Hvornår skal dit barn være hjemme

MissB
Indlæg: 2400
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 260
Likede indlæg: 2274

Re: Hvornår skal dit barn være hjemme

Indlægaf MissB » 5. dec 2023, 20:27

Panton skrev:
fisken80 skrev:
Ata skrev:
Panton skrev:
Ata skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Spjaerten skrev:Ville tro det hed i seng kl 20, sove kl 20.30 ish for at en 11 årig er frisk nok til at stå op kl 6.30-7 stykker eller hvornår det nu er for at de kan møde kl 8 i skole
Skal de ikke sove min 10 timer?

Tror at det er indviduelt.

C på 10 sover aller senest kl 20 og vågner 5-5.30. Vi er super strikse med sovetider. Bortset fra tirsdag, for spejder er 18.30-20.30 og reelt er det virkelig noget skrammel for hans søvn, men han sover så kl 19 om onsdagen.

Han hverken kan eller skal cykle rundt på det tidspunkt du nævner, heller ikke i weekenden. Men det er meget individuelt. Nogle bor jo tæt på venner og familie og drøner nemmere rundt.

Hvorfor vil I gerne have ham så tidligt i seng, hvis han vågner kl. 5? Der ville jeg nok foretrække kl. 20-6 i stedet. :wacko:



Børn sover ikke umiddelbart længere bare fordi de er puttet til en senere tid. Min gjorde ikke ihvertfald

Så dit barn kørte bare på sommer- eller vintertid hele året?


Det er vel ikke specielt unormalt? Det gjorde jeg også selv som barn. Jeg var aldrig påvirket af skiftene de to gange om året. Og jeg vågnede typisk også på samme tid uanset, hvornår jeg kom i seng, så min mor var også rimelig streng med mine sengetider.


Fuldstændig same same.


Nu er min søn kun 5 år, så jeg/vi har endnu ikke taget stilling til hvor længe han må være alene ude. Ud over i gården :D

Han vågner altid af sig selv omkring kl 8, hvis vi ikke vækker ham. Og det er både når det er sommertid og normaltid. Til gengæld falder han hurtigere i søvn når det er normaltid. Om det skyldes tiden eller mørket ved jeg ikke, men jeg nyder det :D
0
Cbas
Indlæg: 538
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:41
Kort karma: 15
Likede indlæg: 223

Re: Hvornår skal dit barn være hjemme

Indlægaf Cbas » 5. dec 2023, 20:33

Min 12 årige kommer i seng ca kl 20.30 på hverdage - nogle gange bliver den 21. Han er træt og sover med det samme. Han bliver vækket kl 7.

Den 13 årige skal være i seng kl 21.30 på hverdage. Han står op kl 6.45 og klarer det selv.

I sommerperioden kommer de gerne lidt senere i seng og har brug for mindre søvn
0

Tilbage til "Børn"