Dit barns navn - hvilke tanker og overvejelser gjorde du dig?

Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Dit barns navn - hvilke tanker og overvejelser gjorde du dig?

Indlægaf Marichen12 » 14. mar 2016, 13:55

Asta har jeg haft i hovedet siden jeg som barn så Asta, Basta Bum i fjernsynet. Vi har så kørt alfabet-navne (Asta, Bertram, Clara vores engel, Dina og Elvira). Der er egentlig ikke den store bagtanke med det, men jeg havde Asta, Benjamin og Clara som navnedrømme da vi mødtes og ja, så blev det til alfabet. Benjamin blev skiftet ud med Bertram, det kunne jeg bedre med pludselig og Dina kom min papmor med. Elvira var ved at blive en Eva, men Elvira groede på mig til sidst i graviditeten. Var hun blevet en dreng, var hun nok blevet en Eigil.
0
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Dit barns navn - hvilke tanker og overvejelser gjorde du dig?

Indlægaf Madam Pomfrey » 14. mar 2016, 14:07

I øvigt, så tænkte vi at Jakob og Kasper, dét kan alle sgu da stave til.
Er i klar over hvor mange mennesker der konsekvent staver disse navne med c ? :tie:

Sågar i sidste uge, da jeg skrev i en facebook opdatering i forbindelse med Jakobs fødselsdag, lykkedes det hele 7 mennesker i kommentarfeltet at stave det med c. Hurra for det.
Nu siger de begge "med K" - når de skal oplyse deres navn til nogle der skal skrive det. HIP HURRA sgu da :lol:
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Dit barns navn - hvilke tanker og overvejelser gjorde du dig?

Indlægaf hotlips » 14. mar 2016, 16:19

Jeg ville have det var besluttet inden han kom men vi kunne simpelthen ikke blive enige.

Da han så kom stod det mellem Benjamin, Bertram Daniel og et mere jeg ikke kan huske, men det var reelt Bertram eller Benjamin det stod imellem. Efter 3 uger prøvede vi så at sige ok så dropper vi dem og finder nogen helt andre men det kunne jeg slet ikke, de 2 er alligevel så ens at han i.mit hoved var en der hed et af dem, jeg syntes bare det lød lidt for artigt men jeg har nu altid syntes det var et pænt navn.
Vi var fra starten enige om at det ikke skulle være et alle hed men et navn alle kender og det passer det meget godt med.
Han har mit efternavn, min mors og.et af mine mellemnavne,min fars efternavn. Han fik ikke mit andet mellemnavn for jeg synes selv det er for bøvlet at ha 4 navne.
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Dit barns navn - hvilke tanker og overvejelser gjorde du dig?

Indlægaf Karkluden » 14. mar 2016, 18:02

DD_81 skrev:I øvigt, så tænkte vi at Jakob og Kasper, dét kan alle sgu da stave til.
Er i klar over hvor mange mennesker der konsekvent staver disse navne med c ? :tie:

Sågar i sidste uge, da jeg skrev i en facebook opdatering i forbindelse med Jakobs fødselsdag, lykkedes det hele 7 mennesker i kommentarfeltet at stave det med c. Hurra for det.
Nu siger de begge "med K" - når de skal oplyse deres navn til nogle der skal skrive det. HIP HURRA sgu da :lol:

Well, alle Jacob'er jeg kender, er med C, så jeg fucker det altid op, når jeg møder en med K :D

Jeg bliver i øvrigt altid stavet med ph. det er kommet indenfor de sidste 5-6 år. Jeg hedder Sofie. Det er åbenbart meget svært. Nu hedder jeg altid Sophie...
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Sol_sikken
Indlæg: 85
Tilmeldt: 20. sep 2015, 15:27
Kort karma: 6
Likede indlæg: 111

Re: Dit barns navn - hvilke tanker og overvejelser gjorde du dig?

Indlægaf Sol_sikken » 14. mar 2016, 19:55

DD_81 skrev:I øvigt, så tænkte vi at Jakob og Kasper, dét kan alle sgu da stave til.
Er i klar over hvor mange mennesker der konsekvent staver disse navne med c ? :tie:

Sågar i sidste uge, da jeg skrev i en facebook opdatering i forbindelse med Jakobs fødselsdag, lykkedes det hele 7 mennesker i kommentarfeltet at stave det med c. Hurra for det.
Nu siger de begge "med K" - når de skal oplyse deres navn til nogle der skal skrive det. HIP HURRA sgu da :lol:

Det sker også hele tiden for Nikoline... det staves ofte Nicoline og det irriterer bare mit øje :lol:
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Dit barns navn - hvilke tanker og overvejelser gjorde du dig?

