".

Jeg spørger som regel ind til det, og har fundet ud af at det er fordi piger de KAN ikke være dumme, de kan til gengæld være slimede, og det er jeg i hvert fald ikke. Så logikken siger jo så at jeg kun kan være en dum dreng.

Jeg vil da også hellere være lidt dum end "slimet"! :forvirret: :shock:
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Lulu » 1. feb 2018, 17:24

Mor og far har en kærlig debat omkring brugen af familiekalenderen under aftensmaden.
Far mener ikke det er nødvendigt for ham at huske ar kigge i kalenderen, det gør andre for ham.
E på knap 4 udbryder, far er du en baby eller hvad når du ikke kan se i kalenderen selv

Mor vandt den runde :afro:
24
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41315

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf LaMariposa » 4. feb 2018, 14:00

Vi har besøg af vores nevø på fem.

Mig: "Når du er færdig med at spille iPad, vil du så være med til at bage pølsebrød?"
Nevø (lidt tøvende): "Jaerh...?"
Mig: "Du behøver ikke, hvis du ikke har lyst.
Nevø: "Okay, for jeg gider faktisk ikke"

:lol:
13
:lun: Be brave

Tilbage til "Børn"