Perler fra ungerne

Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 248
Likede indlæg: 4514

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf hotlips » 2. apr 2018, 12:51

Lykke skrev:Mig til manden: der er det her fantastiske haveprogram på Netflix. Og de her søde familier, og så er der den her havearkitekt som kommer og giver dem gode råd og blablabla.
A på 2,5 år: mor! Du bruger nogle mærkelige ord.

Det lyder som Monty med små drømmeverden, det skal man passe på med at lade dem se, de har nogle ret vilde ideer nogle af de folk der, Benjamin synes vist jeg er gammel og konservativ fordi jeg holder på at vi ikke har plads til en ruin eller en sø i haven..eller rødovre i mini udgave.
Men det er jo en god anledning til at lære dem nye ord, det er en god ting der gør det lettere at få dem engageret, det er ihvertfald mig erfaring.

Der ligger iøvrigt nye afsnit på tv2 fri hvis i har den.
0
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 248
Likede indlæg: 4514

Indlægaf hotlips » 2. apr 2018, 13:02

Vi har ligget syge på skift i ugevis så nu skal vi have planlagt nogle af de ting vi havde glædet os til, og store bededag hvor vi plejer at tage i kgs have med hans far og mormor og spise hveder, vi elsker de der dage men han bliver ved med at sige "store hvededag", jeg har rettet det nogle få gange men jeg kan dårligt få mig selv til det :blush:

Det er så få fejl han laver og det giver jo bare så meget mening at det selvfølgelig burde hedde store hvededag.

Det kommer nok, men ihh, det er næsten for meget at skulle af med de sidste små rester af ting der hører til småfolk. :lun: :blush: :blush2: :kys:
1
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 263
Likede indlæg: 4623

Indlægaf Mangoness » 2. apr 2018, 16:03

hotlips skrev:Vi har ligget syge på skift i ugevis så nu skal vi have planlagt nogle af de ting vi havde glædet os til, og store bededag hvor vi plejer at tage i kgs have med hans far og mormor og spise hveder, vi elsker de der dage men han bliver ved med at sige "store hvededag", jeg har rettet det nogle få gange men jeg kan dårligt få mig selv til det :blush:

Det er så få fejl han laver og det giver jo bare så meget mening at det selvfølgelig burde hedde store hvededag.

Det kommer nok, men ihh, det er næsten for meget at skulle af med de sidste små rester af ting der hører til småfolk. :lun: :blush: :blush2: :kys:

Jeg kalder det også tit store hvededag - og jeg er 26. Det ligger så meget bedre i munden end bededag :lol:
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Cheese Billede
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 719
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 8712

Indlægaf Madam Pomfrey » 17. apr 2018, 08:08

6 år: surmulende "men hvorfor SKAL jeg altså så tidligt i seng" (kl. var 20.10...)
Mor: Det er ikke tidligt, du skal sove nu, så du kan vågne imorgen
6 år: Jeg kan godt vågne imorgen hvis jeg er længe oppe
Mor: Du kan ikke vågne tidligt, du er dårlig til at stå tidlig op, så du SKAL sove nu
6 år: tørt "så skal du nok også gå i seng nu, for du er faktisk også mega dårlig til at stå tidligt op"

Ta den mor :lol:
14
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 817
Likede indlæg: 5604

Indlægaf Bøtte » 17. apr 2018, 08:14

Havde lillesøster på 16 mdr med i IKEA. Hun opdagede en pude i noget hvidt, syntetisk pels aede den og sagde ‘Oki ae, ae’ (vores hund hedder Roki) :lol:
13
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 719
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 8712

Indlægaf Madam Pomfrey » 19. apr 2018, 12:15

Den 14 årige: Nogengange bliver jeg sgu så stolt, du ved jo hvordan det er at være ung, du bruger sjove giffer og memes, det kan de andres forældre slet ikke finde ud af...

Totalt ung med de unge! :D
8
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1330
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 12384

Indlægaf Fru Sunshine » 19. apr 2018, 17:32

Elev i 5. klasse i engelsktimen.
Jeg havde skrevet nogle ord på tavlen. Deres opgave var så, at finde ting, der starter med samme bogstaver i ordet.
Et af dem indeholdt bogstavet "o".

Elev:"Må jeg godt tage et billede af dig for "o" som i "old".?"

Lorteunge :lol:
12
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 759
Likede indlæg: 10083

Indlægaf vibbsen » 19. apr 2018, 20:40

Emma havde i sidste uge en legeaftale med en fra hendes børnehave hvis mor er gravid.