Indlægaf Madam Pomfrey » 14. mar 2016, 19:58

Sol_sikken skrev:
DD_81 skrev:I øvigt, så tænkte vi at Jakob og Kasper, dét kan alle sgu da stave til.
Er i klar over hvor mange mennesker der konsekvent staver disse navne med c ? :tie:

Sågar i sidste uge, da jeg skrev i en facebook opdatering i forbindelse med Jakobs fødselsdag, lykkedes det hele 7 mennesker i kommentarfeltet at stave det med c. Hurra for det.
Nu siger de begge "med K" - når de skal oplyse deres navn til nogle der skal skrive det. HIP HURRA sgu da :lol:

Det sker også hele tiden for Nikoline... det staves ofte Nicoline og det irriterer bare mit øje :lol:



Ja det er da vildt irriterende :D
Og endnu mere irriterende når folk faktisk lige har læst navnet, med rette stavemåde.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Dit barns navn - hvilke tanker og overvejelser gjorde du dig?

Indlægaf Sophies-mor » 14. mar 2016, 23:01

FruDulle skrev:
DD_81 skrev:I øvigt, så tænkte vi at Jakob og Kasper, dét kan alle sgu da stave til.
Er i klar over hvor mange mennesker der konsekvent staver disse navne med c ? :tie:

Sågar i sidste uge, da jeg skrev i en facebook opdatering i forbindelse med Jakobs fødselsdag, lykkedes det hele 7 mennesker i kommentarfeltet at stave det med c. Hurra for det.
Nu siger de begge "med K" - når de skal oplyse deres navn til nogle der skal skrive det. HIP HURRA sgu da :lol:


Mit fornavn kan staves med C som første bogstav og et h midt i. Både det ene og andet er mere undtagelsen en regelen. Men ret konsekvent oplever jeg at folk forventer at det er med h, eller bare skriver med h uden at spørge. Også på fb hvor det er ret svært at overse :rulle: Bruger heldigvis sjældent det navn og mit mellemnavn er tæt på umuligt at stave forkert.

Mit fornavn bliver tit forvansket...
Enten staver de det med ELSE først :sur:
Eller også, uden h. Og med z.

Jeg har også oplevet, at det sidste e, sjovt nok blev til et Æ.... :gruble:
Else med Z, og med et Æ og uden H

:puke:

(I øvrigt, så hedder alle Jakob og Kasper - i min omgangskreds - navnene med C og ikke K - det irriterer så også mit øje med de K'er dér. Manden foreslog i ramme alvor Kristian til den ældste :8: Nej tak. Christian! :D
Og nå jo, så hedder min "stedsøster" Dorte uden h... det er mig lige så "underligt" at skrive - hun er den eneste jeg kender uden h. Gudskelov har jeg kun kontakt med hende, når jeg er hos min far)
0
Hæklerier på hjernen :cool:
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27055

Re: Dit barns navn - hvilke tanker og overvejelser gjorde du dig?

Indlægaf ajnaM » 30. mar 2016, 09:09

Det vigtigste har været, at vi begge kunne lide navnene. Derudover måtte 2'erens navn gerne passe sådan nogenlunde til 1'erens.

Vi kom på dem ved, at min svigermor for længe siden nævnte, at hun gerne ville have haft, at min kæreste hed Sofus. Det var dog på det tidspunkt et meget mærkeligt navn at give sit barn, så de droppede idéen igen. Da jeg så blev gravid, nævnte min kæreste det, og vi var med det samme enige.

Herman, som lillebror hedder, er vist bare et, jeg har snappet op et eller andet sted. Vi har ikke nogen relation til navnet.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Dit barns navn - hvilke tanker og overvejelser gjorde du dig?

Indlægaf kidkomb » 30. mar 2016, 09:28

Jeg har været forelsket i navnet Georg siden jeg var helt lille. Udtalt på dansk.
For 10 år siden mødte jeg en lille pige, der hed Saga. Det forelskede jeg mig meget i.
Så det skulle mine børn nok have heddet, hvis jeg havde fået nogen.
Mandens familie er meget til nordisk mytologi, så de ville have været noget så glade for Saga.

