Idrætsklubben deler bygning med en børnehave og har samme indgang.
I dag så jeg dette opslag i døren, og jeg kender ikke historien eller meningen bag det.
Jeg synes der er et et eller andet som overtænkes helt vildt. Er det umuligt bare 'at lege', uden det skal splittes ad til atomer?
Det må være tænkt som en information til forældrene, men om det bunder i mistro til at pædagogerne ikke laver noget eller er opmærksom på børnene, eller forklaringen er en hel anden, det kan jeg ikke gennemskue.
Kunsten at lege
Re: Kunsten at lege
HerErJeg skrev:Idrætsklubben deler bygning med en børnehave og har samme indgang.
I dag så jeg dette opslag i døren, og jeg kender ikke historien eller meningen bag det.
Jeg synes der er et et eller andet som overtænkes helt vildt. Er det umuligt bare 'at lege', uden det skal splittes ad til atomer?
Det må være tænkt som en information til forældrene, men om det bunder i mistro til at pædagogerne ikke laver noget eller er opmærksom på børnene, eller forklaringen er en hel anden, det kan jeg ikke gennemskue.
Jeg tror du fuldkommen misforstår det. Pointen er, i mine øjne, at det er vildt vigtigt at give børn mulighed for bare at lege uden en masse styring, fordi leg træner alle de ting, der er nævnt på billedet.
10
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Maude, din proportionssans
Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Maude, din proportionssans
Re: Kunsten at lege
fisken80 skrev:HerErJeg skrev:Idrætsklubben deler bygning med en børnehave og har samme indgang.
I dag så jeg dette opslag i døren, og jeg kender ikke historien eller meningen bag det.
Jeg synes der er et et eller andet som overtænkes helt vildt. Er det umuligt bare 'at lege', uden det skal splittes ad til atomer?
Det må være tænkt som en information til forældrene, men om det bunder i mistro til at pædagogerne ikke laver noget eller er opmærksom på børnene, eller forklaringen er en hel anden, det kan jeg ikke gennemskue.
Jeg tror du fuldkommen misforstår det. Pointen er, i mine øjne, at det er vildt vigtigt at give børn mulighed for bare at lege uden en masse styring, fordi leg træner alle de ting, der er nævnt på billedet.
Det kan da godt være det er sådan tænkt. Og så kan jeg ikke lade være med at tænke, om det er information som en forældrer kan bruge til noget?
Ja, det er spilttet op i mange løsdele, og hvad så nu?
Jeg håber da, at man bare kan nøjes med at se leg som leg, og ikke et kæmpe eksperiment, hvor 30 delelementer bliver pakket ud og kommer i brug.
0
Re: Kunsten at lege
HerErJeg skrev:fisken80 skrev:HerErJeg skrev:Idrætsklubben deler bygning med en børnehave og har samme indgang.
I dag så jeg dette opslag i døren, og jeg kender ikke historien eller meningen bag det.
Jeg synes der er et et eller andet som overtænkes helt vildt. Er det umuligt bare 'at lege', uden det skal splittes ad til atomer?
Det må være tænkt som en information til forældrene, men om det bunder i mistro til at pædagogerne ikke laver noget eller er opmærksom på børnene, eller forklaringen er en hel anden, det kan jeg ikke gennemskue.
Jeg tror du fuldkommen misforstår det. Pointen er, i mine øjne, at det er vildt vigtigt at give børn mulighed for bare at lege uden en masse styring, fordi leg træner alle de ting, der er nævnt på billedet.
Det kan da godt være det er sådan tænkt. Og så kan jeg ikke lade være med at tænke, om det er information som en forældrer kan bruge til noget?
Ja, det er spilttet op i mange løsdele, og hvad så nu?
Jeg håber da, at man bare kan nøjes med at se leg som leg, og ikke et kæmpe eksperiment, hvor 30 delelementer bliver pakket ud og kommer i brug.
Det handler vel om, at rigtig mange enormt gerne vil styre børns leg eller synes børn skal underholdes hele tiden og derfor enten propper weekenderne med aktiviteter i stedet for bare at lade børnene lege som de har lyst.
Jeg ser ikke noget som helst eksperiment i det opslag. Jeg ser en oplysning om, at leg er godt og sundt for børn og at det er vigtigt at de får lov til bare at lege uden at der skal være en masse styring inde over.
Det står jo faktisk i overskriften: Har I bare leget i dag. Der er ikke noget bare over at lege. Det er dét, der er pointen.
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Maude, din proportionssans
Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Maude, din proportionssans
Re: Kunsten at lege
Jeg læser alle de ting leg fremmer og derfor er det ikke “bare” leg.
Jeg ville aldrig se det som at overtænke leg, måske snarere at legen skal have plads og rum.
Jeg ville aldrig se det som at overtænke leg, måske snarere at legen skal have plads og rum.
5
Re: Kunsten at lege
Alphilia skrev:Jeg læser alle de ting leg fremmer og derfor er det ikke “bare” leg.
Jeg ville aldrig se det som at overtænke leg, måske snarere at legen skal have plads og rum.
Helt enig. Jeg forstår sedlen som en kommentar til forældre der spørger "Har I bare leget i dag?" som en form for implicit kritik, som indikerer at børnehaven ikke har sikret nogle "ordentlige" aktiviteter for børnene. Hvor sedlen så søger at synliggøre, at leg og især fri leg faktisk er det vigtigste børn kan lave i den alder.
3