Og lavede da lige en tegning til den vordende mor. Med teksten "Held og Lykke med at føde"

:lol: :lol: :lol:

Mit barn er iøvrigt meget omsorgsfuld overfor sine medmennesker. Og anbefalede derfor at hun "satte sig ned og slappe lidt af istedet for sådan at rende rundt og lave alle mulige ting"

:-D
11
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 419
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 6357

Indlægaf Mi55y » 20. apr 2018, 07:30

Da min niece på 5 fik at vide, at jeg er gravid, hviskede hun senere på dagen til mig, mens vi var på vej hen efter en is:
Mosti, jeg ved godt, hvordan man får børn - manden og damen skal stikke tissemanden og tissekonen sammen, og så får man et barn.

Et par uger efter sidder hun ved mit køkkenbord og ser grublende ud. Pludselig kommer det: XX fra børnehaven har to morer - har de så stukket tissekonerne sammen?

Sjovt hvor længe de kan gå og tænke over sådan noget :lol:
12
Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 759
Likede indlæg: 10083

Indlægaf vibbsen » 21. apr 2018, 17:09

Emmas seneste perle er ikke noget hun sagde men noget hun gjorde.....

Vi har været på legepladsen i Valbyparken idag sammen med en af hendes veninder. På et tidspunkt skal begge piger tisse. Og toiletterne er lukkede.
Så de må ind i skoven (Min assistance blev venligst men bestemt afvist med en bemærkning om at de "Altså godt selv kunne finde ud af at tisse i skoven" og et rul med øjnene....

10 minutter senere og en masse roden og fnisen i buskede kom de ud. Emmas veninde havde tisset på sit tøj. Emma var fuldstændig tør. Hvilket undrede mig lidt. Især fordi hun havde buksedragt på.

5 minutter senere skulle de så tisse igen. Denne gang insisterede jeg på at supervise....Og nu fandt jeg så ud af hvorfor Emma pludselig kunne tisse i skoven uden at tisse på sig selv....Ungen satte sig simpelthen med bar røv i skovbunden og tissede....

Muligvis ikke den løsning jeg selv ville have valgt. Heller ikke en løsning jeg fremadrettet vil billige og opfordre til. Og bestemt ikke den mest hygiejniske og sundshedsmæssig korrekte løsning...Der er sikkert både potentiale for snavs, flåter og andet uheldigt...Men jeg kan ikke lade være med at tage hatten at for hendes løsningsorienterede tilgang til problemstillingen med at tisse i skovskiderstilling uden at tisse på sit tøj.....
4
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3557

Indlægaf Danseprinsesse » 23. apr 2018, 15:44

Jeg spørger barnet, hvad han har lavet i vuggestuen i dag. Han svarer med et frækt glimt i øjet “pizzadej” og begynder at skraldgrine.

Jeg elsker, elsker, elsker, at vi nu begynder at kunne tale “rigtig” sammen. Og at han åbenbart har humor. :love:
7
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 429
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 6301

Indlægaf Studsgaard » 23. apr 2018, 15:55

Nadia kan se det positive ved hun nu er opereret og har hånden i gips. For hun sagde at så måtte jeg Ryde hendes værelse op, for det kan hun ikke nu.
5
Lulu
Kort karma: 90
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 1314

Indlægaf Lulu » 23. apr 2018, 16:36

F er 1,5 år.

Mor: F hvad siger katten?
F: miav
Mor: hvad siger hunden?
F: vov vov
Mor: hvad siger F?
F: hvorfor

:lol:
7
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 233
Likede indlæg: 2605

Indlægaf milisa » 23. apr 2018, 21:31

Følgende scenarie udspillede sig i morges:

Kl er 8(!!!!), dvs 2 timer efter normal morgenstart, og nogen skulle altså vækkes!

Man begynder at åbne øjnene, får øje på mig og skynder sig at lukke dem igen, mens man hiver sin dyne op. Jeg putter mig så ind til hende, og øjnene kommer op igen.

Så begynder jeg at småkilde-nusse lidt, hvilket resulterer i, at man først skubber hånden væk dernæst kigger fortørnet på mig og siger: Mor, jeg har ikke tid til at lege, jeg skal lige sove lidt mere. Bare gå ned så kommer jeg lige om lidt.......

Ok ok ok, jeg går ind på hendes værelse for at finde noget tøj og kan så høre små fødder trippe. Når lige at tænke, at nu lykkedes det endeligt, før soveværelsesdøren venligt, men bestemt, bliver lukket i. Indefra!!!!!

Min 3-årig er åbenbart blevet teenager i nattens løb....
12
Tally-ho
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 419
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 6357

Indlægaf Mi55y » 26. apr 2018, 11:57

Jeg hentede min niece fra børnehaven i går, og da hun skulle hjem trak hun mig væk fra de andre, lagde hænderne på min mave og spurgte: "Hvordan siger man farvel til babyen inde i maven? Sådan her?" Og så lagde hun hovedet mod min mave og hviskede "Farvel baby!" :dåne: :whine:
12
Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)

Tilbage til "Børn"