Nu fik min søster ingen piger, men ellers skulle hun have heddet Alice efter min mormor. Det synes jeg er et virkelig fint navn.
Min morfar hed Mogens, så det var ikke rigtig i spil :lol:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Dit barns navn - hvilke tanker og overvejelser gjorde du dig?

Indlægaf Karkluden » 30. mar 2016, 14:40

Gud, jeg synes, Mogens er SÅ fint et navn, kid. Min kæreste ruller øjne af mig, mens jeg skriver det, så det får jeg nok ikke et barn, der hedder...
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 797
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Dit barns navn - hvilke tanker og overvejelser gjorde du dig?

Indlægaf Skinkehunden » 31. mar 2016, 09:13

Vores store dreng der kunne vi slet ikke blive enige om navne før han kom ud og så var han bare en Tobias :)
Vores engledreng der kom alt for tidligt, der havde vi kun fået ét navn på listen vi var enige om; Benjamin, så det blev det da han pludselig kom for tidligt og det gik skidt og han skulle døddøbes.
Vores lille pige hedder Clara Isabella, far foreslog Isabella efter kønsscanning og det var jeg enig i. Så var det vi som sædvanlig sad og så Doctor Who og vi lavede fis med at vores umulige pige næsten skulle hedde Clara istedet, så hun endte med at få begge navne da det lød ret godt sammen :genert:

Derudover har alle 3 børn fået mit mellem- og efternavn. Fordi far vil tage mit efternavn hvis vi nogensinde bliver gift :)
0
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Dit barns navn - hvilke tanker og overvejelser gjorde du dig?

Indlægaf Aima » 31. mar 2016, 09:40

Karkluden skrev:Gud, jeg synes, Mogens er SÅ fint et navn, kid. Min kæreste ruller øjne af mig, mens jeg skriver det, så det får jeg nok ikke et barn, der hedder...


Det hed min far, som var født i '53. Han var opkaldt efter sin morfar som hed Magnus, men dét, altså Magnus, "kunne man jo ikke kalde et lille barn", som min farmor sagde. De går lidt i ring, de navne der, når min generations børn, eller deres børn, får børn, er det sikkert de der 50'er og 60'er-navne som Mogens, Kurt, Knud, Ulla, Bodil osv. der er et hit :)
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Lækre Arne
Indlæg: 251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:53
Kort karma: 116
Likede indlæg: 687

Re: Dit barns navn - hvilke tanker og overvejelser gjorde du dig?

Indlægaf Lækre Arne » 31. mar 2016, 10:05

Jeg havde både Kirsten, Alice og Gunilla på listen til Holly.
De navne kan vores forældregeneration virkelig heller ikke lide.
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Dit barns navn - hvilke tanker og overvejelser gjorde du dig?

Indlægaf Karkluden » 31. mar 2016, 10:13

Aima skrev:
Karkluden skrev:Gud, jeg synes, Mogens er SÅ fint et navn, kid. Min kæreste ruller øjne af mig, mens jeg skriver det, så det får jeg nok ikke et barn, der hedder...


Det hed min far, som var født i '53. Han var opkaldt efter sin morfar som hed Magnus, men dét, altså Magnus, "kunne man jo ikke kalde et lille barn", som min farmor sagde. De går lidt i ring, de navne der, når min generations børn, eller deres børn, får børn, er det sikkert de der 50'er og 60'er-navne som Mogens, Kurt, Knud, Ulla, Bodil osv. der er et hit :)

Hvis ikke det var, fordi ham der kæresten nok også skal have lidt at sige til den tid, så kunne jeg sgu godt finde på at kalde mine børn Mogens, Kurt, Grethe eller Ulla fx. Min mor DÅNER, hver gang jeg siger det.

Men ja, det er lidt sjovt med de navne. Min mormor synes, det er rædselsfuldt med alle de småbørn, der hedder Agnes, Alice, Kamma osv - for det er jo det min mormor og hendes veninder hedder, og DET kan man jo ikke kalde et barn :D
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1596
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 436
Likede indlæg: 5663

Re: Dit barns navn - hvilke tanker og overvejelser gjorde du dig?

Indlægaf DenBlødeJyde » 31. mar 2016, 10:54

Jeg er ikke i nærheden af at få børn.

Men inspireret af en debattør og Kim Larsen, så håber jeg at få en pige, så hun kan hedde Molly. Jeg synes virkelig det er så fint og enkelt et navn.

Drengenavne har jeg det lidt sværere med. Det skifter meget, hvad jeg synes er pænt, men lige nu er det Eigil eller Thomas.
0

Tilbage til "Børn"